IonX2 flybarless + Video

• Topicstarter Topicstarter Jurrien Saelens
  • Startdatum Startdatum
Mmm vreemd dat je juist met meer gain een beter resultaat krijgt terwijl ze bij CSM juist zeggen dat je beter minder kunt zetten...? Kan ik ook eens een keer proberen!

Nog een vraag over dat AC-3X, als je stuurt met rol bijvoorbeeld loopt de swash tegen het einde aan. Als je de stick dan los laat, keert de swash dan langzaam terug naar de neutraal positie of blijft ie waar die is?

Bij mijn CSM systeem kan ik kiezen tussen full heading lock, dan zou de swash dus blijven staan, en een mode met een beetje "decay" ofwel neutraliserend effect, de swash komt dan langzaam naar de neutraal stand wanneer je niet meer stuurt (op de grond natuurlijk, in de lucht is het anders)

Greetz,

Michiel.

Uit de handleiding van AC-3X (trouwens beduidend beter in het Duits dan in het Engels)

"Man kann so, analog zu einem einfachen Heckkreisel, über den Gyromischer der Fernsteuerung die Regelverstärkung flugphasenspezifisch anpassen und so z.B. spezielle Flugphasen mit niedriger Drehzahl und daher höherer Verstärkung oder umgekehrt nutzen."

Ja de swash komt na een tijdje terug horizontaal.

Exact hetzelfde als wat hier staat heb ik ook, de ene keer vliegt ie perfect de andere keer heb ik drift, morgen eens proberen met 2 gyro tapes en tussenplaatje zoals bij spartan.

http://www.acrobat-forum.com/viewtopic.php?f=21&t=66

Laatst bewerkt door een moderator:
Jurrien,

Nu we het even hebben over de handleiding.......

We hebben de handleiding van de AC-3X vertaald in het Nederlands.
Zou jij eens de moeite kunnen nemen om het door te nemen
en eventuele dingen te veranderen die volgens jou niet goed zijn en zo.

Zoja, dan kan ik hem naar je mailen als word-file,
en daarin de veranderingen en dan weer terug mailen.

Hij is momenteel te downloaden als .pdf file via www.kristalvideo.nl

Hoi, Mario

Ben nu ook begonnen met mijn rotorkop,
en het opbouwen van een Trex600 flybarless,
volgende week komt ook nog een nieuwe Trex 600ESP
en de Bell-222 kap binnen. Dus ik heb het weer druk zat.

Weet niet of je ook de Nederlandse handleiding hebt gedownload op mijn site,
geld eigenlijk ook voor jou mocht je eens wat tijd hebben om hem door te lezen en eventuele veranderingen te zetten.
Ik kan je eventueel ook een Word-file type sturen zodat je daar dan de eventeuele veranderingen in kunt typen.
Uiteraard alles vrijblijvend.
Eigenlijk bedoeld om een zo goed mogelijk vertaling te krijgen zodat we daar en meerdere mogelijk veel baat bij hebben.
Ik denk namelijk dat jij en Jurrien er het meeste vanaf weten en er al ruime ervaring mee hebben.

Zou ook eigenlijk eens langs willen komen, zodat je er eens kan naar kijken of het allemaal wel goed zit.

Laatst bewerkt:
Nog wat kunnen vliegen en ik begin te merken dat die gyro enorm gevoelig is voor trillingen. Ik dacht dat ik hier geen last van zou hebben gezien ik geen nitro vlieg maar ik zal eens met een andere gyro tape moeten gaan experimenteren.

Dit vind ik best opmerkelijk, hoe heb je de ac-3 nu op je frame gemonteerd, met 1 laag dubbelzijdig tape ? En daar een klittenband overheen ?
Ik zou gewoon 2 of meer lagen op elkaar proberen ipv andere gyro tape.

Bas

@pardoez, ik wil die vertaling wel eens bekijken.

Ik heb nu de gyro bevestigd zoals in de spartan handleiding staat.

Dus eerst dikke spartan gyro tape + plaatje van 15gram van spartan + dunne tape van spartan + gyro. Drift is weg nu, hopelijk blijft dat ook zo nu.
Al die kabeltjes aan de gyro zal ook wel niet echt bevorderlijk werken, eerst vond ik dat wel goed omdat het zeer compact is maar nu begin ik wel te denken dat een aparte sensor misschien toch beter is, zeker wat betreft trillingen.

Dit weekend nog goed gevlogen, ziet er al goed uit, zeker bij traveling flips blijft de staart gewoon recht. Bij al mijn flybar helies moet ik altijd bijsturen.

Ik denk dat ik nu eindelijk kan stoppen met testen en beginnen vliegen. Dan zou ik VStabi nog moeten testen om het verschil te weten...

Hoi, Mario

Ben nu ook begonnen met mijn rotorkop,
en het opbouwen van een Trex600 flybarless,
volgende week komt ook nog een nieuwe Trex 600ESP
en de Bell-222 kap binnen. Dus ik heb het weer druk zat.

