interface en software gezocht voor schulze isl 6-330d

• Topicstarter Topicstarter lightning
  • Startdatum Startdatum
L

lightning

Guest
Ik wil graag een pc interface op mijn isl 6-330 d lader. Ik weet dat het mogelijk is.

Kun je dit zelf instaleren en welke software kun/moet je gebruiken.
Liefst zou ik dat ook willen aansluiten op mijn PDA zodat ik ook op het veld
de grafieken kan aflezen.

Heeft hier iemand ervaring mee?

Kees.

Bedankt voor de link Alex.
Ziet er simpel en goed uit. Echter welke stekkers moet ik gebruiken om de isl met de pc of liefst de pocket pc te verbinden.
Ik begrijp dat ze een seriele poort gebruiken, maar is dit dan een standaardkabel van stereoplug naar serieel, en kan dit ook voor stereoplug naar USB.
Pda heeft geen serieele poort........

bedankt, Kees.

Bijna alle PDA's hebben wel een seriele poort. Een bekabelde GPS ontvanger (dus niet bluetooth) bieden de gps data (NMEA0183) aan op serieel niveau. Zelf heb ik een IPAQ. In mijn geval heb ik de verloopstekker die bij mijn GPS zat gebruikt. Die verloopstekkers kun je ook los kopen. Je hebt dan aan de ene kant een kleine ps2 stekker en aan de andere kant de PDA stekker. Via die PDA stekker kun je de PDA voeden en seriele data geven.

Ik zou het echter eerst op de PC werkend maken. Je moet dan wel een pc hebben met een seriele poort. Moderne PC's hebben soms al geen seriele poort meer. In dat geval zul je moeten werken met een usb naar seriele omzetter.

De output van de Schulze is TTL, met de max232 zet je dit om naar serieel niveau. Hoe je het ook wendt of keert, je signaal zul je via de seriele poort aan een pc of pda moeten aanbieden. Of er moet iemand te vinden zijn die een TTL naar USB omzetter maakt en hier de software voor aanpast.

Kant en klare kabeltjes te koop voor "Serïeel-> USB".....
Deze maakt een "vituele" com-poort aan, als de software een beetje netjes geschreven is, doet deze het ook onmiddellijk met de "genepte" com-poort...... :-)

Ok, dus de kabel is geen probleem.
Maar nu de software voor de pocket pc?
De versie uit de Uk draait niet onder win mobile 2003.

Verder heeft Alex het over de "max232" omvormer.
Ook dit komt niet voor op de site uit de Uk, wel op die uit http://www.webx.dk/rc/isl6-modi.htm

Welke modi kan ik het beste uitvoeren om het te laten draaien op de pda?

(Ik begin een beetje veel bomen te zien denk ik)

Alvast bedankt, Kees.

Die max232 convertor gebruiken ze op beide sites hoor. Alleen kopen ze bij de ene site een kant en klare convertor zoals die soms bij rekenmachines (Casio) verkocht worden. Ook een nokia gsm pc kabel heeft een max232 chip on board. Is allemaal hetzelfde en heb je echt wel nodig.

Dat de software niet voor jou PDA beschikbaar is is balen... maar probeer het eerst maar eens op de pc werkend te krijgen.

Back