Is dit een goede setup voor de MPX Dogfighter?

• Topicstarter Topicstarter Brainloos
  • Startdatum Startdatum
B

Brainloos

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw met electro vliegen, en ik heb een multiplex Dogfighter besteld. Ik heb een setup uitgekozen op hobbyking. Zouden jullie kunnen kijken of deze setup goed is? Alvast bedankt. Hier komt de setup:

Batterij: 2650 mAh, 2 cell HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2650mAh 2S 30C Lipo Pack

Motor: 1450KV Brushless outrunner
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy D3542/4 1450KV Brushless Outrunner Motor

ESC: 70A , HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Red Brick 70A ESC

Servo: 2.8 kg, 25gram servo
HobbyKing R/C Hobby Store : HK15158A Digital BB/Coreless Mini Servo 25g / 2.8kg / 0.07s

Reciever: Sattelite reciever ( HobbyKing R/C Hobby Store : OrangeRx R100 Satellite Receiver )

en HobbyKing R/C Hobby Store : OrangeRx R610 Spektrum DSM2 6Ch 2.4Ghz Receiver (w/ Sat Port)

Propellor: 8x6

Mis ik nog iets? En heb ik ook nog een BEC nodig met deze setup? En wat voor?

Bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt door een moderator:
Die lipo is al zekers niet goed.

Een dogfighter op 2 cellen is niets waard.
Moet min een 3 cell zijn en nog beter een 4 cell want dan is het pas echt leuk met de dogfighter.

Ik zou persoonlijk niet kiezen voor een OrangeRx R610 Spektrum DSM2 en Satellite. Bij mij werkte hij prima tot ik ging vliegen op de vliegclub en hij een paar keer een brownout kreeg. Ik zou zeggen, bezuinig niet op de ontvanger en gebruik een orginele spektrum. Voor een paar tientjes meer heb je al een orginele full range spektrum ontvanger incl. satelitte.

Verder vind ik je servo's aan de zware kant. Multiplex adviseert de Servo Nano-S (UNI),Gewicht: ca. 8 g en kracht. 1.2 kg: afmetingen 23 x 12 x 24 mm
De HK15158A wegen 25 gram en trekken 2.3 kg: afmetingen 32 x 36 x 29 mm
Ze wegen 3x zoveel. Omdat de servo voor het hoogte roer en roer achter in het toestel zitten moet je dan heel wat lood bijplakken in de neus.