is deze geschikt voor f3a????

Hallo
Ik vraag mij af of dit vliegtuig geschikt is voor f3a??
wat zijn de eisen waar het vliegtuig aan moet doen?

full

full

Grt Robert

Laatst bewerkt door een moderator:
Eisen is dat ie in een box van 2x2 moet passen, max romplengte 2m en max wingspan ook. Daarbij is de eis dat het maximale gewicht 5kg mag zijn, al is in NL in de B en C klasse het gewicht min of meer vrij. Qua geluid moet ie onder de.. iets db blijven, weet even het exacte getal niet uit m'n hoofd, maar hij moet iig niet teveel lawaai maken.

Laatste eis: als je 'm electro maakt: maximaal 42v.

Voor de rest zijn er geen eisen vanuit de reglementen.

Als vlieger wil je het liefst een zo neutraal mogelijk vliegend toestel.

Deze kist ziet er wel geschikt uit, misschien niet het beste F3A toestel ooit, weet ik niet, maar alle programma's lijken mij er wel mee te vliegen.

Wat is het voor iets?

Lijkt qua model wel heeeeeeeel erg veel op de Graupner Saphira, die laatste vliegt in ieder geval superstrak en is zeker voor de C klasse een mooi kistje:)

deze heeft inmiddels al gevlogen met een 8,5cc twee takt en vloognaar mijn mening ook lekker strak ik had alleen de uitslagen van de rolroeren een beetje te groot gezet waardoor het erg aggresief stuurde en wat ik vooral een nadeel vindt is het naar achter staand landinggestel ik ben een beetje bang dat hij hierdoor snel op de prop gaat staan bij het landen.

een anderen vraag: waar kan ik de verplichte figuren vinden??

grt robert

Lijkt qua model wel heeeeeeeel erg veel op de Graupner Saphira, die laatste vliegt in ieder geval superstrak en is zeker voor de C klasse een mooi kistje:)

ik heb net even gegoogeld naar de saphira maar dit zijn echt twee dezelfde vliegtuigen volgens mij alleen een ander kleur schema!

bedakt voor de links Alex :thumbsup:

grt robert

Kijk eens aan, mijn inschattingsvermogen liet me wederom niet in de steek:mrgreen:

Vliegt zeer strak hoor, heb je geen miskoop aan. Wij vlogen hem op 6 cellen electro, ging ook leuk:)

Neehoor. Je kan direct meedoen. Op een wedstrijd leer je 10 X meer dan in je eentje, en maakt het trainen erna waardevoller.

Back