iOSD en 12v zender & camera

Hallo,

Ik ben van plan om mijn huidige OSD te vervangen door een dji iOSD mini,
samen met een PMU v2, aangezien ik nog een Naza v1 hebt.

Ik heb een FPV setup waarbij de video zender en camera beide op 12v werken, ik
zie echter dat de iOSD op 5v werkt. Nu ben ik geen ster in elektronica, dus wil het even verifieren.
Ik heb het volgende aansluitschema bedacht

full

can-bus werkt op 5v

Kan ik de massa zo gebruiken bij video en camera? Hoe zit dat dan met 12v vs 5v?
Werkt het video signaal ook op 12v?

Ido

Laatst bewerkt door een moderator:
De iOSD mini heeft helemaal geen aparte voeding nodig hoor. Gewoon aansluiten op de PMU en dan werkt ie al. Videosignaal is videosignaal, dus die kan je gewoon net zoals nu blijven gebruiken.

De aarde tussen je camera en de aarde uit de mini osd dat bruggetje hoeft niet. Dus gewoon aarde uit de camera in de mini osd en vanuit de mini osd de aarde naar je video zender.

Bedank voor jullie reacties, het ging me meer over het feit of je de iosd en camera en vtx kan mengen qua voltages.

Heb begrepen dat je verschillende voltages op de massa kan aansluiten, ipv alleen 5v. Het moet dus werken allemaal, moet alleen voeding regelen voor vtx en cam, die werd eerst gevoed door mm oude pad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou tusse je lipo en je vtx en camera een 12v stepup zetten ben de naam kwijt hoe die heten iets met polupolu

Het reboten bij te lage spanning is op zich nu redelijk verholpen, by de ccd cams. met cmos wil het nog wel eens mis gaan...

Maar voornamelijk omdat je dan ook niet gelimiteerd bent aan 3cel accu's, en omdat nu alles ook goed gefilterd is....

En als je motoren draaien nemen die veel stroom krijg je als ware ruis stroom van je lipo, pololu maakt daar weer schone stroom van en heb je geen strepen of ruis in beeld wanneer je beetje gas geeft;-)

Omdat je nooit onder die 5 volt komt met een 3s lipo, heb je altijd een stabiele 12 volt.

Deze snap ik niet...

Ik ga eens kijken naar die step-up dingen, ik heb ook nog een LC filter liggen, mocht er een beeld storing optreden.

Heeft iemand trouwens tips/winkel links welke step-up/down ik moet hebben?

Laatst bewerkt:
Ervanuit gaande dat je dus een 5 volt uit hebt, van bv een immersion, maakt die der weer 12 volt van. Maar ook kan je de pololu als filter inzetten, voor als je wel onder de 9 volt komt..
Bekijk de specs maar van het dinkje, dan word het een en ander wel duidelijk ;)

Back