Is deze heli goed?

• Topicstarter Topicstarter helikoen
  • Startdatum Startdatum
H

helikoen

Guest
He,
Ik heb al wat ervaring met wat speelgoed helis maar wil nu de stap zetten naar een echte modelbouwheli.
Nu is mijn vraag of deze heli een goede keuze is. T-Rex 500 ESP Super combo
Zijn er bekende gebreken of problemen met deze heli
Of kan ik beter eerst een wat kleinere heli nemen zoals de mini titan of t-rex 450.
Het is wel de bedoeling dat ik gelijk een goed heli aanschaf waar ik wat jaren zoet mee ben.

Graag jullie ervaringen.

Ik heb de niet-ESP versie gehad, dat was echt een wereldheli. Hier kan je echt alles mee, en hij is nog lekker stabiel ook. Ik raad hem echt aan!

wel als ik eerlijk mag zijn ik vind de T-rex 500 het neusje van de zalm ;)
hier ga je echt geen spijt van krijgen, niet goedkoop natuurlijk, maar welke heli is dat wel ? daar kan je meer dan jaren mee voort ;)

grts, kenny

Goede keuze!
De beste keuze die je als beginner kan maken met een CP heli, is starten met een bekend model wat stabiel vliegt en waar de onderdelen makkelijk van te krijgen zijn en waar je niet veel last van hebt van ons klimaat.
Daar voldoet hij ruimschoots aan.
Als je de techniek en het vliegen snel onder de knie wilt krijgen raad ik je aan om snel een club of ervaren vliegers op te zoeken om mee te vliegen.
Voorkomt veel starters problemen :).
Succes!

Het is wel de bedoeling dat ik gelijk een goed heli aanschaf waar ik wat jaren zoet mee ben.

Graag jullie ervaringen.

Als je écht jaren en jaren met een heli wilt doen, en brandstof is geen probleem, kijk dan eens naar de SkyFox serie van Vario. Relatief duur, maar wel gegarandeerd bomvrij, en meestal relatief weinig schade bij een crash (maar alles kan kapot als het moet, natuurlijk....).
Ik geef al goed 7 jaar les met een SkyFox Cub en als je kijkt wat deze heli al aan mishandeling door leerlingen heeft moeten doorstaan, en hoeveel draaiuren deze achter de rug heeft, en nog steeds vliegt alsof hij gisteren uit de doos kwam.... Toegegeven, hij ziet er niet meer uit alsof hij gister uit de doos kwam.

Is ook de wereld aan rompen voor te koop.

De X-treme serie is nog beter, maar helaas ook wel fors duurder.

Dat wil niet zeggen dat de T-Rex serie niet goed zou zijn hoor, ben ik ook heel erg van onder de indruk.

Groet, Bert

Bedankt voor jullie reactie.
Het zal dus een T-Rex 500 ESP worden.
Als zender had ik aan deze gedacht Futaba 10C 2.4Mhz with R6014FS receiver
Is niet goedkoop maar lijkt me toch een veel gebruikte zender.
Wat zijn jullie ervaringen met deze zender?
Is hij makkelijk te programeren?

Is gewoon een goede zender en geen enkele zender is programmeerbaar, deze ook niet.

Je kunt wel instellingen maken, of 'configureren', en dat is bij die zender niet echt lastig, maar hangt ook van je persoonlijke voorkeuren af.

Hoe dan ook, het is een prima zender die je veilig aan kunt schaffen.

Wat nog wel een overweging kan zijn, is om even te gaan kijken bij de club waar je wilt gaan vliegen, welk merk men daar gebruikt. Wordt daar bv. veel Graupner of Multiplex gebruikt, is het aan te raden een zender van dat merk te kiezen. Dit omdat er dan gelest kan worden 'met een kabeltje'.

De Trex 500 is wat mij betreft te groot om mee te gaan 'wildvliegen' en er zonder les mee aan de slag gaan is zonde, dan kun je 'm net zo goed aanschaffen en direct weggooien, want kapot gaat ie dan toch. Scheelt je een hoop werk dan.

Is een Trex 500, zoveel beter dan een trex450 dan?
als beginner heli, Oke de trex 500 zal beter zijn in wind, en zoiezo wat stabieler,
maar 450size heli is toch veel betere keus als cp begin heli, ook erg stabiel, en betaalbaar,

Zolang de vliegenier weet wat hij doet is er niets aan de hand.
Zelf ben ik doorgaans ook voorstander van klein beginnen, maar in dit seizoen buiten vliegen vereist wel een groter maatje.

Zolang de topicstarter maar een sim op de kop tikt, en zorgt dat hij in de sim al wat kan hooveren, kan er met een grote heli niet veel fout gaan.
Het hoofd op een correcte manier gebruiken, dan lukt het best.

@helikoen:
Trex is gewoon een goed merk, als je die koopt weet je zeker dat je een goed vliegende heli hebt. Er zijn altijd sterkere en snellere versies, maar trex vind ik gewoon meester is stabiel en zuiver vliegen met de standaard instellingen.

Voor de zender: ik heb ook een ff10, hier doe je niets fout aan!
Geweldige zender, wel gewoon de 2.4 ghz versie nemen, anders heb je een grote bobbel op de achterkant zitten.
In de toekomst wil je toch niet meer terug naar de 35 mhz band :mrgreen:
Er zijn ook genoeg knoppen ed voorradig, en de meesten zijn ook vrij toewijsbaar. Wel even opletten dat je de allereerste keer de zender-ontvanger goed bind, daarna nooit geen last meer
2.4 ghz rules

Succes met de kerstman overtuigen

He,

Bedankt voor jullie hulp.
Het word dus een T-Rex 500 ESP met Futaba 10C op 2.4Ghz
Ik ga deze week naar rchelistore index.html
Hopelijk kunnen ze mij daar wat helpen met afstellen en wat vliegtips geven
Enige tijd geleden heb ik al de Phoenix sim aangeshaft.

Back