Is dit de toekomst van het helivliegen, vanaf een bankje in het park?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Jan Belt-CP V2, 27 sep 2012.

  1. Jan Belt-CP V2

    Jan Belt-CP V2

    Lid geworden:
    10 mei 2012
    Berichten:
    659
    Locatie:
    Noitdorp
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Da heb je weer een leuke discussie geopend Jan,
    mijn ding is het niet, en ik vind het niet verantwoord,
    ook staan in het reglement wat andere dingen wat mag en wat niet,
    als zij het moeten doen, is het ma zo,
    je mag ook op een afgesloten weg met een auto rijen, en ook zonder rijbewijs, als da niemand is en wat zegt,
    Nog een keer ik vind het niks.
     
  3. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    Wat is dit verschrikkelijk dom zeg :nooo:
     
  4. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Toekomst is het niet eens meer, gewoon: camera, video zender/ontvanger en iets om de video te zien zoals een lcd scherm of video-bril.

    Ik heb zo wel gevlogen met een axn vliegtuigje tot het eens hard begon te regenen waarna de verbinding haperde en wegviel. Het schuimpje is naast of in een sloot is gecrasht waar ik overigens wel geprobeerd heb op aan te sturen omdat ik meende dat het niet te redden was. Sowieso was bereik eigenlijk het heikele punt want met mijn setup was zo'n 600m rondom goed te doen bij normale omstandigheden maar daar zat ik zomaar aan omdat je gewoon wat rond kan vliegen en niet wordt beperkt door zicht op het model.
    Het was verder best geinig om te doen maar ook nadelen: toch wat een gedoe met scherm (niet ideaal met zonlicht er op), antenne wat op hoogte in een rugzak, bekabeling, stroomvoorziening voor het hele spul en dan zie je de weilanden zoals je dat op google-earth ook wel ziet ;) Nee, vliegen op die manier was wel leuk maar toch altijd kans dat er dus was mis gaat wat je niet geheel in de hand hebt. Nabij gebouwen, wegen en mensen vliegen vind ik daarom sowieso niet verstandig, fpv of niet.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2012
  5. mjbrands

    mjbrands

    Lid geworden:
    21 jul 2012
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Eindhoven
    En als we straks niet meer lekker mogen vliegen omdat 'drones' levensgevaarlijk zijn, dan hebben die FPV lui daar denk ik een flink aandeel in. Neem nu b.v. dat filmje van die idioot de meerdere malen tussen de bladen van een hoge windmast heen probeert te vliegen en er uiteindelijk tegenaan crasht. Nu kan de schade best mee vallen, maar ik denk dat de eigenaren van die mast er wat minder luchtig over denken.

    Bij vliegveld Eindhoven kan je best wel dicht bij de startbanen komen. Stel je voor dat een of andere idioot in de buurt gaat zitten met z'n FPV setup, maar niet in het directe zicht. En daarna lekker met z'n grote quadcopter (of zo) over een start/landingsbaan vliegen. Wedden dat ze de boel dichtgooien. Lachen dat z'n maat die in het vliegtuig zit (dat moest landen) nog 30 minuten mag rondcirkelen. Dat werkt vast nog beter dan zo'n Project X bericht op Facebook.

    Als ze dit in 2008 deden, dan kan het nu vast beter: rvVHqfWN0dA[/media] Dick and Gary Kasparov and KGB - YouTube

    Een paar van dat soort akkefietjes en we mogen allemaal alleen nog indoor vliegen. Volgens mij valt dit wel in dezelfde categorie als (van dichtbij) met zo'n laserpen op de cockpit van een vliegtuig schijnen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Idioten heb je altijd, kijk maar naar mensen in auto's.
    Over 1:1 modellen "br.417 Kamervragen over wild vliegen door kleinere vliegtuigen Rijksoverheid.nl"
    http://www.rijksoverheid.nl/bestand...-vliegen-door-kleinere-vliegtuigen/br-417.pdf
    Ik weet niet hoe het er nu voor staat maar denk dat het nog niet verboden is, gelukkig maar.
     
  7. mjbrands

    mjbrands

    Lid geworden:
    21 jul 2012
    Berichten:
    40
    Locatie:
    Eindhoven
    Luchtruim is natuurlijk niet het hetzelfde als luchthaven, maar je hebt inderdaad een punt.
     

Deel Deze Pagina