internet verbruik iphone

Heb mij net een weekje geleden een iphone 5 aangeschaft.
Nu wou ik na 2 dagen een keertje op het internet surfen aangezien ik een mobistar abonnement heb (dolfijn 20) waarin 500mb data inzitten.
Op de wifi van thuis ging alles goed,wanneer de wifi werd afgezet...geen internet meer,kwam terecht op een pagina van mobistar dat mijn maandelijks surfvolume is opgebruikt :?
Blijkbaar zijn er veel apps en dergelijke die dus zonder dat je het beseft data gaan verbruiken.
Nu was ik op google gaan zoeken maar vond allemaal gedeeltelijke antwoorden.
Mobiele data uitschakelen (heb ik nu gedaan) , locatievoorzieningen uitschakelen (heb ik nu gedaan) , was ook nog iets met push berichten dat je op handmatig (fetch) moest zetten (heb ik nu gedaan).
Maar zijn er nu nog dingen waar ik op moet letten dat die zeker uit staan zodat ik wanneer ik mijn mobiele data terug aanzet gewoon kan surfen met mijn databundel (buitenshuis) en wanneer ik dit af zet,er geen ongewenst internetverbruik meer plaatsvind?

grts Anthem

Onder instelling>algemeen>gebruik kan je precies zien wat je aan mobile data verbruikt hebt. En als je geen video's download kan je nooit 500mb in 2 dagen gebruikt hebben.

Gr. Remco

Ik had er totaal niets op gedaan,laat staan video's :s
Daarom dat ik het zo raar vind... :s
Had gelezen dat een aantal apps constant je locatie proberen te bepalen zoals de camera,kaarten enz.
Volgens mij ligt het daar wel aan maar vanaf de nieuwe bundel zal ik zeker mijn verbruik resetten en dan checken of het op 0kb blijft of dat er nog steeds verbruikt wordt.
Ik denk dat ik alles wel uitgezet heb nu wat kan verbruiken maar wou echt zeker zijn,vandaar mijn vraag.

Zo veel mogelijk dingen die data vreten uit zetten. Zet zoiezo lokatie achterhaling uit (GPS en internet locatie achterhaling voor apps, dat scheelt accu en data) Zet pushen van mail app uit en laat deze alleen je mail ophalen met bijvoorbeeld WIFI of als jij toestemming geeft om deze op te laten halen.

En dan noch het allebelangrijkste, installeer een app die je mobiele dataverkeer bijhoud. Laat deze bijvoorbeeld bij 99% van je bundel je mobiele verkeer blokkeren zodat je nooit met onverwachte hoge kosten komt te zitten.

Mijn broer en een vriend hebben bijde al een keer een hoge rekening gekregen omdat ze dus ver over hun bundel heen gingen.

Grt

Heb net data monitor geintalleerd.
Werkt goed,had even het mobiele netwerk aangezet voor een test en gelijk begon de meter te lopen...En ik weet dus nog steeds niet van waar het komt,heb in mijn ogen alles uitgezet wat maar uit kan staan...

Ik heb een appje dat "advanced task killer" heet, hiermee zet je alle draaiende apps uit met 1 klik

Installeer deze app, weet je precies welke app wat en wanneer de data verbruikt.
Onavo | iPhone/iPad App

Locatievoorzieningen verbruikt minimaal data, als het überhaupt data verbruikt. GPS locatie is ontvangen satellietsignaal en is geen dataverbruik, plaatsbepaling op basis van GSM masten zal iets data verbruiken maar meer dan een paar MB per maand is het niet. Als GPS actief is, kun je dat aan de picto in de statusbalk zien.

Apps voor email en social media als Facebook en Twitter kunnen bij verkeerde instellingen wel lekker veel data wegzuigen. Voor email bijvoorbeeld alle bijlagen ook downloaden, alle afbeeldingen ophalen etc. hakt er flink in. Of navigatie op de achtergrond actief houden waarbij kaartdata constant wordt opgehaald.

Back