Is deze lader geschikt voor lipo accu's?

Ik heb voor mij Marder ongeveer één jaar geleden een Robbe Unicharger 6 gekocht.
Nu hoor ik weleens dat als je een accu van een heli wilt laden, dat de lader dan wel geschikt moet zijn voor het laden van lipo accu's. Wat houd dit in?

De lader die ik heb ziet er zo uit.

lader_6.gif

Is deze lader dus geschikt voor het laden van de lipo accu's van een helicopter?

Helaas, voor het laden van Li-Po heb je een daar voor geschikte lader nodig. De unicharge 6 kan dit niet.

Ausgang 1: 60 mA, 4 - 8 NC/NiMH
Ausgang 2: 60 mA, 4 - 8 NC/NiMH
Ausgang 3: 150 mA, 4 - 8 NC/NiMH
Ausgang 4: 150 mA, 4 - 8 NC/NiMH
Ausgang 5: 180 mA, 4 - 8 NC/NiMH
Ausgang 6: 600 mA, 4 - 8 NC/NiMH, oder 2 - 12 Volt Bleiakkus
Gesamtstrom max.: ca. 1200 mA

De tabel zegt het, alleen Ni-Cd/Ni-Mh en loodaccu's.

N.P.S.

Inderdaad niet geschikt.
Deze laders laden met een ongeveer constante stroom en daar raakt je lipo ook wel voller mee maar bij het bereiken van 4.2V per cel gaat hij gewoon door naar de voor lipos absoluut dodelijke spanning daarboven terwijl je lipo dan nog niet eens vol is.

Laatst bewerkt:
Op Internet is met behulp van bij voorbeeld Google veel informatie te vinden. Binnen 10 seconden had ik je vraag beantwoordt:

Elektronica:
- Lipo accu: 1000 mAh, 11.1 V (incl lipo lader)
- Super motor 370
- Gyro: ESKY Professional gyro
- Servo's: 4x 8gram
- Zender: 6 kanaal (incl batterijen)
- Ontvanger: 6 kanaal

Dat ging ook op voor de vraag over je lader. Kan je zelf ook eens proberen!

N.P.S.

Ik heb voor mij Marder ongeveer één jaar geleden een Robbe Unicharger 6 gekocht.
Nu hoor ik weleens dat als je een accu van een heli wilt laden, dat de lader dan wel geschikt moet zijn voor het laden van lipo accu's. Wat houd dit in?

De lader die ik heb ziet er zo uit.

lader_6.gif

Is deze lader dus geschikt voor het laden van de lipo accu's van een helicopter?

Die heb ik ook 1. Iemand interesse? Precies 1 keer gebruikt.

Daar is vraag en aanbod voor, vliegeniertje.. verder heeft praktisch elke modelbouwer dat ding staan :P

Back