INTELLECT 3600 NiMh versus CORALLY 3600HV

Ik ben pas weer begonnen met electro rijden en zit te twijfelen tussen 6 pack's van deze twee accu's. Wat adviseren jullie voor mij als recreatief rijder?

Kwalitatief en in prestaties zal je tussen de 2 geen verschil merken.

Bedankt! Dat vermoede ik al. Ik zal iets specifieker zijn. Als recreatie rijden gaat het me vooral om de levensduur. Elders op het forum staat dat intellect wat gevoeliger is (één jaar geleden). Van corally kan ik niets terug vinden. De verkoper zegt dat de corally duurzaam is. Heeft iemand daar praktijk ervaring mee?

Waarschijnlijk heeft nog niemand heel veel ervaring met duurzaamheid van de corally cellen, omdat deze relatief nieuw zijn. Wel kan ik je vertellen dat wij op de club wel al een tijdje hele positieve ervaring met de intellect 3600's hebben (in de stock en de mini klasse), juist als het gaat om duurzaamheid (in tegenstelling tot de IB4200;s :wink: ). Intellect 3600's zijn zowiezo een goede keus als het gaat om prijs/kwaliteit verhouding, deze had ik ook voor vorig seizoen gekocht toen ik net begon en daar heb ik zeker geen spijt van. En anders kan het ook nooit kwaad om te beginnen met wat minder packs en als ze bevallen wat bij te kopen:)

Waarschijnlijk heeft nog niemand heel veel ervaring met duurzaamheid van de corally cellen, omdat deze relatief nieuw zijn....

...En anders kan het ook nooit kwaad om te beginnen met wat minder packs en als ze bevallen wat bij te kopen:)...

Ha kijk, dat verklaart waarschijnlijk waarom reacties uitbleven.

"wat minder packs" in aantal bedoel je vast... Ik weet niet hoe fanatieke rijders inkopen, maar ik vond de aanbieding van 2 stuks al genoeg voorlopig.

Ik heb thuis een wat minder goed pack nog liggen en ik heb gisteren met een 2s lipo geexperimenteerd. Dus ik kan al wat racen.

Omdat er nog onderdelen in Duitsland besteld moeten worden, kan ik mijn keuze nog even uitstellen.

Mocht iemand toch nog meer ervaring met de corally's hebben, dan hoor ik het graag.

kan iemand mij vertellen hoelang je een intellect 3600 7.2v moet opladen voordat die
vol is?????

kan iemand mij vertellen hoelang je een intellect 3600 7.2v moet opladen voordat die
vol is?????

Als hat om een computerlader gaat is het het gewoon het laadproces opstarten en hij slaat wel af, heb je een simpel vaste stroom lader moet je mij eerst vertellen hoe leeg de accu is want is die half leeg kan die ook maar voor de helft gevuld worden.

Verders is het verhaal simpel, 3600mAh staat voor 3600mA bij 1 uur.

De simpele formule welke al in duizenden van topics besproken is op dit forum:

tijd = capaciteit / laadstroom x 1.4 (1.4 is een verliesfactor tijdens laden)

een simpele vaste stroom lader
en hij is helemaal leeg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back