Introductie / instructiedag LB

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Bruno van Hoek, 30 aug 2002.

1. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/G&E/TFA
    a.s. ZATERDAG!!!

Aan alle modelvliegers:

Gezien de reacties ('hoe leer je dat? geven jullie ook clinics?'), die wij kregen na onze demo's op verschillende shows, afgelopen seizoen, willen we zeker de (nog?) niet-LB vliegers via dit forum van het volgende op de hoogte brengen:

Op 21 september organiseren Henk de Jong en ikzelf onder auspicien van de evenementencommissie van de MVA de tweede Introductie / instructiedag LB te Almere.
    Ik zet hier even integraal de boodschap neer, die Henk al heeft doen uitgaan, maar die nog niet in dit forum was verschenen.

Geachte collega lijnbesturing enthousiasten,

De tijd gaat met rasse schreden voort, de datum voor onze tweede LB dag van dit jaar is al niet ver meer af. Net als de andere keren zijn Bruno van Hoek en ik vanaf pakweg 11 uur op het veld van de Modelvliegtuigsport Vereniging Almere aan de Kluutweg te Almere te vinden, om lekker te vliegen en te kletsen over lijnbestuurd modelvliegen, om zo nodig tips en adviezen te geven over model afstelling, motortjes en wat dies meer zij. Iedereen met een LB model is welkom, maar als je geen model hebt staan er trainermodellen klaar om het -onder deskundige coaching- ook eens te kunnen proberen. De vorige keer bleken diverse deelnemers hun kinderen meegenomen te hebben, een uitstekend idee!
    We hopen natuurlijk wel op een wat beter weer dan de vorige keer; maar ook deze keer is de kantine van de club open om theorie door te nemen, koffie of thee te drinken en zonodig te schuilen.
    We stellen het op prijs als je vantevoren even opgeeft dat je komt, zodat we een idee hebben van wat we kunnen verwachten.

Met vriendelijke groeten,

Henk de Jong

Vorige malen hebben wij :lol: nog geen misselijk gedraaide :D RC-piloten uit de struiken moeten vissen, dus het is de moeite van het proberen waard!
    Wie weet tot de 21ste...

Bruno van Hoek

Laatst bewerkt: 28 apr 2009
  2. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Misschien was het weer te slecht om dat te kunnen zien??? :twisted:

Ik denk dat ik er ook bij ben maar zeker is dat nog niet.... :(

Succes in ieder geval met dit initiatief!! :proost:

3. Guest

Guest Guest

Wat de overlevingskans van de struiken aanzienlijk verkleint.... :lol:

Succes Bruno! :roll:

4. Guest

Guest Guest

Hoezo? Wilde jij in zijn plaats komen, dan?
    Dat wil ik wel eens meemaken :twisted: :twisted: !

Geintjuh!! Bedankt, kunnen we gebruiken....

5. Bruno van Hoek

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Die 'Gast' was ik dus...
    Ik ben verbaasd, dat je ook anoniem kunt posten, als je vergeet in te loggen.
    Vind ik persoonlijk wat minder....

6. Bruno van Hoek

Lid geworden:
    23 aug 2002
    @ Cyclon:

Mark, is de vliegende schijf al klaar? En lukte het om er een goede tuimelaar op te zetten? Als je de 21ste komt en alles meebrengt, kunnen we samen de kans op een geslaagde :D eerste vlucht tot ongekende hoogten opschroeven... :lol:

7. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

@ Cyclon
    Als je ook naar Almere wil voor de LB workshop en je hebt geen vervoer meld je dan effe hier mischien kunnen we dan iets regelen. Ik kom toch langs jullie veld.

