Is dit een goede beginners model?

Hallo,

Omdat ik met vliegtuigen niet binnen kan vliegen omdat het slecht weer is,wil mij ook een helicopter aanschaffen om eens thuis rond te vliegen... :wink:
Het moet niet de beste kwaliteit zijn,maar ook niet niks.
Ik zat te denken aan een rtf helicopter van maximum 150 euro.
En nu ben ik aan het twijfelen tussen: http://www.rctechnics.eu/esky-honey-mode-p-922.html
of: http://www.rctechnics.eu/esky-honey-mode-p-1534.html

Welke zou ik pakken?

Of weet iemand iets anders?

Ideeën zijn altijd welkom!

mvg,

Gor

het eerste model is CP oftewel Collective Pitch. dat betekent dat je de hoek van de bladen moet veranderen om omhoog of omlaag te gaan.
het tweede model is FP oftewel fixed pitch. hier verander je het toerental van de motor om meer of minder lift te genereren.

hoewel CP aantrekkelijker lijkt, is het ook minder verstandig als complete beginner. als je namelijk crashed (en dat gaat zeker weten gebeuren) zijn de kosten voor CP veel hoger. CP-modellen kunnen ook meer hebben bij een crash.

ik ben zelf begonnen met de dragonfly 04, ook een FP model. ik ben er vaak genoeg mee gecrashed, met een rotgang tegen een betonnen muur of hard de grond in. vaak is het dan alleen de bladen en paddles recht zetten en je kan weer. ik heb geen ervaring met deze 2 modellen maar deze informatie zullen de meeste piloten je geven

Hoi Gor,

Ik heb om dezelfde redenen een Honey Bee FP gekocht.
Bevalt prima, is alleen flink oefenen om er mee te kunnen vliegen.
Zoals hierboven gezegt: de FP kan veel hebben.

Groet,

Cornelis

Hallo daar,

Is de bedoeling buiten te vliegen of binnen te vliegen?
Buiten kan je beter een groter model nemen naar mijn mening. Een die sterk genoeg is voor een beetje wind.
Binnen kan je als je nog geen heli ervaring hebt beginnen met een coaxiale.
Die vliegen stabiel hebben een hoog fun-gehalte en daar zijn legio onderdelen voor te krijgen.

begin maar met een vaste pitch , en buiten oefenen als het wind stil is , want schade is zo gemaakt en dat is zonde geld ( dat zal toch wel gebeuren), en dan zul je snel verder gaan.

Ik weet niet hoe groot jouw huiskamer is, maar voor de CP2 heb je FLINK wat ruimte
nodig. Ik ben er nu ook mee aan het oefenen en ik moet zeggen dat ik mijn tuin al
aan de krappe kant vind....

Dusse... als ik jou was zou ik een coaxiaal nemen voor binnen (heb je de filmpjes
van de llama's al gezien?

Hallo,

sorry voor de late reactie(kwas het vergeten)
het is gewoon voor de lol,ik ben niet van plan om een t-rex of raptor te gaan kopen.
Het is zo dat ik ook gewoon iets heb om binnen(thuis) en indoor te vliegen en als er geen wind is buiten.
Op de sim(Areofly) lukt het mij om veel kunstjes uit te halen,dus ik denk dat hoveren geen probleem mag zijn.

mvg

Gor

Hallo,

sorry voor de late reactie(kwas het vergeten)
het is gewoon voor de lol,ik ben niet van plan om een t-rex of raptor te gaan kopen.
Het is zo dat ik ook gewoon iets heb om binnen(thuis) en indoor te vliegen en als er geen wind is buiten.
Op de sim(Areofly) lukt het mij om veel kunstjes uit te halen,dus ik denk dat hoveren geen probleem mag zijn.

mvg

Gor

Back