Is dit een goede setup voor de MPX Dogfighter?

• Topicstarter Topicstarter Brainloos
  • Startdatum Startdatum
B

Brainloos

Guest
Hallo,

Ik ben nieuw met electro vliegen, en ik heb een multiplex Dogfighter besteld. Ik heb een setup uitgekozen op hobbyking. Zouden jullie kunnen kijken of deze setup goed is? Alvast bedankt. Hier komt de setup:

Batterij: 2650 mAh, 2 cell HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2650mAh 2S 30C Lipo Pack

Motor: 1450KV Brushless outrunner
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy D3542/4 1450KV Brushless Outrunner Motor

ESC: 70A , HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Red Brick 70A ESC

Servo: 2.8 kg, 25gram servo
HobbyKing R/C Hobby Store : HK15158A Digital BB/Coreless Mini Servo 25g / 2.8kg / 0.07s

Reciever: Sattelite reciever ( HobbyKing R/C Hobby Store : OrangeRx R100 Satellite Receiver )

en HobbyKing R/C Hobby Store : OrangeRx R610 Spektrum DSM2 6Ch 2.4Ghz Receiver (w/ Sat Port)

Propellor: 8x6

Mis ik nog iets? En heb ik ook nog een BEC nodig met deze setup? En wat voor?

Bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt door een moderator:
Die lipo is al zekers niet goed.

Een dogfighter op 2 cellen is niets waard.
Moet min een 3 cell zijn en nog beter een 4 cell want dan is het pas echt leuk met de dogfighter.

Ik zou persoonlijk niet kiezen voor een OrangeRx R610 Spektrum DSM2 en Satellite. Bij mij werkte hij prima tot ik ging vliegen op de vliegclub en hij een paar keer een brownout kreeg. Ik zou zeggen, bezuinig niet op de ontvanger en gebruik een orginele spektrum. Voor een paar tientjes meer heb je al een orginele full range spektrum ontvanger incl. satelitte.

Verder vind ik je servo's aan de zware kant. Multiplex adviseert de Servo Nano-S (UNI),Gewicht: ca. 8 g en kracht. 1.2 kg: afmetingen 23 x 12 x 24 mm
De HK15158A wegen 25 gram en trekken 2.3 kg: afmetingen 32 x 36 x 29 mm
Ze wegen 3x zoveel. Omdat de servo voor het hoogte roer en roer achter in het toestel zitten moet je dan heel wat lood bijplakken in de neus.
Ze hebben ook niet dezelfde afmetingen. Je moet dan de sparingen voor de servo gaan verruimen om de servo's passend te kijgen.
MPX heeft in de dogfighter een mooi klik systeem waarin je de servo's zo vast kan klikken. Ik zou dan kiezen voor servo's met dezelfde maatvoering

Bij de regelaar heb je geen apparte bec nodig. Deze zit al in de regelaar gebouwd. Tenminste volgens Hobbyking.

Je weet wat een brownout is ?

dit wordt veroorzaakt door een slechte voeding die onder de werk voltage
van de ontvanger komt. hier door moet de ontvanger opnieuw booten en dit kost tijd. en in die tijd kan je niet sturen .

Dropouts is iets anders dat zijn dus pakketjes die niet aan komen bij de ontvanger, een paar per vlucht is niet erg, maar het moeten er niet te veel worden.

Bart

dit wordt veroorzaakt door een slechte voeding die onder de werk voltage
van de ontvanger komt. hier door moet de ontvanger opnieuw booten en dit kost tijd. en in die tijd kan je niet sturen .

Klopt..dat vond ik een wat lastig om niet te kunnen sturen in de lucht.
Ik heb de Orange daarom vervangen door de originele Spektrum ontvanger. Met exact dezelfde setup nog vele vluchten gemaakt.
Voor de spektrum ontvanger was de setup schijnbaar prima in orde.

accu :
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack

Ik zou persoonlijk een accu nemen met wat hogere ontlading b.v 30-40C
HobbyKing R/C Hobby Store : Turnigy 2200mAh 3S 30C Lipo Pack
Dat merkt je toch wel met vliegen, net wat meer power.

Bedankt voor de tips allemaal! Zou ik er ook een 3s in kunnen stoppen van laten we zeggen, rond de 2650/3000 mAh? Of krijg je dan problemen met het CG?

we vliegen hem met een 9x6 klapprop

amp nog niet gemeten maar een 10x7 moet ook nog kunnen denk ik.

motor gaat niet passen, aansluiting draden zit achter dus moet lopen op backplate.
je moet motor kiezen met aansluiting voor dan loopt behuizing erachter (nog te begrijpen?)

De oude (koper kleurige) turnigy 3548 1100 kv is erg goed (heb er meerdere) maar niet meer te krijgen.

Heb nu deze in de dogfighter,

HobbyKing R/C Hobby Store : TURNIGY AerodriveXp SK 3548-970 / 850W

met 4S 2200, 9x6, 10x6 10x4 of zo iets erachter totaal 780 watt.

Klapprop ? leuk voor de blizzard bij dit model gewoon stevige brandstof prop ziet er goed uit (goed rendament) en werkt prima

deze kan ook (ken hem verder niet)

HobbyKing R/C Hobby Store : NTM Prop Drive Series 35-48A 1100kv / 640w

Chips, ik zie het. Helaas is ie net verstuurd. Had de 1450 kv besteld omdat het overeen komt met de ultra setup motor...

een 1450 kv motor is goed als je met 3s wilt blijven vliegen wil je met 4s gaan vliegen kan je ook beter kiezen voor een lagere kv waarde anders wordt je prop in verhouding met de grote van de spinner erg klein, om zo de amp binnen de max waarde te houden.
Maar dat is mijn mening

Met die gedachte ga ik helemaal mee!!
Vliegmaatje van me en ik hebben 1450KV motoren met 9x7 prop in onze warbirds van ±800 gram zitten.
We vliegen ze alleen op 3S Lipo packs.
Ooit eens een 4S pack geprobeerd met dezelfde motor en prop.
Boodt geen noemenswaardig extra rendement.
Onze toestellen klimmen nu eindeloos vertikaal en gaan op doorvlucht een krappe 100 schat ik.
In elk geval dik over de 80.
Voor schuimpies op 3S Lipo hele fijne waardes vind ik.
De speedruns met twee toestellen naast elkaar op vol gas die we doen zien er in elk geval spectaculair uit.
Vr Gr E

dat gaat niet, een clubgenoot had ook deze motor besteld maar het blijkt niet te kunnen.

je hebt hem ook zonder de D voor 3542

mijn fout om verkeerde link te geven.

en weer edit : hij is blijkbaar uit assortiment, maar als je zoekt achter een 1400 kv motor van rond de 100 gram, dan zit je goed

dogfighter

Ik vlieg de dogfighter nu met de 3645 1450 die ook op de funjet gebruikt wordt op 4s2650 nano met een 9x9 en een 80A regelaar.Gaat als een speer . Het opgooien blijf ik lastig vinden maar nog wel te doen.

Back