intellect 3000 mah high voltage 7.2 volt stick pack

• Topicstarter Topicstarter dv
  • Startdatum Startdatum
D

dv

Guest
heeft iemand ervaring met deze batterijen? Zo ja, zijn ze goed of niet?

grz,

dv

Niet met de 3000 mah accu packs,maar wel met de 4200 mah packs,die laatste vind ik eigenlijk niet robuust genoeg,zijn best wel kwetsbaar.Wat belangrijk is,wat voor lader wil je er voor gaan gebruiken.

Zonder degelijke lader,het liefst met temperatuur sensor en regelbare deltapeak,zou ik ze niet laden.Vooral omdat er al 1 bij mij stuk is gegaan,een cell scheurde open tijdens het laden.Dat wil l je echt niet meemaken!

En op de site van PK racing staat ook tegenwoordig vermeld dat ze een goede lader vereisen en dat ze best kwetsbaar zijn.

Word het een stick pack of zijn het gematchte celllen?

het is een stick pack, als je de tekstjes leest op de volgende site staat er: "intellect battery matched pack... the quality is higher than gp3300". Nu zocht ik mensen die al ervaring hadden met deze batterijen of tips konden geven voor onderhoud.
klik hier voor een foto
ik heb ze al besteld, ik zou ze laden met een robbe power peak 3 sport, deze heeft geen instelbare delta peak (jammer genoeg) maar als de batterijen goed zijn (dus van degelijke kwaliteit) dan laad hij ze zonder problemen. Maar als je dan goedkopere batterijen gaat laden, dan is hij nogal gevoelig voor een valse peak.
Ik vermoed dus dat het een gematched stick pack is (klinkt mss raar...) :)

Laden en onderhoud zoals alle andere NiMha pakketten, niet lager ontladen dan 5.4 volt (0.9v per cel) laden op 4 tot 5A voor goede prestaties.

heb de 7 batterijen binnengekregen, zal volgende zondag wel zien of ze goed zijn.
heb ze besteld bij rc mart, en met de goedkopere verzending waren ze op 7 dagen hier... geen probs met douane fzo.
zal nog wel laten weten hoe ze reden, voor de geintresseerden...

grz

deze batterijen zijn in 1 woord: goed!
ze hebben veel punch, je rijdt er ook redelijk lang mee. Zeker aan te rade voor de mensen die beginnen met rc en toch wat meer uit hun batterij willen halen (zoals ik :) )

Back