intresse peiling RC baan Almere

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Obi, 20 jan 2013.

  1. Obi

    Obi

    Lid geworden:
    6 dec 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Almere
    Bij deze een oproep aan RC rijders uit Almere of omgeving of er intresse bestaat om een RC on en off road baan te realiseren in Almere.
    Aangezien (voor zover ik weet)alleen een baan is voor stock cars, wil ik mij inzetten om een baan voor off road en on road rc electro en nitro/benzine auto's in Almere van de grond te krijgen.

    Heb al contact gelegd met de gemeente en deze onderzoeken waar dit zou kunnen. Dus zij zijn zeker niet tegen dit idee.

    Uiteraard kan ik dit niet alleen, hoe meer zielen hoe meer vreugde (en loopt de gemeente wellicht ook sneller warm)

    Hoop op vele positieve reactie's:D
     
  2. dahoe

    dahoe

    Lid geworden:
    9 aug 2008
    Berichten:
    203
    dan geef ik je weinig kans in dat gat? rc4all is daar lang mee bezig geweest heb niks gekregen en de oude baan is ook opgeheven.maar zeg nooit nooit ?ik wens je alle geluk toe
     
  3. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Begin maar vast een plan van aanpak te schrijven,zoals gezegd is dit ook al door de bovengenoemde club geprobeerd , met alleen vragen met medewerking gemeente ben je er nog niet , regels op stellen, aansprakelijkheid( vereniging of stichting), terrein onderhoud, opbouw, investeringen doen in oa. de baan en speciale tankplaats ( bij toelating brandstof modellen) , leden werven, administratie, wet geluidsoverlast,milieu, de nodige tijd en geld ....ect ect

    Dat zijn pas de beginselen ,ik hoop dat je de moed hebt om door te zetten .
    Helaas geen positieve reactie , alleen de realiteit .
    Igg suc6 gewenst ....
     
  4. Obi

    Obi

    Lid geworden:
    6 dec 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Almere
    Dat er met alleen praten/toestemming met de gemeente je er nog niet bent snap ik ook nogwel, vandaar mijn eerder bericht. Vele handen maken werk licht zeggen ze wel eens.

    Om nu op voorhand al op tegeven omdat een ander het als eens geprobeert heeft vind ik geen excuse.

    Nu rijdt ik met mijn buggy bij de Noorderplassen op het strand en moet ik telkens stoppen als er weer een wandelaar langs komt die zijn hond niet onder controle heeft en achter de auto aan gaat rennen.

    En mij lijkt het sterk dat ik de enige ben hier in Almere die wel een goed parcour wil rijden zonder heel NL door te moeten rijden.

    IK zet voorlopig door en hoop dat er toch mensen zijn die mee willen helpen en denken
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  6. Obi

    Obi

    Lid geworden:
    6 dec 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Almere
    Totaal niemand die wil meedenken of helpen?
    Ik zet toch door ben toch niet de enige hier in almere met een rc auto of toch wel ??
     
  7. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Ik ken nog wel iemand in almere, mathijsrcgek van het forum :rolling:
     
  8. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Leg het eerst maar neer, dan komen ze wel..... (uit een mooie film met Kevin Costner en nog door de Muppets gebruikt: "You've build it, they will come" )

    Maar ik vraag mij toch af.... Je bedelt erg veel terwijl er binnen een acceptabel bereik div. banen te vinden zijn. Met wat je wil zijn best een hoop geïnteresseerd maar meestal niet geïnteresseerd in de opbouw en lidmaatschap.

    Dat een gemeente wel wat in het idee ziet wil nog niet zeggen dat het gaat gebeuren. Als een gemeente dieper in de materie gaat duiken zullen ze stuiten op het feit dat motorsport (brandstoflawaai) niet onder simpel sport en recreatie past en er de nodige vergunningen nodig zijn. Vraag aan de clubs die onlangs met zo'n aanvraag bezig zijn geweest of die er nog in zitten welke martelgang dat kan zijn.

    Dus is al die moeite je waard om een eigen baan om de hoek te hebben?
     
  9. Obi

    Obi

    Lid geworden:
    6 dec 2012
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Almere
    @roelof als je dit al bedelen noemt dan weet ik het niet hoor.
    Enige wat ik vraag aangezien Almere geen dorp is maar een groeiende start of er mensen zijn die in dit idee mee willen denken/doen niet meer en niet minder.
    Maar tot dusver krijg ik met alle respect alleen maar negatieve reacties dus hier mag een slotje op
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je zoveel positieve reacties krijg waarom deze post:

    Of hebben al die reacties zoals ik al aangaf geen interesse in het aabieden van hulp?

