INTERNATIONAL OLD TIMER FLY-IN

• Topicstarter Topicstarter Matthias
  • Startdatum Startdatum
Ik had graag wat reclame willen maken. Aangezien jullie schaalvliegers zijn, moeten jullie toch ergens wel geïnteresseerd zijn in een 1:1 oldtimer fly-in. Ik dacht dat het wel eens interessant kon zijn om bv daar wat inspiratie op te doen kwa kleurenschema's om je model te schilderen of gewoon kennis te maken met vliegtuigen die jullie nog niet kennen en die ook wel eens in model zouden willen maken...

Daarom plaats ik deze hier

mvg,
Matthias

Matthias,

Voor schaalvliegers is dit zeker de perfecte gelegenheid om een leuk project uit te kiezen en zoveel mogelijk foto's maken voor de documentatie en dus je nieuwe project.

Heb op je linkjes gekeken en zitten smullen van de plaatjes in de gallerie van 2005.

Heb ook de lijst van deelnemers voor dit jaar gezien, zijn dit alle deelnemers of komen er nog meer.

Een volgende vraag is dan ook is het mogelijk een pasje te krijgen om de toestellen van dichtbij te fotograferen, heb er een paar op de lijst gezien waar ik nog wel flink wat plaatjes van wil maken voor de toekomst.

De magere respons :? komt denk ik dat hier over het algemeen meer Warbird fans op het forum zijn en dat is een beetje jammer :P want er zijn heel veel leuke oldtimers die prima kandidaten zijn voor een schaalmodel.

Ik kom zeker kijken.

Ton

Hier nog een paar favorieten waar ik graag nog wet meer plaatjes van zou willen maken.

.slide_25.jpg

.slide_Bellanca_(2).JPG

.slide_Fokker_S11.JPG

.slide_IMG_5207.JPG

.slide_Yak_52.JPG

.slide_pict0235.jpg

Ton

Och, och wat een moois toch allemaal....
Hoop er de zaterdag ook samen met Niek te zijn ;)

Plaatjes doen het toch altijd beter dan alleen een aankondiging.

Pjotrrr,
Natuurlijk wel een flink aantal plaatjes schieten van al dat mooi's
en bij voorkeur minimaal 100 stuks per kist.

Ton

Als ik me niet vergis is dit een Piaggio (?), en dat vind ik ook een plaaaaaaaaaaatje! :P

piagio%20%28Medium%29.jpg

Leent zich ook erg goed voor een schaalmodel. :yes:

jan.

Voor diegene die er naartoe gaan, kom dan ook eens een pintje drinken aan de kantine van onze club aan de andere kant van de piste. Gewoon het veld eens rondrijden en dan vind je het wel.

Mooi allemaal zeg ! Tja schaal 1:1 is eigenlijk vele malen mooier. Modelvliegers daarvan overtuigen is een langdurig proces. De meeste bezoekers hier hebben namelijk al vastigheid, een baan, eigen huis en alles eromheen.
We moeten en mogen m.i. niet vergeten dat er ook jongeren rondsurfen die gewoon 1:1 piloot willen worden. (gokje, jij denk ik ook)
Het Modelbouwforum is dan niet de juiste plek, misschien dan een 1:1 forum ofzo dat in de behoefte voorziet ?

Maar goed, on-topic weer:
In Nederland houden we uiteraard ook fly-ins, check eens www.aviodrome.nl of www.atcbox.com voor de reviews.

Op Lelystad (ICAO-vliegveldcode: EHLE) zie ik ook steeds meer van die r.c dubbeldekkertjes x-twin's liggen bij de vliegscholen. En ook het organiseren van modelbouw-dagen heeft de aandacht. Het is een wisselwerking he.

jan brilman zei:
Als ik me niet vergis is dit een Piaggio (?), en dat vind ik ook een plaaaaaaaaaaatje!
Nop dit is een Falco F8.

Om precies te zijn een: Laverda F.8L Falco
Deze is gestationeerd op Hilversum met nog een rooie de D-ORJW

Ik weet niet of Piaggio ze ook heeft gemaakt maar er zijn re3delijk wat bedrijven ze hebben geproduceerd, er vliegen ook veel kitplanes hiervan rond.

We hebben ook nog een nederlands gerigistreerde de PH-HGL: een Sequoia F-8 Falco
PH-HGL.jpg

Matthais.

