Is de "Aldi" compressor goed voor het airbrushen?

Ik zag vandaag in de Aldi een compressor staan voor ongeveer 60 euro dacht ik. Het is zo'n compressor zonder reservoir van het "aldi-merk".

Is deze geschikt voor airbrushwerk of is dit enkel maar om band te blazen en zo? (max druk is 8 bar dacht is)
Heeft deze compressor een costante druk? (gezien er geen reservoir is)

JE kunt er zelf goedkoop een vat tussen zetten. Als de druk te regelen is en hij voldoende liters pompt is hij geschikt. Voor airbrush is een reservoir handig als hij niet precies dezelfde luchtstroon geeft.
Jakko

Wellicht goed genoeg om er lang plezier van te hebben.
Maar een goede drukregelaar met waterscheiding is wel belangrijk. Niet als je watergdragen verven verspuit, wel als je oliebasis/oplosmiddelen lakken gebruikt. Dan zijn die druppeljes water ruinerend voor je resultaat.

Zou deze over langere periodes gebruikt kunnen worden zoals tijdens airbrushwerk? Of is deze enkel voor kortere "klusjes" periodes?

iedere zuiger compressor hoor je maximaal 50% te belasten.
dwz 1 minuut aan dan 1 minuut uit,
Afhankelijk van de warmte die dat ding produceert 5 min aan 5 min uit.
En niet zoals je zou denken 4 uur achterelkaar aan en dan de nacht uit,
zo werkt het ook niet.

Beste is met tank erbij. Met evt instelbare drukschakelaar.
Als je met 1 bar spuit zou je die kunnen zetten op 3 bar aan en bij 5 uit.
Als je hem verder (naar 8 ) laat door werken kost dat enkel meer warmte.

Goedkoop spul kun je lol mee hebben, maar het kan ook rommel zijn, hoewel dat bij aldi en lidl wel lijkt mee te vallen.

/ik heb het Aldi krantje niet ontvangen, maar uitgaande van enkel een compressor, zal je wel een behoorlijke drukvariatie in je spuit krijgen.

Je hebt dan nog minimaal een drukschakelaar, een vat, een veiligheidsventiel (belangrijk!!) en een drukregelaar/vochtafscheider nodig. Waarscijnlijk ben je dan goedkoper af met een goede 2e hands.

Beetje bouwmarkt verkoopt compressor met vat voor paar tientjes meer, ik zou er niet al die moeite voor gaan doen.

Ik zag vandaag in de Aldi een compressor staan voor ongeveer 60 euro dacht ik. Het is zo'n compressor zonder reservoir van het "aldi-merk".

Is deze geschikt voor airbrushwerk of is dit enkel maar om band te blazen en zo? (max druk is 8 bar dacht is)
Heeft deze compressor een costante druk? (gezien er geen reservoir is)

je moet er een waterafscheider tussen zetten, ivm condens e.d, het beste is een reservoir erbij te hebben, zodat niet de gehele tijd de compressor aan staat, je wordt gek van de herrie , en zo kan je ook een constante druk opbouwen voor de airbrush.Dedrukregelaar moet ook eentje zijn die idd de druk regelt zoals je hem insteld .zoals eerder geopperd.

Kortom, afblazen en iets oppompen perfekt , voor de airbrush zou ik het niet doen.
\
suc6

M'n opa heeft die compressor gekocht voor mij en dat ding staat de hele tijd. Kan er ook niks aan regelen. Zelf al doe ik niks, hij blijft draaien. Anyway, ik gebruik hem enkel om m'n auto mee schoon te blazen naar het rijden dus voor mij is het wel genoeg.

Back