is dit een goede airbrush?

• Topicstarter Topicstarter w.r
  • Startdatum Startdatum
W

w.r

Guest
hey iedereen, ik ben hier nog vrij nieuw op het forum.

ik hou me al een paar jaar bezig met modelbouw van plastic vliegtuigen en tanks. maar nu vond ik het eens tijd om deze te gaan schilderen met een airbrush, ipv telkens met de verfborstel :)

heb veel opgezocht op internet en heb inmiddels een goedkope spuit gekocht van revell, enkelvoudige aktie, en deze spuit mooi, maar is enkel goed voor grote oppervlakten...

daarom ben ik op zoek gegaan naar een dubbelvoudige aktie spuit, en ben op deze uitgekomen:

http://www.brico.be/wabs/catalog/product-detail.jsp?pid=4057&c_id=-1&s_id=-1&ss_id=-1

nu is mijn vraag: stelt deze wat voor? het is enkel om te gebruiken voor modelbouw, dus niet om tekeningen ed. mee te maken...

alleszinds bedankt !

groetjes, Wouter

tja wat kan je zeggen, goedkoop is duurkoop, onderdelen enzo te verkrijgen ?
en waar ga je hem voor gebruiken ?

voor grote vlakken zal het wel gaan, maar details krijg je uit zo'n ding niet uit.

ga liever voor de revell masterclass of een steinbeck evolution.
van beide kan je alle onderdelen krijgen en spuiten fantastisch

Ben het met Gerard_nl eens. Zo'n merkloze airbrush ziet er mischien leuk uit en is mischien aantrekkelijk geprijst, maar de prestaties zijn meestal evenredig aan de prijs.
Bovendien is het wel belangrijk dat er onderdelen van verkrijgbaar zijn.
De airbrush bevat kwetsbare onderdelen die met zeer nauwe toleranties en specifiek voor een bepaald type gemaakt zijn en niet zo maar vervangen kunnen worden door onderdelen die er op lijken.
Kies dus voor een airbrush van een bekende fabrikant zoals Badger, Evolution, Revell (gemaakt door Badger), Vega(ook Badger), o.i.d.
Je betaald iets meer maar je doet ook vele jaren met zo'n airbrush, mits je hem goed onderhoud natuurlijk.

Succes met je keuze.

je zou je eens goed moeten laten voorlichten by div. zaken .
Ligt er ook aan wat je ermee wilt gaan doen en of je veel of weinig gebruikt maakt v/d airbrush en de compressor .
by de meeste zaken kan je dan meteen de airbrush ff uitproberen of die goed spuit naar je zin .

Good equipment is nice to have, but the best airbrushes won't make you a great airbrusher.
The Iwata eclipse is a great airbrush, capable of larger area's and very fine work all in one airbrush. The difference I find between say my CM-C+, HP-B, HP-C and HP-BCR, is that they will all go almost as fine as the other one IF you spend the time with paint consistency and air pressure. In a busy shop time is money, so if you need fine lines fast, I use the CM-C+. However, this airbrush takes a little more work to get used to than say the BCR, or the C.
If you have an eclipse and are wanting to improve your airbrushing skills, learn to use that airbrush to it's full capability first before spending more money. Once you have learned it's limitations (not your own limitations) you will know better what airbrush YOU need to enhance and refine your work.
As I said before, the best airbrushes in the world don't make a good airbrusher, there are guys on this board using what I consider some of the worst airbrushes out there and their work continually blows me away, then there are people who use some of the finest airbrushes available and I can barely stand to look at their work.
Using the very fine tips is difficult, you have to make sure you have your paint consistency and air working in perfect harmony or it's plug city.

Trust me, your eclipse will do very fine lines, there are very few Iwata airbrushes with limitations, there are simply some that make it faster and easier to acheive the same results, get your fingers to do the walking first, then treat them to a sports car ;)

As for the larger guns for clear or large area's of base, I can't recommend the Sata Minijets enough, I love them, much nicer IMO than the Iwata guns.

Volgens mij heb ik deze.

De Conrad verkoopt ze namelijk ook, type HP-101, 0,3 mm (de prijsstelling is wel "ietsje" anders...)

Ik zocht een betaalbare double-action airbrush voor grote vlakken.

243787_BB_00_FB.EPS.jpg

Het spuitje doet het prima. Ik spuit alles op 2 bar. De verfbeker is me net te klein (5 ml netto). Tot nog toe geen rare dingen, alles werkt zoals het hoort. Mooie spray. Fijne lijntjes uit de losse hand zul je er echter niet mee maken.

2 bar met een 0,3 nozzle is erg hoog, je sloopt je O ringen in de spuit zo.

beter max 1.5 bar spuiten

Bedankt voor de tip, Gerard.

2,5 bar is de normale werkdruk van deze spuit, volgens het boekje.

2 bar spuit geweldig. En O-ringetjes kunnen we altijd nog vervangen. (Altijd makkelijk als je bij een machinefabriek werkt...)

Back