Internationale 1/8 Brushless Buggy Wedstrijd 7+8 september op het circuit van Mach-One-Helmond BLcup

Voorinschrijvingen via Rccar Racing Nennungen der Online Nennungsservice für euren RC Car Vereine die Cups/ Rennen veranstallten Organisieren RC Car Racing Panik Team Glattbahn RC Erdferkel Ring Off Road Team Fulda - robbedrom Gsiberg Ring Rc Arena Quakenbrück Mückenring K
Info over de baan en hoe je er komt MACH-ONE - Kaart / Route
Er is o.a. een bandenregelement.
Link naar het regelement http://www.rccar-racing-nennungen.de/verein_login/pdf/1017_1143_reglement.pdf
Verdere info over de wedstrijd http://www.rccar-racing-nennungen.de/verein_login/pdf/1017_1143_ausschreibung.pdf
Brushless Buggy Cup link Brushless Buggy Cup
Inschrijven kan tm 5-9.
Op het moment zijn er al 22 inschrijvingen, maar er zullen er ongetwijfeld nog wat meer komen in de laatste week (30 moet zeker lukken).
Er is ook een wedstrijd voor 1/7 electro (Kyosho Scorpion), erg mooi om te zien.
Als je verder nog vragen hebt of je snapt het Duits niet, stel je vraag maar in dit topic.
Groetjes en tot dan, Gies.

Al 31 inschrijvers (28 in de ORE 8 ) TOP.
Maar helaas maar weer een bewijs dat 1/8 wedstrijden in Nederland niet populair zijn.
29 Duitse inschrijvers en 2!!! Nederlandse inschrijvers (waaronder ikzelf).
Ik zal de eer voor Nederland dan maar hoog houden.
Trouwens inschrijven is mogelijk tot donderdag 24.00 uur!

Even een kleine bump voor onze club topper Gies, 29 inschrijvingen in de 1/8. Dus waar zijn jullie 1/8 rijders? Is er een keer een wedstrijd, schrijft er bijna geen enkele Nederlander zich in ;).

100% mee eens!!!

En nee ik rijd niet mee, om persoonlijke redenen, maar ben wel aanwezig. Voor hulp en advies vraag naar de "man met de snor" :-)

Helaas krijg ik geen "vrij" van de familie voor dit weekend. (Vastgelegde familieverplichtingen)
Maar bij RACO2000, de pistoncup op 20 oktober (ook 1/8 brushless) ben ik er zeker bij! ;-)

Jawel hoor, we zitten al aan 30 deelnemers maar nog steeds maar 2 Nederlanders, inschrijving is open tot donderdag 24.00 uur, dus haast je!
Dit soort wedstrijden ga je in Nederland nergens anders meer meemaken!

Die brushless buggies zijn niet echt populair onder de nederlandse wedstrijd rijders. Wel te begrijpen ook, want het is net buggy-racen voor doofstommen. De meeste BL buggies zijn in nederland bij de fun- en hobby rijders en die zijn niet echt geïnteresseerd in wedstrijd rijden...

Nee die kl*te herrie van nitro is lekker, kan je niet eens meer normaal met je maatjes communiceren omdat er steeds een snerpende mug langs komt zoeven :rolleyes:...Trek me de bek nie open over de dampen die er vanaf komen, das ook verre van gezond...

Tja, ik moet zeggen dat het elk jaar ietsje minder wordt (in NL dan), in Duitsland leeft het veel meer en groeit het elk jaar nog.
Vorig jaar was er het 1e Duits kampioenschap, en het was een succes.
Dit jaar gaat het DM nog populairder worden, schijnt.
Dus dat wordt dan maar in Duitsland rijden en een Duits licentie nemen denk ik.
@ Bart Banaan, als je de herrie mist bij brushless, gewoon snoeiharde metal op je oren (Slayer of zo).

