Irritante popup Tapatalk

Discussie in 'Helpdesk' gestart door Sleurhutje, 7 jun 2015.

  1. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Om de dag krijg ik een schermvullende popup/melding of ik Tapatalk wil gebruiken. Ik moet dan 5 seconden wachten voordat ik dat weg kan klikken. En daarna altijd een grote irritante balk bovenin of ik Tapatalk wil. Zowel op mijn iPad als op Galaxy Note 8.0.

    Nee, dat wil ik niet. Nu niet en later niet. Mag dat gewoon uit? Het is nogal storend/irritant.
     
  2. casperb71

    casperb71

    Lid geworden:
    5 feb 2012
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Huizen
    Je leest hem dus niet via TapaTalk maar gewoon met je browser?
     
  3. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Klopt. Prettiger te lezen. Gewoon de reguliere website in een browser. Niets mis mee, slechte ervaringen met Tapatalk (onhandig in gebruik met meerdere foto's per post, quotes niet handigbte editten, smileys die afwijken etc.).
     
  4. casperb71

    casperb71

    Lid geworden:
    5 feb 2012
    Berichten:
    285
    Locatie:
    Huizen
    Is dit niet een instelling die je in je iPad uit kan zetten?
    Browser van je iPad herkent de code dat het forum te lezen is via TapaRalk.

    Kan mij voorstellen dat je dit vetvelend vind, maar ik zou niet anders meer willen. Lees diverse Fora via deze nieuwsreader.
     
  5. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Helaas is dat geen browser setting. De site kijkt naar het soort gebruikte browser en als het een "mobiele" browser betreft, verschijnt vanzelf die popup via de site. Nu heb ik met 2048x1560 pixels geen enkele moeite om de desktopbersie te kijken. Maar die schermvullende popup is wel vervelend (dat balkje is prima, dat negeer ik wel).
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Volgens mij is dat een Cookie die dat verteld. Ik gebruik ook gewoon de browser op mijn telefoon en ondervind na 1x wegklikken geen problemen.
     
  7. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    ik krijg hem eens in de zoveel dagen weer terug. en het is best wel irritant ja.
    van mij mag dat hele tapatalk ook gewoon verdwijnen. Op de telefoon is de site hetzelfde als de site op de pc.

    Heb hier een samsung S5. Dat velen tapatalk omarmen is leuk maar de rest heeft er onnodig last van in de vorm van ongewenste reclame.
     
  8. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Ongevraagde cookies van derden (domeinnamen die anders zijn dan de site die ik bezoek) worden sowieso geweerd. Geen tracking meuk voor mij.
     
  9. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.570
    Locatie:
    noord-holland
    zelf vind ik dat ook irritant en gebruik ook gewoon myn IE brouwser, en geen tapatalk.

    het gaat gewoon prima zo
     
  10. AHoogendijk

    AHoogendijk PH-SAM

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    1.590
    Locatie:
    Krabbendijke
    Moet je dan niet gewoon tapatalk verwijderen?

    dan zie ie ook niet dat je het kan gebruiken?
     
  11. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Ik heb even in de opties gekeken en daar staat dat het eenmalig wordt aangeboden om Tapatalk te gebruiken en daarna niet meer. Misschien iets te maken met cookies die je niet accepteert?
     
  12. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Dan zijn het geen cookies van modelbouwforum.nl. Die horen bij de site die opgevraagd is. Elk cookie dat niet verwijst naar modelbouwforum.nl of geen domeinnaam gebruikt, is een tracking cookie en wordt braaf geweigerd. Flut dus dat je meuk aanbiedt waar je geen controle over hebt. Menige site verspreidt op die manier niet alleen tracking meuk maar ook virussen of malware. En als zoiets gebeurd dan geeft men niet thuis want het is extern.

    Als elke site zich zou houden aan een voorstel uit 1996 waarin aanbevolen werd om geen gebruik te maken van domainless cookies, dan waren al die rete-irritante cookie-walls en waarschuwing nu niet nodig geweest. Maar de oneindige honger naar data harvesting wordt door niemand gestopt. Sterker nog, veelal aangemoedigd door Google en advertentie/content providers krijg je de meest nare rotzooi (ongezien en ongevraagd) voor je kiezen. Trieste zaak....
     

Deel Deze Pagina