Is dit een goed airbrush pistool?

• Topicstarter Topicstarter Bora
  • Startdatum Startdatum
B

Bora

Guest
Hallo, ik heb van een vriend een airbrush pistool gekregen van REVEL.

Revel starter class.

Is dit een goed pistool of kan ik het beter wegsmijten en een beter kopen?

Ik zou graag kunnen airbrushen, maar weet niet goed waar te beginnen.

Ik heb al eens die site gezien die jullie aanbevelen en ik moet zeggen dat het redelijk goed uitgelegd staat.

Maar eerlijk gezegd heb ik de durf nog niet gehad om er aan te beginnen.

Ik vrees een mislukking.

Zou ik kunnen beginnen met die pistool dat ik gekregen heb?

Ja dit heb ik gezien.

Ik vind het tof dat al die links er staan, die gaan me wel helpen denk ik.

Ja ik zal eerst eens proberen op papier.

Ik heb gehoord dat ik geen fine lijnen kan spuiten met dit toestel klopt dit?

Ik zou het niet weten, maar je hebt dat eigenlijk toch niet zo erg nodig. Als je echt uit de hand strakke dunne lijnen kunt spuiten ben je al vrij gevorderd. De meeste gebruiken gewoon maskeer plakband om strakke lijnen te krijgen. Het fijne aan een airbrush vind ik dat je zo'n fijne nevel hebt en hele mooie verloopjes kan maken. Daarnaast is het heel erg verf besparend tov een spuitbus.

Ja dat is waar. Ik ga morgen dat pistool testen. Ik ben benieuwd.

Thanks

Ik denk ook dat je gewoon moet beginnen met dat pistool !.

Zodra je achter de eventuele beperkingen komt van deze airbrush, ben je dus al weer iets gevorderd en weet je ook beter welke airbrush je dan kan kopen omdat je dan weet waar je op moet letten !

Succes en... SPRAY AWAY !!

Hi, ik heb net mijn eerste model met een dergelijke airbrush gedaan en het resultaat is fanatastisch. Eerst even geoefend op overblijfselen. Denk er wel aan om het uitlaatdopje van het busje verf hoog genoeg te draaien. De top moet qua hoogte net halverwege de monding van de lucht zitten. Speel er een beetje mee. Beetje omhoog, beetje omlaag, tot hij een mooie nevel geeft zonder druppels.
Acrylverf 1:1 met special acrylthinner mengen. Laagje voor laagje kun je aanbrengen maar ook in één keer. Gelukkig droogt het erg snel (door de drijfgassen alleen al) en kun je iets in één keer afmaken.
Succes!

O ja... dat fantastische voordeel was ik inderdaad vergeten... het is meteen droog na het spuiten :)

Satoer zei:
O ja... dat fantastische voordeel was ik inderdaad vergeten... het is meteen droog na het spuiten :)

Ik heb het ondertussen getest en inderdaad het valt goed mee.
Maar jullie zeggen dat het direct droog is maar van mij was het niet direct droog.
Integendeel, ik heb 24 uren mogen wachten om verder te doen. De verf kleefde nog. Heb ik dan iets misdaan of zo?

Dan doe je iets niets goed. Heb je acrylverf met acrylthinner gemengd 1:1? Zo ja dan is het binnen 5 minuten droog. let op het blijft kwetsbaar voor krasjes. Je moete het overlakken met blanke lak.
Misschien heb je een ander soort verdunner of thinner gebruikt?

Wees voorzichtig met thinner. Niet alle airbrushpistolen kunnen daar tegen. Het tast namelijk het rubber aan.

Marcus zei:
Dan doe je iets niets goed. Heb je acrylverf met acrylthinner gemengd 1:1? Zo ja dan is het binnen 5 minuten droog. let op het blijft kwetsbaar voor krasjes. Je moete het overlakken met blanke lak.
Misschien heb je een ander soort verdunner of thinner gebruikt?

Nee ik heb verf gebruikt van revell zelf. Het is revell email color.
Naar het schijnt mocht ik die verf zo gebruiken.

Of is dit geen goede verf?

Back