Is de Dragonfly een goede aankoop?

Hallo,
Ik ben op zoek naar een mooie en degelijke RC helikopter, bij mij in de buurt is een handelaar en die verkoopt
eeb dragonfly helikopter, ik weet niet wat voor een model het is, het is een in ieder geval een geel model. Ik ben eens op internet gaan zoeken maar ik kan er niet echt achter komen of dit model nou een goede helikopter is of niet.
Zou iemand mij kunnen helpen en misschien advies geven ?
Mvg Thomas

PS: Dit is een link waar hij wel op staat: http://www.raidentech.com/newsydrrarec.html

das een 2 kanaals 'speelgoed' helicopter, je kan alleen naar boven en naar beneden, en rond je as draaien. nrXThNPHCis[/media] filmpje ism.
als je meer dan dat wil (maw een 'volledige' helicopter, die alles in alle richtingen kan), dan heb je wat anders nodig.

voor een echte beginners helicopter (4 kanaals: nick, roll, trottle, staart) betaal je toch 100€ - 300€ (en die 100€ dat is dan de ZAkC7Opy8X4[/media] #04 van walkera). zelf ben ik begonnen met een zE4LPTTIP3k[/media] mini dragonfly (300€). dat zijn dan fixed pitch (niet mee overkop te vliegen) crashbestendige heli's. veel mensen beginnen leren vliegen met zulk spul. met een 2 kanaal heli zal je niets leren.

misschien eventjes langsgaan bij het micro-helicopter forum. dit 'elektro helicopters' is eigenlijk vaker voor de iets grotere, 6 kanaals CP helicopters. kan je ook mee leren vliegen maar ze zijn wel iets gevaarlijker, duurder en kwetsbaarder.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt, ik las ook iets over de Pico Z..een vriend van mij had hem, is helemaal van piepschuim, ik vertrouw dat niet zo, gaat nogal snel kapot denk ik

Ok :P..bedankt..maar vinden jullie de pico z ook goed in kwaliteit/prijs verhouding?..kan hij bijvoorbeeld wel stil in de lucht hangen ?
en zou je er goed mee kunnen vliegen binnenshuis?

wat noem je kwaliteit? wat noem je goed vliegen? als je alleen gas kunt geven en rond je as draaien, dan heb je maar bitter weinig mogelijkheden om 'goed te vliegen' me dunkt. zoek gewoon filmpjes op youtube dan zie je wat er mee te doen valt (en denk dan niet dat deze personen de helicopter volledig besturen, bij dat soort speelgoedhelicopters is het de bedoeling ze gewoon in de lucht te houden, uitwijken en hooveren ligt niet binnen de mogelijkheden, die uitwijkende bewegingen maakt de helicopter zelf, tot hij tegen een muur vliegt).

Ok, bedankt:D..En de Gyrotor. Ik heb op andere topics gelezen dat dat een heel goed ding was. zou dat ding wel vooruit kunnen vliegen ?..de Dragonfly 251 kan alleen omhoog en omlaag enz enz, en niet vooruit..kan de gyrotor dat wel? Heeft iemand ervaring met dit ding?

beetje late reactie, maar je kunt niet echt vooruit vliegen. Maar je kunt wel dmv bochten zo'n beetje overal heen sturen als je wilt, mits er geen wind staat.

dat is tenminste hoe het bij mij gaat.

Thobo6 zei:
Ok, bedankt:D..En de Gyrotor. Ik heb op andere topics gelezen dat dat een heel goed ding was. zou dat ding wel vooruit kunnen vliegen ?..de Dragonfly 251 kan alleen omhoog en omlaag enz enz, en niet vooruit..kan de gyrotor dat wel? Heeft iemand ervaring met dit ding?

Hoewel dit draadje in het verkeerde forum staat (het hoort echt wel bij Micro helicopters) even een antwoord : de gyrotor is net hetzelfde maar dan iets groter als de picooz. En net als de picooz is het bedoeld als kinderspeelgoed (mijn zoontjes van 4 en 9 hebben er elk eentje).
Als je echt wil beginnen vliegen dan is je "laagste" optie een coaxiale heli, namen om op te zoeken E-sky Lama, BMI Lama, protech Helixx, Graupner G47, Graupner Jet-Ranger.

Een stapje hoger (dus met staartrotor) is dan de fixed pitch (prijsklasse 100 tot 250 euro) : namen noemen : Twister FP, Carboon FP, Piccolo, Walkera Dragonfly 04, Kyosho Caliber M24, E-Sky HB FP.

Als je meteen ook een stoestel wilt waar je op door kan groeien om milde aerobatics te doen (wel eventjes met een korreltje zout nemen) dan kan je de meeste van bovenstaande modellen ook met CP nemen (collective pitch). Prijsrange voor de CP's : ongeveer 250 tot 300 eurootjes.

Alle bovenstaande modellen zijn tamelijk crashbestendig en de herstellingen igv van schade zijn makkellijk zelf te doen en goedkoop (misschien met uitzondering van de Kyosho (duurdere parts).

De volgende trap op de heli-ladder is dan de 350- en 400 klasse, deze toestellen komen dan meestal niet meer RTF en dan mag je al gauw rekenen op een prijskaartje van 500 tot 1000 euro, afhankelijk van het model en het materiaal dat je er wilt inbouwen. In tegenstelling tot de FP's en CP's uit de vorige catergorie, wordt de staartrotor van de 350's-400's niet meer met een appart motortje aangedreven, maar via een riem (belt) of een as door de hoofdmotor.

Als je echt de "basis" wilt en toch nog fun hebben, koop dan zoals mij een co-axiaal model.

Zo krijg je een idee wat vliegen inhoudt. Ik heb zelf met "echte" modellen proberen te vliegen maar zonder les/hulp lukt het echt niet..

En ja, co-axiaal wordt door veel mensen als "niet echt" beschouwd maarja, zo een mensen hebben wss geluk gehad. Ik heb 600+ aan een Jabo II + een Dragonfly 39 gegeven en ze hebben geen van beiden ooit gevlogen (door mij).. :p

Back