Invictus EF-1 Pylon Racer welke motor?

Ik heb de Invictus besteld (eindelijk in Europa leverbaar) ik wil er boven de 200km mee kunnen of sneller ,en een vliegtijd van ongeveer 4-5 min niet korter

De aangegeven motor deze :NTM Prop Drive Series EF-1 1300kv (max 930watt) 8x8
lijkt me nogal ''traag''
welke is aan te bevelen of aan te raden
ik heb al zitten kijken naar de volgende motoren
Turnigy 3648 Brushless Motor 1450kv (max 1600watt)7x6 bekend van de Funjet
NTM Prop Drive Series 35-36A 1800Kv (max 875watt)7x5

Ik heb deze motor nog liggen zou dit wat zijn met een 6x5 prop
Dr Mad Thrust 3000kv 1300w

ik ben benieuwd wat het wordt of wat de meningen zijn

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Gelijk nog een andere vraag (misschien dan iets meer reactie) is het mogelijk om de rolroeren te gebruiken als landingskleppen net zoals een hotliner of Mini hawk model?
want de ervaring met dit soort vliegtuigen mis ik nog een beetje

gr Andre

Hoi Andre,

Precies met dit soort vliegtuigen (ik vlieg met een Shoestring (Horizon) en een Polecat (RBC Kits) vliegen we heel regelmatig bij MVA (langs de snelweg A27 tussen Huizen en Almere).
Wij oefenen daar om wedstrijden te vliegen (Pylon racen) en dat is heel gaaf.
Kom spoedig eens langs en vlieg mee. Wij zijn er vaak op zaterdagochtend vanaf 10:30.
groet,
Frank

De motoren die je noemt zijn allemaal nogal hoogtoerig waardoor je met een kleine prop moet gaan vliegen. Dat kan wel maar ziet er ten eerste niet uit op zo'n kist en je mist veel trekkracht. Ook maakt het veel herrie. Ik vlieg met een Sundowner 36 met daarin de originele 5S setup en 10x10 prop. De motor is een 770 Kv Power 32 met een 90 Amp regelaar en 5s 3300mAh LiPo. Vliegtijd is bij veel vol gas 5 minuten. Met wat meer beheersing zijn langere tijden mogelijk. De Sundowner 36 is fors voor een EF-1, of deze setup en dan vooral de accu gaat passen in de Invictus weet ik niet. De accu zal onder de vleugelbuis uitkomen en dat past niet altijd lekker.
Het ding vliegt super met deze setup en haalt denk ik de 200 Km/u wel. Als je vanuit stilstand volgas geeft dan hoor je dat de prop overtrekt. Pas als de kist in de lucht wat op snelheid komt pakt de prop echt en wordt een stuk stiller. Een gave bijwerking van zo'n vierkant prop met veel vermogen erop.

Oh ja, de rolroeren als remklep. Dat kan wel, maar is niet echt nodig. Een EF-1 kist moet je met wat meer snelheid landen dan een normale kist. Dat is even wennen, maar niet echt moeilijker. Oefen het aanvliegen een aantal keer tijdens de eerste (korte) vlucht zodat je wat accu over hebt bij de eerste echte landingspoging.

Hoi Frank lijkt me een keer leuk om het eens te doen ,maar eerst wel even zorgen dat hij vliegt , maar ik kom dan zeker een keer langs.
Emanuel ik weet nog niet wat voor ruimte erin zit, ik heb geen 5S liggen alleen 4S van 2200mha tot aan 4500mha ik ben zulke grote proppen ook niet gewend, krijg je dan niet dat hij wil gaan draaien bij het opstijgen? (ben het naampje even kwijt hoe dat heet)
hij is vandaag verstuurt dus ik denk woensdag dat hij binnen is.

gr Andre

Hoi Andre,

De meeste EF-1 willen linksaf tijdens het opstijgen. Met wat richtingsroer is dat prima te corrigeren. Rollen doen ze eigenlijk niet door de grote spanweidte. Met 4s accu's moet je ook hard kunnen, maar dan heb je een zwaardere regelaar nodig. Er zal nl meer stroom gaan lopen voor hetzelfde vermogen. De motor wordt daardoor sneller heet. Met de wedstrijd aandrijving en 8x8 prop haal je ongeveer 170km/u. Met een 2500 mah accu kun je dan 3 minuten vliegen met continu vol gas. Wil je harder en langer dan moet je naar een zwaardere motor die of meer toeren maakt, of een prop met meer spoed kan trekken. Een kant en klare bewezen combi kan ik je zo niet geven voor 4s.

Voorlopig wordt er nog niet gevlogen vandaag binnen gekomen maar helaas schade aan de vleugel doos was ook ingedeukt zojuist een email gestuurd ,kijken wat ze er aan gaan doen
ik heb zoiets nog niet eerder mee te maken gehad met HK dus ben benieuwd verder ziet het er erg goed uit

gr Andre

Hoi Dop

das nou weer net jammer
hopelijk wordt het snel opgelost
heb even zitten zoeken voor je maar je moet ergens een 35 mm buitenloper erin kwijt kunnen van rond de 900kv en dan met een 7x9 prop
op 6S lipo
kan de topsnelheid ergens rond de 230kmh 250 kmh uitkomen volgens de vrienden op rcgroups

ik heb ooit ook een filmpje gezien van een minihawk met een 35mm motor op 5 of 6s lipo die ook knoeihard ging maar die kan ik niet zo gauw meer vinden.
spreek je groeten

Balen man! Eigenlijk had je het pakket moeten weigeren als er een deuk in zat. Nu zul je het met customer service op moeten lossen. Die bieden waarschijnlijk een laag bedrag ter compensatie. Als de schade te groot is dan zou ik de hele kist terugsturen. Het zal wel even duren want ze zijn uitverkocht :-(

Ja inderdaad balen maar mijn vrouw nam het pakket aan en er zat een verpakkingspapier omheen dus ook niet gelijk te zien ik ben volgens mij ook niet de eerste want op Rcgroups was ook al iemand met bijna dezelfde knik , ik denk zelf nog wel dat het te herstellen is zie foto deze is met het plastic eromheen genomen
en die motor die zal wel passen of er een 6S in past ga ik pas bekijken als ik een antwoordt weet van HK, maar goed dat het nog winter is.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
nog steeds geen definitief antwoordt eerst willen ze je afschepen met 15$ daarna met een andere vleugel als het kunnen regelen met de leverancier maar dat kan wel 2-3 maanden duren , even later zeggen ze stuur maar in zijn geheel terug naar Hong kong verzendkosten 40euro , alles voor eigen rekening,ik heb gevraagd of hij niet naar Duitsland kan maar tot heden geen antwoordt , ik heb er maar een woord voor over WAARDELOOS zo'n afhandeling had ik niet verwacht van HK

gr Andre

Hij is toch uit het EU warehouse geleverd? Dan zou ik er op staan dat hij daar naar terug mag. En dan weer wachten op nieuwe voorraad.

Back