Is dit een leuke set voor in stampede/grave digger?

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Jaap W, 23 nov 2013.

  1. Jaap W

    Jaap W

    Lid geworden:
    6 okt 2013
    Berichten:
    63
    Hoi
    Ik heb even een vraagje.
    Heb laatst een brushed grave digger gekocht.

    En zat een beetje te speuren op mplaats en kwam een advertentie tegen van iemand die de volgende brushless motor set tekoop aan bied:

    Hobbywing Xerun SCT PRO 4000kv motorset

    " Hobbywing Xerun SCT PRO 1/8 en 1/10 motorset. Heeft in een Traxxas slash 4X4 gezeten. Ik heb er twee x 5 minuten op het pleintje mee proef gereden. Wat een super set!!! En gewoon nog nieuw!!! Omdat de tijd me simpelweg ontbreekt en de auto op de plank staat verkoop ik alles. Doe een goed bod en dit super setje kan in jou auto komen te zitten. Even wat spec's:
    1 The Combo Incluedes:

    1.1 ESC: XERUN-SCT-PRO, 1 pcs.
    1.2 Motor: XERUN-4068SD, 1 pcs..
    1.3 Motor Pinion: 2 pcs.
    1.4 Programmer: Multifunction LCD Program Box, 1 pcs.
    1.5 Other Accessories: Double-side gummy tape, Screws for fixing the ESC, Heat-shrink tubing, Sensor cable, etc."


    staat nu een bod op van 100 en kost volgens verkoper 230 nieuw
    (dit klopt wel een beetje , heb ik nagekeken)


    Is dit wat om in de grave digger te doen ?

    groetjes jaap
     
  2. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Aangenomen dat je de 1:10 versie hebt ipv de 1:16. Het is een heel betrouwbare en sterke motor combo. Voor een goedkopere versie kun je ook rc plus 65€, trackstar van hobbyking 65€, orion 119€. Ik had in mijn rustler een rc plus 60A 4000kv motorcombo. Die werkte perfect en was sterk genoeg. De regelaar is alleen niet waterdicht, ook niet spatwaterdicht.
     
  3. Jaap W

    Jaap W

    Lid geworden:
    6 okt 2013
    Berichten:
    63
    Ik heb de 1:10 ja.
    De verkoper zegt er 3x mee gereden te hebben.
    Dus de set is als nieuw.....

    Maja blijft 2e hands en wie zegt dat de motor ook daadwerkelijk 3x gereden heeft hahaha

    Dus twijfel een beetje of ik er verstandig aan doe...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  4. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Tja, het is een risico. Maar wel een heel goed merk... Bij een nieuwe heb je vaak nog garantie, en hij heeft 0 meter gelopen. Ik denk dat je de overweging moet maken tot hoever je wilt bieden om hem te kopen en een nieuwe...
     
  5. Jaap W

    Jaap W

    Lid geworden:
    6 okt 2013
    Berichten:
    63
    Nou zal er eens een nachtje over slapen ;-)

    bedankt voor het advies....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Laat de verkoper een filmpje maken als de motor loopt?
    2dehands is altijd een risico dus ja,genoeg info vragen.
    Wou laatst ook een stampede kopen van iemand,wazige foto's in de advertentie.
    Vroeg om duidelijke foto's en filmpje wanneer de auto loopt om de tandwielen enz te kunnen horen.
    Was echt van plan hem te nemen maar na dat filmpje gezien en gehoord te hebben toch afgehaakt.
    Dat filmpje heeft hij trouwens 3 dagen uitgesteld en mails verstuurd om zich te verontschuldigen omdat het effe niet kon of het was al donker buiten of.....dus dan weet je in principe al genoeg :) Hij vroeg niet teveel hoor voor de wagen maar als je in de advertentie zet dat deze in goede staat is verwacht je dat ook :)
    Oppassen dus en zoveel mogelijk info vragen,voor mij was de afstand te ver,anders ging ik zelf kijken en testen.
     
  7. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    setje kost bij wartelle 155€ . het is een sct combo met 4pole motor. en 5mm as. en eigenlijk veel te sterk en brut voor de aandrijving van de stampede. het zal niet plezant rijden.
     
  8. d3nn1s

    d3nn1s

    Lid geworden:
    21 feb 2013
    Berichten:
    714
    Kijk eens bij hobbyking zou ik zeggen. Ik heb er een trackstar motorcombo gekocht voor 60€ met verzenden erbij. 80A 4000kv motor. Ik had dezelfde set ook op een rustler en is echt krachtig genoeg.
     
  9. Jaap W

    Jaap W

    Lid geworden:
    6 okt 2013
    Berichten:
    63
    Oke thnx mannen ik weet even genoeg....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015

Deel Deze Pagina