Nee die kl*te herrie van nitro is lekker, kan je niet eens meer normaal met je maatjes communiceren omdat er steeds een snerpende mug langs komt zoeven :rolleyes:...Trek me de bek nie open over de dampen die er vanaf komen, das ook verre van gezond...

Het is en blijft gewoonweg de meer realistische vorm van racen, naast het afstellen van de auto moet je ook de motor goed op punt krijgen, je tankbeurten goed organiseren, etc...

Qua geluid valt dit op een wedstrijddag reuze mee hoor buiten, zeker op de stelling kan je gerust met elkaar praten zonder dat je extreem moet roepen.
Trouwens tijdens de race zijn er geen maatjes :D hahahaha

Maar het is inderdaad zo dat het electro racen in Nederland helemaal niet aanslaat of zal aanslaan.
Ze hebben dit proberen te doen tijdens de No-Nitro.

Tja, vooral beginnen over de No-Nitro, wat een aanfluiting was dat, haha. Het is eigenlijk heel erg simpel waarom een goede race serie in NL (vooral offroad) niet van de grond komt, heeft te maken met een bepaalde instelling van de rijders - en natuurlijk het niveau. Dat is schrikbarend laag als je ons kikkerlandje vergelijkt met het buitenland. Nofi hoor :-)

Ach, 32 is ook een erg net getal, de Duitsers vermaken zich altijd bij ons op de baan. Ik kom uiteraard kijken (en Gies aanmoedigen).

Wacht maar tot ik groot ben :-)

Nee zonder dollen, mijn voorganger skyaflake, slaat de spijker op zijn kop. Kijk maar in het draadje over 20 oktober bij RACO2000 hpi-vorza-flux-1-8th-brushless-4wd-buggy-toppic-216

Haken ze ook al af... slechts drie man die hebben ingeschreven (waaronder onze eigen Gies). Tja... ik ben een "anfanger" en heb nog geen wedstrijd ambities, maar ik loop ook niet te verkondigen dat ik misschien, waarschijnlijk, hopelijk kom rijden.....

Ach wie weet, volgend seizoen, je ziet bij ons op de club nu ook steeds meer 1:8 brushless verschijnen. In ieder geval leuk voor een club competitie...

Laatst bewerkt door een moderator:
Iedereen die niet mee durft te rijden mag natuurlijk wel (gratis) komen kijken, dan laten we wel effe zien hoe het moet.
Enne de wedstrijd op 20 oktober op RACO2000 zal ik dan maar als een demo beschouwen, en natuurlijk als reklamestunt voor de Tekno EB48, de beste brushless buggy die er op het moment rondrijdt!

Probleem met electro is dat je op een hele dag wedstrijd rijden maar 6 keer een minuut of 5 rijdt; 3 x kwalificatie van 5 min en 3 x finales van 5 minuten...
Voor een half uurtje wedstrijd rijden gaat niemand (of heel weinig mensen) een paar honderd kilometer afleggen en geld uitgeven aan benzine, overnachting en startgeld...

Als de wedstrijd formule nou eens aangepast zou worden zodat je naar mate je beter presteert meer rijtijd hebt (zoals bij nitro), dan zou er misschien wat interesse ontstaan in deze klasse..

Electro werkt nu eenmaal zo, iedereen heeft evenveel rijtijd. Je rijdt altijd je eigen finale wat imho leuker is. Volgens mij is electro (dus ook 1/10) nog altijd actiever dan brandstof, dus mensen rijden er echt wel voor hoor.

Volgens mij wordt er in de 1/8 langer gereden dan 5 minuten.

Volgens mij zijn er wel brushless wedstrijden waar het 'bump-up' systeem wordt gebruikt, maar ik denk, of weet eigenlijk zeker, dat Gies daar mee over weet.

Bij nitro rij je ook altijd minstens 1x 15 min. Dat is voor mij véél leuker dan 3 keer 5 minuten.
Maar iedereen is anders, dus iemand anders zal elektro weer beter vinden.

Back