8. Anonymous

Anonymous Guest

M'n vliegend schijftje, alias Pletter, is nog steeds niet klaar, ondanks de prachttips die ik van je heb mogen ontvangen.
    Ik zal waarschijnlijk niet aanwezig zijn Bruno, ik vind de afstand toch wel wat groot :( Theo iig kei bedankt voor het aanbod!
    Zodra ik mijn eerste rondjes gedraait heb, laat ik het zeker weten....ben stiekum toch heel benieuwd naar deze tak van sport.
    Hier kun je zien wat Bruno met de 'vliegende schijf' bedoelt :wink:
    http://www.aeromaniacs.com/Platterins.html

Tevens staan elders op die site enkele lijnbesturingvideoclips:
    http://www.aeromaniacs.com/Videox.html

Groetjes Mark

9. Guest

Guest Guest

Dit is een heel leuk ontwerpje om de eerste gecontroleerde rondjes te proberen, maar laten nu degenen die nog nooit Lijnbesturing gezien hebben, niet de indruk krijgen dat dit representatief is voor LB.

Mijn (wedstrijd F2B) kunstvluchtmodel heeft een spanwijdte van 1m55, weegt 1730 gram en wordt aangedreven door een 10cc SuperTigre. De lengte van de twee 0,38 mm dikke stalen stuurkabels is 21m50. 1 vlakke ronde duurt ~ 5,4 seconden.
    Twee foto's van dit type modellen vind je op http://www.airtoi.nl/images/mbc2002/ nr. DSC01212.jpg en DSC01213.jpg

Voor een idee van het vliegprogramma, zie http://www.geocities.com/SoHo/8371/pattern.html

Ook http://www.plasma.kth.se/~olsson/cl.html is de moeite van het bekijken waard. Hier is te zien dat LB een gelijkwaardige tak van de modelvliegerij is, vergeleken met RC.[/url]

10. Bruno van Hoek

Lid geworden:
    23 aug 2002
    De server nokte af, zodat ik niet meer ingelogd was op het moment van plaatsen van de vorige post. Maar ik was het dus....

11. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Inmiddels besloten ook te komen komende zaterdag. Duddeldekker en dieselwalm bij de prijs inbegrepen :D

Nu nog een paar andere wielen monteren voor komen weekend..... :oops:

:music:

No nog hopen op wat minder wind als de vorige paar afleveringen en wat meer :zon: :wink:

12. Bruno van Hoek

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Niks mis met diesel!
    Als het lukt (ik heb er een nachtdienst bijgekregen i.v.m. een zieke collega) plak ik het ACE-trainertje met de 2,5cc Oliver Tiger combat/teamracediesel weer in elkaar. Ik heb er een nieuw rompje voor (dank je Henk!), maar het moet nog wel even geassembleerd worden. Daar kon ik behalve goed mee lessen, zelfs het FAI-programma nog enigszins herkenbaar vliegen. Of dat nu ook weer zal lukken??

13. Niek

Niek Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Ikke kom ook kijken.

Heb nog steeds geen lijn kistje, mag een vliegertouwtje aan een gele holiday ook?

14. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    Het vastbinden van jouw model aan een stevige steen is een goed idee; het garandeert een goed verloop van de dag :D :twisted: :wink:

15. Bruno van Hoek

Lid geworden:
    23 aug 2002
    MORGEN, 21 september:

WORKSHOP LB
    MVA-terrein, op het 50x50 vierkant
    Kom vooral en pik op zijn minst even een lesvlucht LB mee!
    Kun je eindelijk eens voelen, wat de lucht met je model doet...

16. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    :cry: :( Alsik morgen nog zo'n last van mijn rug heb kom ik niet :cry: :(

17. Niek

Niek Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Nog steeds?

CD nog fikken?

18. Arjen van Viegen

Arjen van Viegen

Lid geworden:
    19 aug 2002
    CD graag.

Ik twijfel nog over morgen.....

19. Theo Coenen

Theo Coenen Guest

Ikke ook foto's willen.........

20. Niek

Niek Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Jij morgen ook maar kome hale, jij zou toch ook naar de lijnbesturingsdag?
    De 1e keer kon je niet, dus zou je de 2e zeer zeker komen.. Toch? :D

Deel Deze Pagina