Intellect accu,sist het uit 8O

• Topicstarter Topicstarter Raimond
  • Startdatum Startdatum
R

Raimond

Guest
Ik kreeg vandaag zo'n wat een hartverzakking,ik was aan het laden,met mijn Robitronic en een Intellect 4200 stickpack,lader sloeg te vroeg af.

Maar een paar sec later,begon de accu te sissen,plastic hoes scheurde,en er kwam van die chemische rommel uit 8O .Ik was blij dat de cel niet uitplofte 8O .

Ik laadde met tempsensor en op 2.5 A 8O

Mijn lader zat blijkbaar wat onder die rommel,ik maakte ehm schoon,de buitenkant en de verf liet gewoon los(kan ook fabricage fout zijn,natuurlijk

1 ding is zeker, die cell kun je weg gooien. Via je ontluchting is Accu vloeistof naar buiten gekomen, de cel is dus veel te heet geworden. Er schijnt een "slechte" lichting 4200's in Nederland te circuleren, wie weet ben jij net de gene die pech heeft.

Groet Robert

Ja ik krijg een nieuw pack toegestuurt(ik had het packnet nieuw binnen gerkregen en eerst langzaam geladen,nu was ik aan het snelladen,dat ging dus mis...)

De tempsensor zat nu net niet op die hete cell,anders was de lader wel afgeslagen :( .Ok,bedankt voor het vermelden dat er een slechte serie in de omloop is.Blijkbaar heb ik misschien net pech inderdaad.

Denk je ook een goed stel cellen te hebben :(

1 keer,om het pack te formeren,daarna ben ik dus gaan snelladen,maar het pack deed al moeilijk toen ik ehm wou langzaam laden.het pack kwam slecht op voltage(lader weigerde ook verder te laden),toen had ik het moeten weten,het andere pack is wel ok,lijkt het.

Ik heb nog zo'n zelfde pack hier liggen,tegelijkertijd gekocht.

Ik heb hier nog Sanyo Nicad packs liggen,die ik vanaf het begin heb snelgeladen,en die zijn nog steeds goed.

Het is dus blijkbaar een rotte appel geweest.

Back