Ik lees hier al wel een tijdje mee op het forum maar ik heb nog nooit een vraag gesteld. Bij deze mijn eerste vraag.
Ik heb vroeger nog een electro auto gehad van een onbekend merk. Tot ik niet aan onderdelen geraakt heb ik hier veel mee gereden.
Ik heb nu van iemand een deel van zijn "hobby" overgekocht voor een zeer mooie prijs en alles is nog in nieuwstaat:
- serpent S411 met servo, 9.5T motor, esc en lipo's. Aan het chassis te zien is er amper mee gereden.
- serpent S747 met volgens hem versleten nitro motor (motor had hij ook 2dehands gekocht) en met een electro ombouw kit die nog moet gemonteerd worden, motor en esc nog beiden in de verpakking. Vermoedelijk zal ik deze ombouwen. Weet ik nog niet.
Ik rij nu dus voorlopig enkel met de S411 waarbij de esc op blincky staat. Dit gaat ondertussen redelijk goed.
De esc kan ik ook vertimen. Als ik het goed begrijp ga je hiermee harder afhankelijk van de hoeveelheid vertiming? Maar moet je dan ook de tandwielverhouding aanpassen? (kleinere pinion?)
En wat doet vertimen met de temperatuur van de motor? (warmer worden en daardoor kleinere pinion nodig?)
PS. Ik rij (nog) geen wedstrijden. Dus moet ik me nog niet aan regels houden.
Ik heb vroeger nog een electro auto gehad van een onbekend merk. Tot ik niet aan onderdelen geraakt heb ik hier veel mee gereden.
Ik heb nu van iemand een deel van zijn "hobby" overgekocht voor een zeer mooie prijs en alles is nog in nieuwstaat:
- serpent S411 met servo, 9.5T motor, esc en lipo's. Aan het chassis te zien is er amper mee gereden.
- serpent S747 met volgens hem versleten nitro motor (motor had hij ook 2dehands gekocht) en met een electro ombouw kit die nog moet gemonteerd worden, motor en esc nog beiden in de verpakking. Vermoedelijk zal ik deze ombouwen. Weet ik nog niet.
Ik rij nu dus voorlopig enkel met de S411 waarbij de esc op blincky staat. Dit gaat ondertussen redelijk goed.
De esc kan ik ook vertimen. Als ik het goed begrijp ga je hiermee harder afhankelijk van de hoeveelheid vertiming? Maar moet je dan ook de tandwielverhouding aanpassen? (kleinere pinion?)
En wat doet vertimen met de temperatuur van de motor? (warmer worden en daardoor kleinere pinion nodig?)
PS. Ik rij (nog) geen wedstrijden. Dus moet ik me nog niet aan regels houden.