inverted trainings frame

michel pet zei:
ik had het er laatst over met een maat en nu kom ik dit filmpje tegen .
het is een t-rex met een frame waar mee je op zijn kop kan trainen.
hier de link naar het filmpje. [media=youtube]ActKjdh5z5E[/media]

Dit was dus een flut konstruktie dat zo'n pootje zou dubbelklappen zag je al ver van te voren aankomen.

Het idee van de pootjes is wel echter wel goed. ik zou er alleen een soort skid opzetten inplaats van een zo de punt op de grond zetten.

Gr Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je van ten voren al weet dat je inverted fout gaat moet je het niet eens proberen. Gewoon een grotere heli kopen, lekker hoog vliegen en dan proberen.

Volgens mij had ikarus een echt inverted training gear voor de piccolo pro.

Persoonlijk vind ik het idee waardeloos. Gewoon eerst leren in alle standen gewoon te hoveren. Vervolgens leren rollen. Lekker hoog (50 meter ofzo) . Gaat dit goed, dan steeds langer op de kop blijven tijdens de roll. Gaat het fout, niet in paniek raken en gewoon door blijven rollen tot de pootjes weer naar de grond staan. Lukt het om inverted te blijven. dan steeds een stukje lager. Gaat het fout, vol negatief geven en terug rollen.

Zo blijven oefenen tot je zeker van jezelf genoeg bent om het gras te maaien.
zoekderaptor.jpg

Ga je met zo'n trainings ding inverted oefenen, dan heb je er alleen baat bij door zeer laag te vliegen. Kanteld hij te ver dan is het evengoed BENG. Kanteld hij op grote hoogte te ver dan blijf je gewoon sturen tot de pootjes weer naar beneden zijn.

Ik heb heel wat afgecrashed, maar nog nooit door een stuurfout tijdens een inverted hover.

Dit was vorig jaar. Ik ben nu wat "volwassener" geworden :lol:
Dit ging altijd goed, totdat een rietstengel mijn staartrotor greep en de complete heli naar beneden trok 8O... dat had ik nog niet bedacht bij mijzelf. afijn, geen stuurfout.

een t-rex is niet zo groot en daar om lastig hoog cq verweg te vliegen.
het gaat me meer om het gevoel te krijgen en over een drempel te gaan die nu tussen me oren zit.

Welnee man, de laatste paar keren dat je lekker vloog was je op 25 meter bezig. Dat is hoog genoeg om er een roll of flip uit te persen en dan wat over te houden om hem op te vangen als het mis gaat. Dat het tussen de oren zit ben ik wel met je eens ;)

Ik heb het er wel met je over gehad maar meer voor de grap. Als je het wel gaat uitvoeren geef dan een seintje, dat soort gestuntel wil ik natuurlijk niet missen en voor het nageslacht vastleggen :P

LoL Peter :lol:

Je weet het ook weer mooi te brengen ;)

Het inverted vliegen begint mij ook te knagen.
Mijn 2e loop had wat minder succes... :oops:

Satoer, roll is naar jou idee het beste om mee te beginnen?
Waarom een roll ipv een flip (of een loop)?
Omdat je dan altijd tail-in kan blijven?

Ik heb de loop weer even van het programma gehaald,
een roll beter om mee te beginnen?

Je kan beter doen wat je zelf het beste lijkt. Ik persoonlijk heb de loop eerst gedaan, langer stil blijven hangen, en ten slotte omgeflipt.

idd. wat Laurens zegt, het is net waar je mee wilt beginnen en wat jou prettigste start positie is.

Als eerst moet je je heli in elke stand met de pootjes naar beneden kunnen hoveren. Dit moet je echt onder de knie hebben voor je verder wil met kunstjes op de kop. Als je uit een moeilijke positie rolt of flipt kan die misschien ongunstig met de pootjes naar beneden in een stand komen wat je nog niet meester bent. Dat zou betekenen dat je je 2 keer uit een benarde positie moet redden.

Als je met tail in inverted wil beginnen kan je hem het beste van tail in naar tail in inverted rollen. gaat het fout, roll je hem er ook zo weer uit, je komt dan gewoon weer in een tail in hover wat toch makkelijker is als nose in. Links of rechts rollen maakt niet uit.

Als je met nose-in inverted hoveren wilt beginnen. Dan flip je hem voorover vanuit tail in hover.
Voorover, en niet achterover. Als je hem voorover flipt dan komt de heli niet op je af mocht je het finaal verprutsen.

Het is ook uiterst raadzaam het inverted op de sim onder de knie te krijgen. In het begin denk je "Dit leer ik nooit!" en na er even stevig in gebeten te hebben is het ineens "klik" en denk je er niet eens meer over na. Nu is het nog de kunst om er in het echie ook niet aan te denken haha. En dat is het lastige bij inverted hoveren, dan zijn er niet echt truckjes, het is gewoon een gevoel. Bij nose-in (pootjes omlaag) kan je nog naar het lage blad sturen mocht je het even niet meer weten.

Gewoon hoveren op flinke hoogte , dan de heli gewoon achterover trekken zonder dat je de gas stick verplaatst , gaat prima , hij zakt wel maar dat stopt vanzelf omdat de gasstick positief blijft staan .
t is meer een soort flip maar dan wel een hele rare !!
Vaak gaat t met een looping fout omdat de eerste keren je gewoon vergeet om negatief of 0 graden te doen halverwegen .
En dan dan is de grond erg snel dichtbij !!

Als je met nose-in inverted hoveren wilt beginnen. Dan flip je hem voorover vanuit tail in hover.
Voorover, en niet achterover. Als je hem voorover flipt dan komt de heli niet op je af mocht je het finaal verprutsen.

ey, das een slimme.. Ik doe alles alvast in gedachten, maar ik zou hem achterover hebben getrokken. Voelt natuurlijk aan...

Hoi ,
Ik ben ook wel eens een vergelijkbare trainerkooi tegengekomen.
Lijkt me een stuk veiliger als degene uit het filmpje .

training1.jpg

training2.jpg

trainingsstel.jpg

een beetje doe het zelf ver heeft geen grense.

ik denk dat ik me zelf maar eens voor gek ga zetten en het ga proberen.
al is het aleen maar voor de lol .

Back