Dank voor de inlichtingen en dat je ons daar aan herinnert zal dat datum zeker onthouden.wij komen zeker af met enkele van onze club EOLE (Pottes)Wij zijn pas naar Duxfort geweest.Prachtig!!!!. :lol: :lol:

mvg
Joseph.
http://alpha924.server4you.de/eole

Aaaaaaaaaah, Duxford rules he ?

Ik had laatst iemand die er voor z'n werk heen ging, 06.00 op het vliegveld van Amsterdam, diene was thuis om middernacht dezelfde dag, da's even flink doorkachelen...

Jan,

Ja zeker de beide toestellen Piaggio en Falco zijn prima kandidaten voor een schaalmodel, lastig is alleen om een goed driezijde aanzicht te vinden.

Marcelair,
Tja schaal 1:1 is eigenlijk vele malen mooier
Waarom dat :? tis maar net waar je voor kiest of het geld voor hebt,
heb zelf 36 zweefvliegstart gemaakt maar kreeg niet de kick die ik verwacht had.

Modelvliegers daarvan overtuigen is een langdurig proces
Waarom zou je eigenlijk modelvliegers willen overtuigen dat 1:1 mooier is, als men zelf wil gaan vliegen gaan ze toch gewoon een opleiding volgen of zweefvliegen 8) mogelijkheden genoeg lijkt mij.

Duxford rules he
Zeker weten en een prima gelegenheid foto's te maken voor een schaalmodel.

Pjotrrr,

Mooie foto van de Piaggio voor schaaldocumentatie zou graag zien dat er hier ook wat meer fotoseries verschijnen van vliegtuigen waar men een serie van heeft gemaakt, bijvoorbeeld een walkaround.

Bijvoorkeur natuurlijk de toestellen welke in ons landje rondvliegen.

Ton

Ik heb ook gezweefvliegd (zo zeg je dat!).

Ruim 150 starts. 8)

Best gaaf hoor, maar . . .

Anyway, het bloed kruipt etc.etc.; vrijdag ga ik naar Frankrijk voor een klein weekje parapente cursus. :P

(Je leeft maar een (1) keer, niewaar . . . :wink: )

Voorbereiding voor de schaalmeeting komt steeds meer in het gedrang . . . :?

jan.

:wink: Tuurlijk kan niet iedereen die aan modelvliegen doet gepushed worden om maar in het echt te gaan vliegen, haha, stel je voor de concurrentie die dat gaat geven !

Ik ben laatst wezen kijken bij dat nieuwbouw Omniword-gebouw tegen Almere aan, ze waren daar aan het parapenten. Gelijk gesprek enzo en de man in charge gaf gelijk z'n website: www.parafly.nl is gaaf gewoon !

Ze hadden een motortje van 18 pk op hun rug, een propeller van 120 cm diameter en een tankje benzine voor 5 uur vliegen.
Ze hadden van de Nederlandse luchtvaart regelneef IVW een artikel-14 ontheffing om van het nabijgelegen fietspad op te stijgen.
Met rensnelheid komen ze los en vliegen met 30 km/u tot maximaal 450 meter. Met een sportkeuring en zweefvliegtheorie kun je dan de lucht in.

Ik dacht direct dat het wel erg leek op modelvliegen, lokale vluchtjes maken boven je veldje, allen ga je nu zelf de lucht in !!! :D Ohja, de man had het over 2e handsprijzen van € 3500 euries, wel héél letterlijk dan dat je onder je eigen investering hangt 8)

Marcelair,

Ik zou dan toch liever gaan zweefvliegen of motorzweven 8) dan met een benzinetank op je rug :? onder een matras van € 3500,- de lucht in.

Heb overigens ook al een filmpje gezien dat de tank met motor gewisseld is voor een electromotor met accu's :lol: het gaat dus wel de goede kant op.

Ton

Ton van Munsteren zei:
Ja zeker de beide toestellen Piaggio en Falco zijn prima kandidaten voor een schaalmodel, lastig is alleen om een goed driezijde aanzicht te vinden.
mhhh, ik kan eens kijken of er een redelijk 3 zijden aanzicht in het flight manual zit, anders kan je bij ons altijd de kist "even komen opmeten" ;-)

Back