intrekbaar landingsgestel

Discussie in 'Model elektronica' gestart door loges, 16 dec 2018.

  1. loges

    loges

    Lid geworden:
    19 sep 2008
    Berichten:
    319
    Locatie:
    gorinchem
    Hallo medeforumleden. Ik heb een pilatus (sebart) gekocht met elektronisch intrekbaar landingsgestel. Neuswiel en twee wielen in vleugel. Het neuswiel heeft een 3 aderige aansluiting zoals een servo, dus plus min en signaal. De twee units in de vleugel hebben alleen een plus/min aansluiting en missen de witte signaaldraad.
    Mijn vraag is of ik een controller nodig heb en of die werkt in deze situatie. En is iedere willekeurige controller te gebruiken? Ik zoek geen dure oplossing. De twee rejects in de vleugel had de verkoper vervangen door betere en deze missen de signaaldraad. Maar ik heb bij aankoop niet gelet op een controller.......
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  3. G J Broekhuizen

    G J Broekhuizen

    Lid geworden:
    12 jul 2004
    Berichten:
    1.396
    Locatie:
    Elburg
    P1010092.JPG deze is universeel te gebruiken . werkt goed en kost niet veel .
     
  4. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    Edit ..... niet goed gelezen de sebarts hadden normaal alle drie een drie aderige op de retracts .



    Voor de sebart heb je geen controller nodig. Werkt op servopuls,trigger zit op +120% en -120%

    Wel aan te bevelen ze op een aparte voeding te zetten om brownouts te voorkomen.

    Mooie kist! Wel wat oefening nodig voor je hem de lucht instuurt Heb hem ook
     
  5. coen_l

    coen_l

    Lid geworden:
    27 dec 2014
    Berichten:
    690
    Locatie:
    Veldhoven
    Is de unit ook los verkrijgbaar? Ik zie alleen maar complete setjes. Zo ja zou je een link willen plaatsen?

    Gr Coen
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij word die controller niet meer geleverd.
    De controllers die ze nu leveren zijn specifiek voor hun eigen retracts.
    En die kost ook minimaal 65 Euro.
    Zelfde als de Behotec e-tracts, die telden het aantal omwentelingen zodat hij wist wanneer de retract op zijn eindpunt was.
    Goedkoopste en simpelste is toch gewoon die 2 hoofdpoten vervangen.

    GJ
     

Deel Deze Pagina