idd. wat Laurens zegt, het is net waar je mee wilt beginnen en wat jou prettigste start positie is.
Als eerst moet je je heli in elke stand met de pootjes naar beneden kunnen hoveren. Dit moet je echt onder de knie hebben voor je verder wil met kunstjes op de kop. Als je uit een moeilijke positie rolt of flipt kan die misschien ongunstig met de pootjes naar beneden in een stand komen wat je nog niet meester bent. Dat zou betekenen dat je je 2 keer uit een benarde positie moet redden.
Als je met tail in inverted wil beginnen kan je hem het beste van tail in naar tail in inverted rollen. gaat het fout, roll je hem er ook zo weer uit, je komt dan gewoon weer in een tail in hover wat toch makkelijker is als nose in. Links of rechts rollen maakt niet uit.
Als je met nose-in inverted hoveren wilt beginnen. Dan flip je hem voorover vanuit tail in hover.
Voorover, en niet achterover. Als je hem voorover flipt dan komt de heli niet op je af mocht je het finaal verprutsen.
Het is ook uiterst raadzaam het inverted op de sim onder de knie te krijgen. In het begin denk je "Dit leer ik nooit!" en na er even stevig in gebeten te hebben is het ineens "klik" en denk je er niet eens meer over na. Nu is het nog de kunst om er in het echie ook niet aan te denken haha. En dat is het lastige bij inverted hoveren, dan zijn er niet echt truckjes, het is gewoon een gevoel. Bij nose-in (pootjes omlaag) kan je nog naar het lage blad sturen mocht je het even niet meer weten.