Is dit een goeie keus ??

• Topicstarter Topicstarter EJS
  • Startdatum Startdatum
E

EJS

Guest
Ik zou graag jullie advies willen bij keus in zender en helli die ik wil gaan kopen als beginnende heli vlieger. Ik heb 2 jaar geleden een Hirobo XRB gehad waar ik redelijk mee door de huiskamer kon vliegen, maar omdat het binnen toch wat klein was om lekker te kunnen vliegen heb ik die na een tijdje weer verkocht. Toch vond ik het vliegen wel leuk om te doen, en heb dan nu ook besloten om een electro heli te gaan kopen voor buiten. Nu is mijn oog gevallen op de ZOOM 450 EP PRO van Protech die binnenkort uit gaat komen. Daar wil ik dan bij kopen de electronics pack en powerset die onder op de http://www.protech.be/html/t0505450eppro.html site staat. En als zender set wil ik er een Graupner 4701 MX-16s bij kopen.

Nu is mijn vraag is dit wel een goeie keus als beginnende heli vlieger ?? Voor mij is wel belangrijk dat het een Protech heli wordt, want de winkel om de hoek waar ik altijd kom voor mijn RC hobby is namelijk Protech dealer.

Ook ben ik van plan om een aantal vlieglessen bij Bernd Kleinsteuber in Bloemendaal te gaan nemen, nu is mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met dit adres en hoe is het hun bevallen ??

Hopelijk kunnen en willen jullie deze beginnende heli vlieger wat advies geven, alle raad is welkom ;)

Vraag ook ff aan je dealer hoe het zit met de onderdelen levering van protech ....
je wil straks niet weken wachten op onderdelen.

Ik heb daarom voor de Mini Titan 325 gekozen. Wilde ook eerst voor de Zoom 450 gaan.

The ICE Factory zei:
Vraag ook ff aan je dealer hoe het zit met de onderdelen levering van protech ....

Ik heb net even snel gekeken maar bijna alle onderdelen (laten we zeggen 98%) van de ZOOM 450 zijn op voorraad, het is alleen nog wachten tot de ZOOM 450 EP PRO leverbaar is (Verwachte leveringsdatum: 18/06/2007).

Dus dat is voor mij geen reden om van deze heli af te zien, maar even goed bedankt voor het mee denken ;)

Tja is wel makkelijk als je de spullen snel kan krijgen via Arjan idd.
Mijn dealer doet minder met protech dus onderdelen bestellen duurt wat langer.

The ICE Factory zei:
Mijn dealer doet minder met protech dus onderdelen bestellen duurt wat langer.

welke dealer bedoel jij dan in Almere ?
roma fira modelbouw ?
maar die heeft volgens mij geen Mini Titan's

@EJS,

Ik heb met zowel de Protech Zoom 450 EP als Thunder Tiger Raptor mini Titan E325 3D vlieg ervaring.

De Thunder Tiger Raptor E325 3D is de betere van de twee, zeker voor een beginner :D

Ook ben ik van plan om een aantal vlieglessen bij Bernd Kleinsteuber in Bloemendaal te gaan nemen, nu is mijn vraag zijn er mensen die ervaring hebben met dit adres en hoe is het hun bevallen ??

Hopelijk kunnen en willen jullie deze beginnende heli vlieger wat advies geven, alle raad is welkom ;)

Bernd Kleinsteuber? vooral niet doen..

GRAPJE!!!!!!!!! HIJ IS DE BESTE VOOR HET LEREN VAN HELI VLIEGEN !!!!!

Geweldige vent - wedstrijd piloot - goei vent ook :zon:
oftewel: he knows around ;)

Dus het feit dat je in een grijs verleden ooit aan een wedstrijd hebt meegedaan maakt je een geweldige piloot?

Bovendien word die opmerking gemaakt door iemand die net lid is, een commerciele website heeft waar Modelbouw Bloemendaal op staat, in een discussie die meer dan een jaar oud is. Toeval?

Hmmm...dus je expertise hangt af van de hoeveelheid posts op een forum ?

Get real !

Dit forum is bedoeld om andere mensen te helpen, ervaringen en meningen te delen. Als je dat veel doet over een periode van 5 jaar dan krijg je inderdaad veel posts ja... Dat heeft verder niks met mijn (en zo veel anderen) expertise te maken.

Als ik nou alleen maar negatief gezeik zou posten zoals jij zou het inderdaad een stuk minder zijn....

Die zijn er helaas wel meer hier,
Begin er landzamerhand een beetje moe van te worden....
Als iedereen die hier niets toe te voegen heeft aan het onderwerp van een topic, of slechts reageerd als ze zich niet helemaal lekker voelen, ruzie hebben gehad met de vrouw/vriendin, of zin hebben om iemand gewoon even flink af te zeiken...
dat in het vervolg gewoon even doen in besloten kring, eigen kliekje, alles behalve hier!!
of even een stukkie hardlopen ofzo wil ook wel eens helpen....
Koop een motor en verf je haar voor mijn part..
Zucht...

Eric

Hmmmm...

Ik vind dat Laurens geldige argumenten op tafel gooit, en er word als door een wesp gestoken gereageerd. Volgens mij legt Lau de vinger op de zere plek ;)

jd1uth zei:
Dat kan natuurlijk kloppen je bent zelf net uit de pamper

Op rollatorforum.nl kom je daar mee weg, hier niet denk. Toevallig heb ik pilootjes zien vliegen die net uit de pampers zijn (5 jaar, 8 jaar, 12 jaar) en die zijn ook in wedstrijdcondities stukken beter dan 99% van de piloten hier ben ik bang ;)

Verder wil ik even de opmerking maken dat vliegles op 99% van de clubs gratis is en een lidmaatschap vaak net zoveel kost als 3 lessen bij een commerciele leraar. Loop eens bij een club langs...

Ik heb geen ervaring met de Zooms, maar wel met de Titan. Qua formaat is het pittig om mee te leren (Vergeleken met een 30/50) maar wel goed te doen. Protech heeft alleen wel een redelijk slechte reputatie als het op onderdeeltjes aankomt, ik zou er dan ook persoonlijk niet voor kiezen (En heb dat dan ook niet gedaan).

Groetjes,

Ton.

Back