Instellingen zone v2 vleugel helios romp

Ik heb een helios romp met een zone v2 vleugel

Ben nog niet helemaal uit de instellingen

Heeft iemand hier instellingen van

Bv

ZPunt
Aileron
Hoogte
Richting

Speed
Thermiek
Cruise

Wel of geen aileron diff

En voor ballast 20 40 60 80 100 gram oké?

Gr. Erik

hi erik,

instellingen zijn heel persoonlijk , iedereen doet het anders ... ik vlieg met volle uitslagen , geen expo, geen diff, etc...

zp lag bij mij op 68mm anderen vlogen verder naar achter (72-75mm)

zwaartepunt had ik rond de 7cm bij de zone vleugels. Zone v2 vleugels zijn er in meerdere varianten. Foto van het modelletje?

ah Okay,

zwaartepunt rond de 7cm als beginpunt, dan naar eigen gevoel verleggen naar voren/achteren.

startstand: ailerons +2mm'
cruise: ailerons neutraal
thermiek: ailerons 3 tot 8 milimeter naar beneden afhankelijk van het weer

hoogteroer uitslagen en aileron uitslagen doet iedereen verder anders. Remkleppen is ailerons vol down. Let op dat je ook hoogteroer down bijmixt met de remkleppen, anders overtrekt het toestel direct.

gewoon beginnen op 70mm zwaartepunt en dan lekker alles naar eigen gevoel afstellen.

ah Okay,

zwaartepunt rond de 7cm als beginpunt, dan naar eigen gevoel verleggen naar voren/achteren.

startstand: ailerons +2mm'
cruise: ailerons neutraal
thermiek: ailerons 3 tot 8 milimeter naar beneden afhankelijk van het weer

hoogteroer uitslagen en aileron uitslagen doet iedereen verder anders. Remkleppen is ailerons vol down. Let op dat je ook hoogteroer down bijmixt met de remkleppen, anders overtrekt het toestel direct.

gewoon beginnen op 70mm zwaartepunt en dan lekker alles naar eigen gevoel afstellen.

de profielen zijn vrijgegeven in de speed stand dus ik vermoed dat theo ook deze heeft gebruikt om de vleugel te maken . wat wil zeggen dat lanceer/speed, de ailerons op 0 staan , voor cruise 2mm down en voor thermiek 2-8mm

Back