Instellingen Trex600 BL75G regelaar ?

• Topicstarter Topicstarter Frank
  • Startdatum Startdatum
F

Frank

Guest
welke instellingen hebben jullie in de regelaar gezet, ik was van plan om
mij Rex met 600XL, 6S en 12T zo voor 3D in te stellen:

Brake: uit

Timing: Mid

Batt: High voltage protection

Aircraft: Helicopter 1

Throttle respone: Quick

Graag jullie mening (ik weet het andere regelaar kopen!, maar nu nog even niet)

Hoi Frank,

Het best is niet met de governor te vliegen, deze blijkt het niet zo best te doen.

De meeste vliegen met volgende settings van deze ESC.

1 - 2 - 2 - 2 - 3

Dat zijn de beeps die je moet horen bij de 5 verschillende stappen !
Bij mij werkt dit super !

Grtz,
Dirk

Hoi,

Ik vlieg gewoon met de governor mode, en dat vliegt prima!

Groeten,

John.

Wat je daar hebt is prima, hoeft niet verandert te worden. Helicopter 1 is trouwens geen Governor, dus gewoon lekker 100% vlak in idle up...

Ikzelf vloog altijd 100% gas zonder governor met de 600L en 600XL. Ik heb governor nooit geprobeerd omdat ik er het nut niet van zie op 6S. Op 6S valt er weinig te regelen, je wil altijd meer dan 100% :-)

Als je heavy 3D wil doen zou ik 188/12T aanraden op 100% met 600XL of 600L

Wil je het wat rustiger monteer dan de 188/11T die geeft 2050RPM op 100% en lange vliegtijden. Ik heb zo een hele tijd gevlogen, alles blijft dan lekker koel.

Een governor is ook niet zo belangrijk bij brushless motoren omdat die niet de neiging hebben om boven hun KV te gaan draaien (bij brandstof motoren is dit anders).

Die regelaar van Align is trouwens helemaal niet slecht, wel niet met tie-wraps bevestigen, gebruik dikke schuim tape en velcro.

ik vlieg ook op de govenor op 85%, vind hem oke met regelen van rpm.

govenor of curves op 100% scheelt bij mijn milde 3D vliegstijl al een halve minuut in vliegtijd.
en in my opinion niks minder power.

Ik vlieg hem in governor mode op 50% gas. Vliegt prima en ik haal vliegtijden van 15 minuten bij normaal rond vliegen (align 4400mah 6s2p). Bij wind stil weer vlieg ik hem op 60% gas anders kom je wat tekort op de pitch.

Hoi Kevin,

ik ben wel benieuwd met welke headspeed jij vliegt en hoe leeg jij je lipo's trekt, want 15 minuten vliegtijd lijkt errrrrrrrrg veel !

Grtz,
Dirk

Volgens mij moet je minimaal op 75% zitten met governor mode aan, anders werkt het niet.... (en niet hoger dan 85%).

Van de week de week hebben we op de club gemeten. Op 50% kwamen we op 1080 toeren. Ik denk alleen nietdat dit klopt want volgens mij zou hij met zijn 3420 gram (incl lipo) niet goed omhoog komen. Ik schat zelf dat het rond de 1300 a 1400 toeren is. Maar dat is een schatting. En dat is voor rustig rond vliegen prima.

Bij 15 min. is er zo een 3900 mah uit. Ik heb de timer op 12 min staan en dan is er ongeveer 3000 mah uit de lipo. Dus 15 a 16 amp/u even snel uit mijn hoofd.

gr.

Back