Hoi Diom,
Wat is mooi
=========
Als ik het goed begrijp vind jij een enigzins gestroomlijnd bovenwaterschip niet echt mooi ? Maar een gestroomlijnd onderwaterschip wel ? Hm...
Wings op de Bulb
=============
Ik zie in de regels niets wat aangeeft dat dat niet mag, dus waar is jouw uitspraak op gebaseerd ? Articulated mag niet, dus geen trimtabs of beweegbare wings.
Probleem met de IOM regels is dat er gepoogd is om alles dicht te timmeren (juristen eigen). maar dat lukt nooit. Ik vind het ook niet echt een inspirerende klasse. Ik weet het ontstaan niet maar het lijkt erop dat er begonnen is als eenheidsklasse (zoals de K) en vervolgens omgezet is in (very) restricted. Wie weet hoe dit onstaan is ?
Het probleem is bv dat als er een nieuw supersterk materiaal ontwikkeld wordt, maar wat qua naam in de toelaatbare materialen valt. Wat dan ? Ook dat precies omschrijven van het gewicht, dan heb je gecalibreerde meetapparatuur nodig. Beter om een kleine marge aan te geven.
Maar goed, het gaat meer om hoe we gezamenlijk een nieuwe IOM kunnen vormgeven die en goed vaart en vrij beschikbaar is.
Wat is mooi
=========
Als ik het goed begrijp vind jij een enigzins gestroomlijnd bovenwaterschip niet echt mooi ? Maar een gestroomlijnd onderwaterschip wel ? Hm...
Wings op de Bulb
=============
Ik zie in de regels niets wat aangeeft dat dat niet mag, dus waar is jouw uitspraak op gebaseerd ? Articulated mag niet, dus geen trimtabs of beweegbare wings.
Probleem met de IOM regels is dat er gepoogd is om alles dicht te timmeren (juristen eigen). maar dat lukt nooit. Ik vind het ook niet echt een inspirerende klasse. Ik weet het ontstaan niet maar het lijkt erop dat er begonnen is als eenheidsklasse (zoals de K) en vervolgens omgezet is in (very) restricted. Wie weet hoe dit onstaan is ?
Het probleem is bv dat als er een nieuw supersterk materiaal ontwikkeld wordt, maar wat qua naam in de toelaatbare materialen valt. Wat dan ? Ook dat precies omschrijven van het gewicht, dan heb je gecalibreerde meetapparatuur nodig. Beter om een kleine marge aan te geven.
Maar goed, het gaat meer om hoe we gezamenlijk een nieuwe IOM kunnen vormgeven die en goed vaart en vrij beschikbaar is.