Is de douane meer gaan controleren?

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door bricks, 17 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bricks

    bricks

    Lid geworden:
    7 mrt 2009
    Berichten:
    3.569
    Locatie:
    Rijsenhout
    Vroeg mij af of de douane meer is gaan controleren, of dat ik gewoon pech heb. Heb in een maand 4 uit 4 gehaald. 4 verzendingen vanuit de US, en alle 4 met een postbode die om geld vroeg.
     
  2. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Dan heb je gewoon de hoofdprijs gewonnen.. Gefeliciteerd :rolling:
     
  3. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.511
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Pakketten uit de US gaan meestal via de douane en wordt er eigenlijk altijd invoerrechten berekend. Ik had laatst een zending uit China laten komen via de EMS en dat loopt ook altijd via de douane, als je kiest voor Air Parcel via swisspost betaal je bijna nooit invoerrechten. Meestal ben je vaak wel goedkoper maar het kan soms erg lang duren. EMS pakketten die via de douane doen er vaak 2 weken langer over. Ik bestelde een vliegtuigje van HK is daardoor een maand onderweg geweest. Veel van de HK producten zijn ook via Ebay te krijgen, als je even doorzoekt dan kom je artikelen tegen die iets duurder zijn dan HK maar wel weer een stuk goedkoper zijn in de verzending en vaak veel sneller in huis. Een beetje shoppen kan dus geen kwaad. Verder zijn er ook goede webshops in Nederland zijn iets duurder en leveren erg snel, en als je snel iets nodig hebt hebben de reguliere winkels ook vaak een snelle postorderservice.
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2011
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Is het zo vreemd dan? Vraagt de douane het niet zal je zelf minimaal de BTW aan de Nederlandse staat moeten betalen. Dit is het risico van goedkoop in het buitenland willen kopen, daar is niets vreemds aan, het mag duidelijk zijn dat die Amerikanen met hun fobie op terrorisme er strenge controles op na houdt.
     
  5. Hobby4Life

    Hobby4Life

    Lid geworden:
    20 nov 2009
    Berichten:
    1.329
    Locatie:
    Avenhorn, NL
    Wat was het gewicht en de waarde van het pakket?
     
  6. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    [mod]Heren, om het niet weer een draadje Douane en buitenlandbestellingen te laten worden gaat deze op slot. Er is inmiddel meer dan voldoende geschreven over dit onderwerp[/mod]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina