Intresse zoek optie grote hoeveelheid info over motor / esc?

Tadango

Forum veteraan
Ik heb soms een motor nodig met bepaalde gegevens, bv 100 - 120 gram, x k/v. Nu is dat altijd een heeeel gezoek. Ook ken ik lang niet alle motoren dus soms is de perfecte niet te vinden. Nu had ik een idee..... wat nu als er een database is waar iedereen motoren aan kan toevoegen en regelaren en accu's. Met zoveel gegevens als nodig. Via een website kan je dan parameters opgeven en zo door alle motoren zoeken. Omdat iedereen motoren enz kan toevoegen krijg je een enorme database die up to date is.

Voordat ik veel werk voor niets doe, is er al zoiets en is er intresse? Als het er al wel is dan moet het motoren, regelaren en accu's bevatten en ook uitbreidbaar zijn door iedereen.

Lijkt mij een prima plan. Ik zoek ook altijd overal en nergens en kom dan vaak via een omweg bij de motorisering die ik nodig heb.

hallo

lijkt me een goed plan alleen een kleine maar

ik heb BV een yasagawy motor 24 volt op de primaire en 12-24 volt op de secendaire wikkelingen
kortsluitstroom van 1 amp
verbruikt belast ook 1 amp
trekt rechtstreeks een 5 blad 9.5 cm werkschroef
de motor weegt alleen al 2 kilo
asdiameter 2.5 cm

wat ben je met deze gegevens
hoe kom je aan zo een motor als je der al eentje wil hebben.
en gaat die motor in je model ook zo presteren als in die van mij
welke accu ga je der aan hangen en welke regelaar ga je gebruiken
die van mij is zelf bouw met een eind transitor bank met 2N3055 en een ompool relais en een relais dat de transistor brug overbrugt bij volgas

alles werkt reeds jaren naar tevredenheid zonder problemen

groeten raf

Back