IR Tempgun Voltcraft IR-270H

• Topicstarter Topicstarter RubenT
  • Startdatum Startdatum
R

RubenT

Guest
Heeft er iemand ervaring met dit toestel voor een juiste meting te verkrijgen?

Afgelope zondag reed ik mee met de funclub en die jongens hebben HPI IR tempguns, waar zij 97° meette, meette ik er 139° met die van mij. Ik heb ook even aan de emissieknop liggen klooien maar er kwam niks beter uit dan ruim 40° verschil.

Nu weet ik dat ze slecht tegen schittering van gloeiplug en dergelijke kunnen en meet ik vanaf nu aan de cilinderwand maar ik heb de indruk dat dit nog niet nauwkeurig is, zelfde afstelling op 2 tankjes 35° verschil over een tijdspanne van 2uur.
Kan het zijn dat deze metertjes last hebben van een soort van golven van de rcbox of van ronddraaiende elementen die magnetisme opwekken?

Gr.

Meet die van jouw niet toevallig Fahrenheit? weet niet precies hoeveel fahrenheit 1 graad celcius is, maar dat is het eerste wat in mij opkomt.

Of jij meet een ander punt?

d@nnis zei:
anders breng je wat water aan de kook... dat hoort 100graden te zijn :)

Beste manier om te testen of de meter juist werkt is water te koken.
Ik heb zelf nog de test gedaan met een relatief dure temp meter en die gaf 99°C, wat juist mag aanzien worden. Een goedkope, kleine meter gaf slecht rond de 75°C. Niet echt betrouwbaar dus als je die zomaar wil gebruiken voor een motor.

Hij staat in graden Celsius.
Op andere plaatsen meten geeft een verschil maar soms ook niet :?

Nu heb ik juist eens alles geprobeert met de zender en ontvanger aan en het volgende gebeurt:
Ontvanger aan en zender komt hij ineens aan 0.3° extra dan als ze uitstaan, houd ik nu de zender met de antenne tegen de meter dan geeft hij ineens van 28° naar 60° :? :? :?
Nu meet ik wel nooit de temp van de motor als de zender tegen het metertje hangt maar wat dan met die hoge toeren van het motortje, storen die nu ook? Hij is in ieder geval wel gevoelig aan storing.

Gr.

Back