    Ik ken bestaande verenigingen en ik heb genoeg van dit soort initiatieven gezien dus ken het ondertussen. Het feit dat je blijkbaar er nog steeds alleen voor staat moet denk ik genoeg zeggen....
     
  11. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Ach, niet zo deprimerend Roelof...

    Misschien eerst alleen electro toelaten, dan is heel dat milieu gedoe en geluidsoverlast al uit gesloten. Binnen een week hard werk heb je zelf al wel een mooie vrij grote baan gebouwd lijkt mij. Misschien later tapijt ofzo er over, moet je maar even kijken naar bouw tactieken van banen.
    Die dingen kan je eigenlijk allemaal zelf als je er maar tijd voor neemt
     
  12. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    Neem dan gelijk wat kranten wijkjes erbij om het materiaal te bekostigen om een baan aan te leggen en dan heb ik het niet over het tapijt :wink:
    Maar ik wjl wel eens zien hoe jezelf een baan maakt ,ga maar eens voor de gein op het strand een mooie ovaal maken van circa 5 mtr lengte en 3 mtr breed
    Ach je kan het allemaal zelf , waar een wil is ,is een weg ,en met geld wordt die wil een stukje makkelijker ....
    En dan niet piepen als je een tientje moet betalen om een paar rondjes te mogen rijden ....,
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ook gezien dat TS ook een onroad baan wil? Kost een 50.000 euro.....
     
  14. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    pbtje obi!
     
  15. Knirdir

    Knirdir Guest

    Field of dreams?

    Ik zou het wel prettig vinden als er in Almere een baan aangelegd wordt; want de weekends van RC4ALL waren altijd erg leuk! Ik zou waarschijnlijk 1 a 2 keer per maand komen rijden, als ik er met mn bigscale auto's kan rijden.
    Voor electro offroad aarschijnlijk max 1x per maand, en als er op een plak asfalt een leuke onroad driftbaan is, zou ik denk ik ook 1 a 2 keer per maand komen.

    Belangrijk punt om over na te denken lijkt me om te bepalen wat voor auto's je een baan voor wilt maken.
    Alleen electro, of ook voor brandstof?
    1:5 bigscale; 1:8, of 1:10?
    Onroad? Offroad? Onroad driftbaan?

    Denk daarnaast ook even na over wat er in de buurt bij Midlands in Lelystad voor baan ligt. Daar ligt volgens mij al een 1:10 onroad baan, en wordt er momenteel gewerkt aan een offroad baan. Zou zonde zijn als je elkaar gaat beconcurreren.

    Als ik met mn 1/10 Traxxas Slash een rondje rij over de 1/5 bigscale offroadbaan van Raco2000, dan stuitert mn kleine Traxxasje bijna van de baan af vanwege de bobbelige ondergrond, terwijl mn zware 1/5 LOSI heel soepel over die bobbelige baan rijdt.

    Bij RACO2000 heeft men het oude kunstgras van een hockeyvereniging die een nieuw veld kreeg gekregen, en de banden die gebruikt worden als afscheiding van de baan, zijn gebruikte banden van een kartcentrum die gratis overgenomen zijn.
    Als je op deze manier aan de spullen voor je baan kunt komen, dan zou je relatief goedkoop een eenvoudige baan op kunnen bouwen als je een paar weekenden met een man of 5 de handen uit de mouwen steekt.
     
  16. Tazman

    Tazman

    Lid geworden:
    22 mrt 2009
    Berichten:
    2.570
    Locatie:
    Lelystad
    @TS...RCTO gaat ook deze maand meerdere offroad banen bouwen in Lelystad.
    1:5,1:8,1:10 en een crawler baan.
    Dit allen komt ook dicht bij de baan van MRM te liggen.
    Zeg maar bijna steenworp afstand.

    Mvg Roy
     
  17. mathijs rc gek

    mathijs rc gek

    Lid geworden:
    5 mrt 2011
    Berichten:
    1.076
    Locatie:
    Almere
    Nope, gaan alleen 1:8 en bigscale maken :-(
     
  18. Heji

    Heji

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Nieuw - Vennep
    Allemaal mooi mannen. Maar vergeet niet het Kunstgras kan wel gratis zijn. vergeet even niet de kosten van transport van A naar B. En de kosten die gemaakt moeten worden om het kunstgras uit te rollen.

    Mzzl Henk
    RACO2000
     
  19. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zou ook eens informere wat een rol kunstgras weegt. Ik denk dat een strook van 2 meter bij 10 al niet op een standaard aanhangertje meer kan!
     
  20. Heji

    Heji

    Lid geworden:
    12 apr 2006
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Nieuw - Vennep
    Houd rekening met 1500 tot 2000 kg per rol met al het zand wat er in zit.

    Groeten Henk
    RACO2000
     

Deel Deze Pagina