Weet niet of je ook de Nederlandse handleiding hebt gedownload op mijn site,
geld eigenlijk ook voor jou mocht je eens wat tijd hebben om hem door te lezen en eventuele veranderingen te zetten.
Ik kan je eventueel ook een Word-file type sturen zodat je daar dan de eventeuele veranderingen in kunt typen.
Uiteraard alles vrijblijvend.
Eigenlijk bedoeld om een zo goed mogelijk vertaling te krijgen zodat we daar en meerdere mogelijk veel baat bij hebben.
Ik denk namelijk dat jij en Jurrien er het meeste vanaf weten en er al ruime ervaring mee hebben.

Zou ook eigenlijk eens langs willen komen, zodat je er eens kan naar kijken of het allemaal wel goed zit.

Hoi John,

Ik heb even naar de vertaling gekeken en vooralsnog ziet het er goed uit:D
Ik heb het nog niet 1 op 1 vergeleken maar zal daar een keer wat tijd in steken.
En als je het goed vindt wil ik een link van het PDF file in het topic van mij plaatsen voor de mensen die moeite hebben met Duits & Engels?
Nog wel een tip!! meld als eerste in de vertaling dat de vertalers geen enkele verantwoording nemen voor evt. fouten in de vertaling!!

Dat langs komen had ik al eerder aangeboden! en dat staat uiteraard nog steeds!

Gr,

Mario

Mario,

OK, Ik zal je binnenkort bellen om eens langs te komen.
Wil eigenlijk als eerst de kop laten zien, kijken of je die zo goed genoeg vind.
Ook komen de Trex 600ESP's binnen, mogelijk omdat daar de nieuwe pitch bevestiging op zit
dat ik die liever wil gebruiken omdat ik dan later in de scale Bell-222 niet alles hoef uit te dremelen.

Moet ik jullie Mario en Jurrien nog de Word-file mailen.
Zoja geef me dan even julie email adressen per PB.
Hierin kun je dan makkelijk veranderingen aanbrengen, met b.v. een gele highlight eroverheen,
zodat ik wel kan zien wat er dan veranderd is.
Wanneer het dan bijgewerkt is komen uiteraard ook jullie namen erop
en mag het wat mij betreft voor downloadtoepassingen gebruikt worden.
Dit alleen wanneer het ook door jullie helemaal goed gekeurt is.
Hoop dat we dan een mooie Nederlandse gebruiksaanwijzing hebben gemaakt.

Laatst bewerkt:
@pardoez, ik wil die vertaling wel eens bekijken.

Ik heb nu de gyro bevestigd zoals in de spartan handleiding staat.

Dus eerst dikke spartan gyro tape + plaatje van 15gram van spartan + dunne tape van spartan + gyro. Drift is weg nu, hopelijk blijft dat ook zo nu.
Al die kabeltjes aan de gyro zal ook wel niet echt bevorderlijk werken, eerst vond ik dat wel goed omdat het zeer compact is maar nu begin ik wel te denken dat een aparte sensor misschien toch beter is, zeker wat betreft trillingen.

Dit weekend nog goed gevlogen, ziet er al goed uit, zeker bij traveling flips blijft de staart gewoon recht. Bij al mijn flybar helies moet ik altijd bijsturen.

Ik denk dat ik nu eindelijk kan stoppen met testen en beginnen vliegen. Dan zou ik VStabi nog moeten testen om het verschil te weten...

Dus als ik het goed begrijpt kan ik het beste de AC-3X net als de Spartan met metale plaat bevestigen.
Of toch eerst met de twee originele plakkers die er bij zitten er op?

Overigens wordt mijn setup dan een TREX-600E
AC-3X
BLS-251 voor de staart
Voor de tuimelschijf heb ik de keuze uit 3x BLS-253 of BLS-451.
NHP Bladen of zou RADIX beter zijn voor Flybarless.

Laatst bewerkt:
Dat zal je zien bij je eerste vluchten. Een te zachte demping is ook weer niet goed natuurlijk, dus probeer eerst met de standaard AC-3X tape en als je drift hebt ga dan over op een andere oplossing.

OK ik probeer het wel eerst met de tape die er bij zit.

Heb trouwen net de Word-File gemaild,
bedankt alvast dat je hier naar wilt kijken, uiteraard Mario ook natuurlijk.

Wel spannend als het zover is met de eerste vlucht,
het idee dat je niet mag sturen wanneer de heli nog op de grond staat,
zal wel even wennen zijn en oppassen.
Stel dat je ook nog eens iets niet goed hebt staan in de AC-3X,
lijkt wel of ik mijn eerste vlucht weer gaat beleven.

Een eerste filmpje van me met de IonX2 en AC-3X, straks nog eentje...

Bedankt Holco, maar nee echt veel wind was er niet wel zo'n ijskoud briesje, mijn vrouw kon de camera bijna niet meer vasthouden...

Hier nog eentje

Ja, idd ongeveer hetzelfde vluchtje, net na elkaar opgenomen.

Ik heb nu de VStabi in mijn Ion gezet, ben benieuwd wat het verschil zal zijn. Aan de kop heb ik niets veranderd, enkel de gyro dus.

Back