Internationale Modelbouwdagen Hobma 16 en 17 mei

Hallo allemaal,

Ik ben er toevallig achter gekomen dat 16 en 17 mei de grote internationale Hobma modelbouwdagen weer zijn in Elst (Gld)!
Dit is te zien op de Facebook van Hobma modelbouw en op hun site. Aangezien ik hier op het forum ik er nog niks over kan vinden post ik het hier maar :D
Weet iemand of (en waar) het mogelijk is om je in te schrijven voor de demo?

Hopen op goed weer!

Groetjes

was er geweest maar met voorgaande jaren in gedachte een aardige aanfluiting, alles best ver uit elkaar, dit jaar waren er geen busjes voor je naar de diverse plekken te brengen, erg weinig demo's (vlieg of rij dan continu met iets op t binnenplaatsje achter de hobma zaak b.v.) met de auto naar zuid dingetjes bekeken alleen was er dus niemand bij de buggy's en niemand bij de drone's/ vliegtuigjes, voorgaande jaren was er driften, motor stunt team. maarja ze doen hun best.

was er geweest maar met voorgaande jaren in gedachte een aardige aanfluiting, alles best ver uit elkaar, dit jaar waren er geen busjes voor je naar de diverse plekken te brengen, erg weinig demo's (vlieg of rij dan continu met iets op t binnenplaatsje achter de hobma zaak b.v.) met de auto naar zuid dingetjes bekeken alleen was er dus niemand bij de buggy's en niemand bij de drone's/ vliegtuigjes, voorgaande jaren was er driften, motor stunt team. maarja ze doen hun best.

de busjes waren er wel in ieder geval een die heen en weer pendelde wat ik begreep van de verschillende deelnemers waren een hoop mensen niet komen opdagen door het slechte weer en was het niet altijd mogelijk om een demo te geven ivm natte zenders. de buggys waren al snel vertrokken waren om 11 uur al weer aan het inpakken toen wij langs reden.
maar miste inderdaad wel wat dingen maar ondanks het weer toch weer een leuk dagje

Was weer leuk om even te zien, en inderdaad: de pendelbusjes rijden gewoon.
We waren zelf met de fiets, dat was helemaal ideaal, de vliegers zaten nl wel heel erg achteraf weggestopt, maar ook de offroad hadden nu een wat zielig terrein, dat viel wel een beetje tegen.

Ik stond samen met nog een aantal modelbouwers achter de stands bij de 'langzame boten locatie' bij het winkelcentrum. Mooi weer gehad, veel publiek en veel interesse. We hebben bijna continu van 10:00 tot 16:30 boten in het water gehad.

Inderdaad, de locaties dichter bij elkaar zou mooier zijn, maar dat moet logistiek wel te organiseren zijn natuurlijk.

Het klopt inderdaad dat het een aanfluiting was... Ik was er zelf al om klokslag 10 uur op zaterdag, maar er was NIEMAND en geen rijdersstelling. Even later kwam die er dan alsnog en toen heb ik ook een halfuur/driekwartier rondgereden. Daarna zelf een rondje gemaakt over het gebied, want alleen rijden is ook maar saai op een gegeven moment. Toen 's middags nog even een paar rondjes gereden, maar toen hield ik het maar voor gezien... Er lagen grashopen aan de binnenkant van de baan, dus je had geen zicht op je auto in de bocht, omdat de rijdersstelling te laag was. Ook zouden ze een jump komen maken, maar dat hebben ze naderhand pas gedaan. Ik kwam daar juist heen om niet alleen te hoeven rijden, maar dit had ik niet verwacht... Ook ben ik het ermee eens dat alles veeeel te ver uit elkaar ligt, maar misschien kun je daar niet aan ontkomen. Ik ben er 10 jaar geleden geweest als toeschouwer en toen was het beter. De organisatie is ook te laat geweest met het benaderen van clubs en het maken van reclame.

Back