Ipad 2 probleem

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Kevin 3D, 2 jan 2012.

  1. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    Hallo,

    ik heb al een enige tijd een zwarte Ipad 2 16GB WIFI+3G, nooit een probleem mee gehad sinds afgelopen nacht.
    ik was nog snel een app aan het downloaden waardoor opeens mijn WIFI weg viel.
    Normaal kan ik dan gewoon even wifi uitzetten en weer aan en doet hij het weer, dit was nu niet het geval. na dit te doen voeg hij om de netwerk sleutel.
    na deze correct in te voeren zegt hij: Geen verbinding mogelijk met netwek 'Ziggo95158'.
    nog tientallen pogingen gedaan maa steeds weer geen verbinding mogelijk.
    netwerk op de ipad gerest en nog maals geprobeerd. maar weer de foutmelding.
    toen de router gerest en nog eens geprobeerd, maar ook weer geen verbinding.
    de laptop wekt wel nog gewoon op de router.

    de ipad heeft versie 4.3.3(8j2) hij is ook gejailbraekt, na jailbreaken bleef hij het gewoon doen tot gister.
    kent iemand dit pobleem of kan iemand mij helpen?

    Alvast bedankt,
    Gr, Kevin Veraart.
     
  2. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Jailbreak is illegaal en wordt niet op prijs gesteld vrees ik.

    Ipad/Iphone en WAP-2 beveiliging zijn nooit dikke vrienden geweest. (gewoon anders eens in WEP versleutelen)

    Anders je gejailbreakte Ipad eens mee doen naar het verkooppunt;)

    Stevo
     
  3. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    hoi Stevo,

    ik heb hem gejailbreakt meteen na ik hem kocht (ongeveer 8maanden geleden) maa nu voo het eest dat hij het niet doet. op internet al meerdere mensen gevonden die het pobleem hebben en sommige hebben hem ook niet gejailbeakt. dus daar licht het niet aan. en pap heeft ook nog nooit het probleem gehad.
     
  4. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Welke versleuteling gebruik je?

    Ze werken allemaal netjes via WEP of niet beveiligd netwerk maar zijn allergisch aan WAP-2, mijn Iphone deed het via WAP-2 en had er opeens geen zin meer in (zonder aanwijsbare reden). Is een gekend probleem.

    Stevo
     
  5. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    uhhh dacht dat ik op modelbouwforum zat en niet op www.tweakers.net ;)

    ik denk dat daar veel meer mensen zijn die kennis hebben over dit soort zaken.
    als we het non modelbouw cafe gaan gebruiken voor allerlei technische ondersteuning dan kunnen we 1 landelijk vraagbaak maken voor alles.

    p.s. ik zou de batterij er eens uithalen :banana:
     
  6. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    @Cheeta: blijkbaar weet jij niet wat een ipad is, een ipad heeft GEEN batterij maar een ingebouwde accu.

    @stevo: ik heb altijd WPA-2 gebruikt idd ja, ik zal wep eens gaan proberen.

    Gr
     
  7. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Steve Jobs vond dat dat niet nodig zou zijn. Zijn producten zijn toch superieur en zullen nooit crashen of vastlopen. *kuch* *sputter* *proest* ;)

    Even een backup maken, opnieuw de firmware erop, volledige initialisatie doen, en de backup terugzetten. Oh nee, dat wordt lastig met een jailbreak. Ach, nu de dupe van de illegale praktijken. :(
     
  8. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    sleurhutje: ik ga het eens poberen en kraak hem daana opnieuw.

    @stevo wep wekte niet.

    gr.
     
  9. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    tsja of je begrijpt de banana of je begrijpt hem niet...
    sarcasme op en top natuurlijk... maar goed dat heeft sleurhutje al uitgelegd ;).
     
  10. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    nee dat niet, ik heb hem eerst aan itunes gehangen en gesygroniseerd, daarna terug naar fabrieksinstellingen. dat is geslaagd, en nu alles terug op de ipad zetten, bij opnieuw instellen vroeg hij voor de netwerksleutel en is ermee verbonden:)
    ben benieuwd of hij het nog doet als hij klaa is.

    gr.
     
  11. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Het is al even beroerd als Windows. :p Als het een auto was, dan zou die midden op de snelweg stilvallen, je stapt uit, doet de deuren op slot, maakt ze weer open, stapt weer in, start de motor en rijdt weer vrolijk verder alsof er niets gebeurd is. :? :rolling:
     
  12. Kevin 3D

    Kevin 3D

    Lid geworden:
    1 sep 2009
    Berichten:
    1.240
    Locatie:
    Sittard Limburg. Toestel: sukhoi
    Zo het is gelukt. Nu staat er alleen os 5.01 op alleen word daar niet zo blij van dus maar even terug zetten naar 3.2.1
     
  13. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Heh?! Een iPad 2 kopen, maar dan wel een OS gebruiken dat zo oud is als de straat? :? OS 5 werkt prachtig, misschien ietsje trager op een iPhone (3gs), maar zeker niet merkbaar op een iPhone 4, laat staan een 4s, laat staan een iPad 2.
     
  14. wilbert.v/d.berg

    wilbert.v/d.berg

    Lid geworden:
    16 mrt 2009
    Berichten:
    1.658
    Locatie:
    Barneveld
    ik vind het idd ook vreemd, waarom zou je 2 hele versies ouder gaan draaien?
     
  15. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    Ik zal het toch nog maar even zeggen, Jailbreaken is niet illegaal ;)

    mvg Odin
     
  16. sandermt2

    sandermt2 Guest

    Oh nee, "illegaal" in de juridische zin van het woord is het niet direct neen. Het is niet "strafbaar".
    Maar anderzijds kun je in het ergste geval wel mede aansprakelijk worden gesteld wegens het schenden van merkrechten, auteursrechten en octrooien. Er worden immers apps verstrekt waarvoor normaal betaald moet worden. Iemand loopt dus inkomsten mis, en dat is direct het gevolg van het jailbreaken.

    Dus neen, illegaal is het niet. Maar wilt dat zeggen dat je 100% safe zit? Neen hoor. Er zijn genoeg partijen binnen het jailbreak-proces die burgerrechtelijk alleszins wél aansprakelijk zijn.
     
  17. Hobby4Life

    Hobby4Life

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    1.329
    Locatie:
    Avenhorn, NL
    maar weer ff ontopic..

    Kan je in je router gewoon niet MAC adres acces aanzetten? ben je van dat hele WIPWEPWAPKIPTEPAESKEP gedoe af..

    Even je mac adres op je Ipet zoeken en die in je router invoeren.
    Dan hebben alleen de door jouw ingevoerde MAC adressen toegang op je router.
    Je moet wel een hele grote genie in je straat hebben om dat te Dee-kripten..

    :)
     
  18. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    uhm dat zou ik niet adviseren... mac adres filter alleen is niet zo heel erg sterk... meeste pcs kun je zo het mac adres van wijzigen.
     
  19. Hobby4Life

    Hobby4Life

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    1.329
    Locatie:
    Avenhorn, NL
    Lees nog een keer wat je geschreven hebt XD

    Dan moet je nog steeds weten "waarin" ;)

    En dat geld ook voor een WEP of WPA wachtwoord.. "waarin" je die moet veranderen zodat je toegang hebt..

    Alleen gaan er toch nog een hoop devices niet lekker met elkaar om als het om WEP of WPA gaat.. verbindingen vallen spontaan weg, of je kan zelfs helemaal geen verbinding maken.

    :)
     

Deel Deze Pagina