Intermodellbau Dortmund 10 april

10 April is het weer zo ver. Dan begint de beurs Intermodellbau in Dortmund.
http://www.westfalenhallen.de/messen/intermodellbau/49.php
De beurs is van 10 t/m 14 april. Ook dit jaar heeft MVC De Vrije Vogels weer een bus gehuurd om daar naar toe te gaan. We gaan op de eerste beursdag, woensdag 10 april. Er zijn nog wat plaatsen vrij in de bus, dus als je zin hebt om mee te gaan, laat het me weten. (via PB graag)
We vertrekken om 06:30u uit Soesterberg. Om 16:30 rijden we weer terug. De kosten zijn € 30,- voor de busreis inclusief entree van de beurs. Opstappen langs de route ( bijv. Arnhem of Didam is mogelijk).

Groet,
Patrick

ik heb het idee dat er niet zoveel gaan dit jaar er is teveel te koop via internet en crissis enz..

gr Andre

Ja, idd. Is een beetje de trent ja. Voor mij is het gewoon een gezellig uitje. Heb ook niets nodig. Gewoon lekker met hobby bezig zijn. Gezellig hapje eten met z'n allen bij thuiskomst.

Ja dat doen wij ook gezellig even rondneuzen 4 uur lang in de auto bijpraten ha ha en natuurlijk kijken of er toch nog een SUPER aanbieding is , je weet het maar nooit

gr Andre

Ik ga er ook naar toe. Ik hoop alleen dat er meer op vliegtuig gebied te zien is als afgelopen jaren.
En dan bedoel ik niet de :sniper:coaxiale helicoptertjes, maar serieuze vliegtuigen en\of bouwdozen :D

Mvg Ron

InterModellBau 2013

Sta er gewoon elke dag als standhouder in hal 5, voor het zoveelste jaar en het blijft leuk om te doen.
Lekker 5 dagen lang de beurs over en op elke dag nog wat ontdekken wat je niet gezien hebt.

Wat ik ook fijn vind is dat je verschillende soorten modelbouw bij elkaar hebt en je dingen leert van een andere tak van onze hobby zeker op electronica is er een goede mogelijkheid om meer te leren.

Groeten,
DreBo

Hallo, ik ga er ook heen samen met een vriend van mij. Natuurlijk superleuk om er eens rond te kijken maar nou vroeg ik mij iets af...ik wil graag een e-flite sbach 3d, kun je dat soort dingen ook kopen daar?
Ben er nog nooit geweest dus heb geen idee van wat wel en niet verkrijgbaar is daar.

Alvast veel plezier iedereen!!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag geweest en ik was binnen 3 uur klaar. Maar wel tas vol met kabels, vijltjes, klemmen, krimpkous en hardsoldeer. Het blijft toch echt leuk een dagje Dortmund. Heb geen brandstofmotor gezien overigens. Het wordt niet minder maar anders.

Ben gisteren geweest. Ondanks dat het weer rustig qua hoeveelheid standhouders was vond ik het nivo van wat er te zien was veel beter dan voorgaande jaren. Dus voor mij was het een weer een dag die de moeite waard was. Ga je voor de koopjes dan loont het de moeite niet, ga je voor Modelbouw dan raadt ik het aan.

Ook ik ben geweest, voor echte vliegtuigen can bijv hout of glasvezel, Dan ben je snel klaar. Geen brandstof motor te vinden, ja wat saito's bij aeronaut voor 1,5x de hoofdprijs.. voor de rest miljoenen coaxiale helis gezien die werden verkocht alsof ut melk was..
Lipo, kabels en ander grut echt niet goedkoper dan lindinger
Kwa demos ook niet veel gezien, boten waren nog het leukst..

Voor diegene die intermodellbau nog steeds als een koopjesbeurs voor de vliegtuigmodelbouw zien is het inderdaad niet de moeite waard om te gaan. Als je echter voor de Modelbouw in de algemene zin gaat kijken is er voldoende moois te zien.
Koopjes haalt iedereen toch in China tegenwoordig dus laat de beurzen dan maar het mooie werk zien. Zo waren er bijvoorbeeld echt leuke bestuurbare parapenters te zien.
Zie http://www.rc-paragliding.de

En qua helietjes vond ik het meevallen hoor. Heb welgeteld vier of vijf standjes gezien. Dat waren er vier jaar geleden wel meer.

Ik ben vandaag (zondag) naar Dortmund geweest, en het eerste wat me opviel was dat het ontzettend stil was.
Rond negen uur reden we Dortmund binnen en konden we op D2 bijna bij de loopbrug parkeren.
Bij de ingang geen rijen mensen, nee we konden gewoon doorlopen. Ook bij de kassa`s was er bijna niemand.
Eenmaal binnengekomen konden we overal goed bij en lekker snuffelen. Ons verbazend hoe rustig het was.
Was het de crisis? Of was er gewoon weinig volk? Wie zal het zeggen.
Qua vliegtuigen was het iets beter als voorgaande jaren al viel het wel op dat de grote jongens zoals Graupner, Multiplex en Staufenbiel beduidend kleinere stands als voorheen hadden.
Maar al met al hebben we toch een leuke dag gehad, zelfs beter als dat we verwacht hadden.

Mvg Ron

Nou een vrijdag was het toch volle bak hoor, rond het middaguur was het niet leuk meer lopen door de hallen. Volgende x maar eens een zo proberen..
Graupner heeft natuurlijk een doorstart gemaakt met hulp van de chinezen. Die zullen wel een bepaald budget hebben opgesteld voor Graupner..

Ik ben zaterdag geweest en ik moet zeggen dat het redelijk druk was in alle hallen . Ik heb ook bij Graupner de vraag gesteld of ze een vervanger hebben voor hun speed 900BB motor , aangezien de speed motoren niet meer leverbaar zijn .Vol goede moed en zeker van zijn stuk begon de man tussen zijn folders en papieren te zoeken om op niets uit te komen . Hij schrok toch wel even dat ze daar niet hadden aan gedacht . Hoe moeten schaalmodellen nu aangedreven worden als ze rustig willen varen stelde ik hem nogmaals als vraag ?
Natuurlijk zijn er nog andere merken traagdraaiers maar hij moest toegeven dat ze dit volledig over het hoofd hadden gezien bij Graupner .
Hij beloofde me dit voor te leggen aan de nieuwe direktie .
Afwachten

Back