Interesse voor custom made oplossingen

Heb je intersse in een custom made electronica oplossing?

• Ja, lijkt me erg handig

Votes: 0 0,0%
  • Nee, nooit

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    328

Tadango

Forum veteraan
Ik ben benieuwd naar de intresse voor custom made schakelingen. Je moet hierbij denken aan mixers, fail-saves, verlichting schakelingen enz.

Ik heb nu bv een vertragings moduul gebouwd. Deze vertraagd een servo maar het kan meer. Je kan op het moduul 2 posities instellen. Stick 0-50% geeft positie 1 op de servo en 51-100% geeft positie 2. Deze zijn makkelijk instelbaar. Ook kan je de servosnelheid instellen. Het schakelpunt kan je bij latere versies ook zelf instellen.

Dit moduul is bv. erg handig bij restracts of rem kleppen. Omdat de servo een grotere uitslag kan krijgen dan normaal en langzamer draait kan je met een lichtere servo grotere kleppen en onderstellen aansturen.

Nu wil ik een bedrijfje opstarten misschien om dit soort customs te maken. Gewoon als bijbaantje ;) Is hier intresse voor? Wie zou bv. een custom made schakeling willen hebben? Waarvoor bv?

Het zou vooral gaan om single chip oplossingen. Bedraad of puur de chip. Kosten iets rond de 5 - 10 euro.

Hallo,

Ik heb een uitdaging voor je. Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Ik weet niet of je bekend bent met het Ikarus Piccolo board plus (zie website van Ikarus). Op dit board zitten een aantal electronic speed controllers (ESC). Een voor de staartmotor, een voor de hoofdmotor. De regelaars werken via variabele pulsbreedte bij een frequentie van 1000 Hz. Dit is een te lage pulsfrequentie, waardoor met name de staartmotor een korte levensduur heeft. Moderne controllers werken met een pulsfrequentie van 100 kHz.

Je kunt een aparte ESC kopen en aansluiten op je Piccoboard echter je moet dan je Piccoboard aanpassen en daarmee vervalt elke garantie. Bovendien is de modificatie bijna niet uitvoerbaar. Ik heb inmiddels een idee hoe het simpeler kan om een externe ESC op 100 kHz aangesloten kan worden zonder het Piccoboard te verbouwen.

Ik denk om de details te bespreken het slim is om even contact met me op te nemen. Stuur me even een prive mailtje via dit forum.

Dat zou inderdaad kunnen. Toch lijkt het me beter om beide esc's omtebouwen en de 1000hz pwm omtezetten naar 2x 32khz pwm oid :) Dan heb je beide motoren geholpen en je hoeft geen externe esc's met armings problemen te gebruiken. is nog goedkoper ook ;)

Jouw idee kan ook altijd gebruikt worden...

Hmm kun je me uitleggen hoe jij dat zou aanpakken (ik hoop niet met seperates)? En nog iets anders waar ik aan dacht, is kun jij werken met smd's en daar pcb's mee ontwikkelen? Ik heb best nog wel een paar dingen waarvan ik denk dat het leuk zou zijn om te maken.

Om even meteen maar mijn eigen glazen in te gooien:
Custom made oplossingen voor 5-10€ !?!?!?! Dit is toch niet rendabel Herman. Al zou je zulke schakelingetjes (dus niet custom made) in de winkel moeten kopen ben je er rustig 15€ voor kwijt.

De tijd, materiaal en kennis die je erinsteekt om zo'n dingetje te ontwerpen... Als ik jou was zou ik minstens het 3 dubbele vragen. ;)

5 euro zou dan ook chip only oplossing zijn ;) Complete PCB's met 1 pic en kabels zou tegen de 15 aan lopen.

Ik wil er niet veel aan verdienen eerst, vooral veel van leren en maken wat er niet is ;)

Over dat piccoboard : Ik dacht aan het toevoegen van 1 ic, da's alles :) Dus de bestaande regelaars ombouwen. Ik heb zelf een piccoboard en erger me daar al tijden aan. Ik zit ook te denken aan compleet andere pic erin maar da's iets meer werk aangezien je die gyro ook moet behouden. Het kost tijd om dat uitelkaar te halen en iets werkens weer in te zetten. PWM frequentie opschroeven is relatief simpel. Je meet het pwm signaal uit de pic en bouwt daar een nieuwe mee op een veel hogere frequentie.

Ik kan zelf nog geen prints etsen. Daar wou ik binnenkort achteraan. Eens kijken of het haalbaar is. SMD solderen is geen probleem ;)

Satoer zei:
Tadango zei:
SMD solderen is geen probleem ;)
Maar of moeders met haar mooie combi-magnetron/oven het leuk vindt is een 2de ;)

??? Ik volg je niet helemaal.
Punt 1, ik woon NIET thuis :) Godzijdank....
Punt 2, onder SMD solderen versta ik nog altijd een fijne soldeerbout ;) Dat automatisch laten versmelten in zo'n over ding wil ook niet echt in de microwave. Denk dat zo'n PIC erg gek doet daarna ;). Kwestie van een verf brander erover :)

dit onderwerp is eerder ter sprake geweest er toen zijn er heel wat suggesties gedaan waarna we er nooit meer iets over gehoord hebben.....

Delcam

En als je straks iets redelijks commercieels hebt opgestart, vergeet je niet een advertentie op dit forum te betalen hee? ;)

Back