is de u2540 voor mij geschikt

• Topicstarter Topicstarter Marc Hartjes
  • Startdatum Startdatum
M

Marc Hartjes

Guest
ik heb op internet een model van de u2540 gezien. Dit vindt ik een mooi model maar is dit model aan de gang te krijgen voor een leek op het gebied van duikbooten kwa electronica en meganica zit het met mij wel snor.
is het raadzaam om dit model aan te schaffen.
en kunnen de probleemen die voor kunnen doen met simpele middelen ver holpen worden zonder duur gereedschap te hoeven te koopen.

ik zie jullie andwoord te gemoed

Marc Hartjes

( in mijn mailtjes kunnen spel en zin's fouten zitten, want ik ben lees blind en het kan zijn dan de zinnen of woorden vergeten zijn of nonvoledig zijn,
zelf heb ik dat niet snel door en ik hoop dat jullie met het vergeven).

Hallo Marc,
het lijkt me verstandig om eerst in Lelystad te komen kijken.
Er is een treffen op 21 mei.
Daar kun je veel modellen zien.
Én praten met de mensen.

Hein

beste Hein

dat is geen verkeerde tip ,

staat er ergens waar en hoe laat.

ik lees dat de u2540 een populeare kit is maar ik zal wachten met het bestellen van deze.

nog bedankt voor je reactie

marc

Hoi Marc,

de meer statische gegevens staan op onze website in aanbouw :
www.duikboot-vaargroep.nl

je kan de periscope met je muis bewegen als navigatie over de site.
Kijk onder de rubriek evenementen.
Die verwijst weer terug naar een "draadje" op dit forum

onder artikelen staat ook een bouwverslag van deze Robbe boot.

En overigens, de meeting in het zwembad in Heerenveen van afgelopen
weekeinde is zojuist op de website gezet, onder "gallery"
(regelmatige bezoekers even op de refresh knop van de browser drukken !)
Nog veel meer mooie foto's van een U2540....
Met dank aan Roel voor de fotografie

Hoi Marc,

welkom in de onderwaterhoek! Hein heeft gelijk als hij zegt 'daar kun je met de mensen praten': zien en laten zien maakt vaak heel veel duidelijk.
Er zijn voor zover ik weet minimaal 2 eigenaars van de 2540 onder de vaste gasten. Daarnaast worden er sowieso drie momenteel gebouwd (waarvan 1 door mijzelf).
Er is in ieder geval een goed bouwverslag (stond ook in Modelbouw Aktueel), kijk maar op:

http://www.duikboot-vaargroep.nl/actief/artikelen/Start_robbe_u_2540.htm

en

http://www.duikboot-vaargroep.nl/ac...el 5, ombouw statisch/ombouw_robbe_u_2540.htm

Verder kan ik je vast verklappen dat de 2540 van Robbe behoorlijk pittig kan zijn, zeker als je'm netjes wilt bouwen. Als ik het vergelijk met het bouwverslag en de ervaringen van Lex denk ik dat het bij Robbe nu toch wat minder gaat met de kwaliteit van de produktie...

Je geeft trouwens aan genoeg kennis te hebben van mechanica en elektronica, maar hoe zit het met je modelbouw-kennis, want die ga je wel nodig hebben bij de 2540.

Op de website http://www.duikboot-vaargroep.nl/ en in draadjehttp://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=28499 vind je de info over de 'Seabottom Subsail' van 21 mei a.s.

Jos

modelbouw-kennis wat betreft rc-auto's of booten is niet zo groot,
het plakken van die sier bouw paketten, heb ik vaker gedaan maar dat is denk ik niet waar je op doelt.
het bouwen van robotjes van scroot heb ik vaker gedaan .
ik heb ook mee geholpen aan een robot ushi genaamd ( www.hccnet.nl)
hier voor heb ik een pen lifter ontworpen deze ushi kan zijn eigen naam schrijfen door zijn servo's onafhankelijk te bestuuren en zijn stappen te tellen.
dus ik ben bekend met het aan stuuren van servo's met eigen microcontroler en niet via kant en klaare ontvangers en zenders maar dit zie ik als een nieuwe uit daging.

ik hoop dat ik je vraag heb beandwoord

marc

Hoi Marc,
precies zoals Lex nu ook schrijft en ik in een eerder berichtje ook.
Koop nog niets!
Type XXI of zo als ze hem hier noemen naar het bouwnummer de 2540
is geen makkelijk model.
Bekijk ze eerst voordat je begint.
We zien je dus ook in Lelystad?

Hein

Ik waardeer jullie antwoord , en ik zal wachten met de koop van deze en ik kom naar leliestad om het eens goed te bekijken waar jullie me bezig zijn en waar ik aan tracht te beginen.

mijn dank voor jullie eerlijke comentaar.

mvg

marc

Back