is dit een goede setup

hallo.
Ik heb mij juist een e-flite rv-9 ep gekocht.
Dus heb ik bij rctechnics het volgende besteld.

motor
Type: A2217/06
KV (RPM/V): 1500
Werk Voltage: 6-15V
Max. Stroom: 28A (60 sec. max)
Max. Eff.: 8-22A > 78%
Stroom Onbelast: 1.6A@10V
Interne Weerstand: 100 mΩ
As diameter: 4mm
Afmetingen: D28 x L35mm
Gewicht: 71g. (excl. mounts)

esc
33 Amps Brushless Speed Controller
Type: FLY-33A
Bedrijfsspanning: 7,2 - 12V (6-10 NiCd / 2S-3S LiPo)
Belastbaar continu: 33 Ampere
Belastbaar piek: 40A (10 sec)
BEC Belastbaar: 2 Ampere max.
Afmetingen: 42x23x7mm
Gewicht: 25 Gram
PWM: 8Khz
Instelbare Timing
Voltage afslag: Automatisch

en een 8/4 prop

Ik denk dat dat niet goed is het gaat te plat zijn voor de kist.
Wat denken jullie er van
 
lukt wel met die motor. prop mag wel iets groter 8x6 of 9x5.
accu?


Waarom advies vragen na de aankoop?
 
Het hele Suppo verhaal van Dr Kiwi (a.k.a. Phil Millener, geologie professor). Hij heeft al heel veel motoren getest/gemeten op RCGroups.
Suppo motors - Page 13 - RC Groups

* Twee zeer lezenswaardige discussies
How to choose a power system
Magic numbers for modelers... - WattFlyer RC Electric Flight Forums

* E-flight calculators, a compilation
e-flight calculators (compilation) - RC Groups




For a rainy day ...

* Get a current/Watt-meter, it will save you money and will more than pay for itself!
3$ diy Watt-meter:
$3 Wattmeter - RC Groups

* Presentation: de-mystifying Electric Flight
http://www.rcaircrafters.org/The%20Electric%20Show.pdf

Get a current/Watt-meter :)

* Amp Aviators - Home
-> Beginner Guide

Get a current/Watt-meter :)

* E-book: Everything You Wanted To Know About Electric Powered Flight
http://homepage.mac.com/kmyersefo/everything-e-power.pdf
Corresponding discussion:
Everything You Wanted To Know About Electric Powered Flight - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight

Get a current/Watt-meter :)

* Several Wiki's
WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight

Get a current/Watt-meter :)

* The E Zone: The Web-Zine for Electric Powered R/C Aircraft
-> Faq

Get a current/Watt-meter :)

* Bedrading
Accu/BEC -> ontvanger -> servo's/regelaar:
System wiring diagrams
LiPo pack en balancer:
LiPo pack and balancer cable wiring

Get a current/Watt-meter :)

* Monthly Ampeer newsletter, on paper and online available. Excellent articles in the archives by e-flight pioneers Ken Meyers and Keith Shaw a.o.
The Future is Electric

Get a current/Watt-meter :)

* Brushless motor animations and simulations. Mostly outrunners but inrunners are just outrunners turned inside out, nothing fancy:
brushless motor animations and simulations - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* Choosing a power setup
How to choose a power system - RC Groups
Magic numbers for modelers... - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight

Get a current/Watt-meter :)

* About de-rating controllers and motors, starting at 'for everyone else':
Scorpion Motors: Questions and Answers.... - Page 290 - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* E-flight calculators, a compilation
e-flight calculators (compilation) - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* Current, voltage, Watt, battery-types and -C-rating explained
AMPs and other general information - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* About BECs, #servos and battery voltage:
Scorpion Motors: Questions and Answers.... - Page 298 - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* 'Dry' testing brushless motors after a mishap:
"Dry Testing" brushless motors (Update Sept 10 2008) - WattFlyer RC Electric Flight Forums - Discuss radio control eflight
cd-rom tricks - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* How to repair a brushless motor
How to repair an electric motor. - RC Groups

Get a current/Watt-meter :)

* Motor_rewinding_101, about poles, winds, delta, star
GB | Home
-> knowledge base
-> basic overview (1-5)

* And I almost forgot, get a current/Watt-meter :D



ps: "Get a current/Watt-meter :)"
copyright Cato Maior, 234-149BC
 
Laatst bewerkt:
Volgens de manual van je vliegtuig zou een Park 480 brushless geschikt zijn. Die weegt 87 gram en heeft een kV van 1020, geschikt voor 3 cellen lipo.
Jouw motortje is wat lichter en draait een stuk sneller waardoor je een kleinere prop moet gebruiken. Het zal vliegen maar het is een wat lichte setup. Verwacht geen schokkende prestaties.
Als je in mijn handtekening kijkt zie je een database met daarin heel veel setups. Als je naar het tabblad "elektro planes" gaat zie je dat in vergelijkbaare vliegtuigen (rond de 120 cm span en 1100 gram vliegklaar) over het algemeen krachtigere motoren worden gebruikt.

Tegelijkertijd: ik heb een poos mijn Robbe Cardinal (150 cm en 1350 gram vliegklaar) gevlogen met een motortje van 73 gram en dat ging ook prima hoor.

Succes. Leuk vliegtuig trouwens!
 
dus het zal vliegen maar geen top prestaties.ik zal ook eens een andere prop proberen.
en de esc is die wel goed want ik heb ook nog een bmi esc 40-50a liggen.
mijn lipo is een flightpower 11.1v 1800mah 25c.ik ga wel nog een andere halen 3300mah ofzo dan heb ik een langere vlieg tijd .of veranderd de kracht ook?
en wat wil die 25c eigenlijk zeggen.
 
Back
Top