is dit geschikt voor mij?

ik ben vanplan om mijn kisten in het vervolg zelf te spuiten maar ik weet niet goed welke verfspuit voor mij geschikt is
nu heb ik op de site van conrad wel wat gezien maar ik weet niet op dit een buikbaar gereedschap is
ik heb een compressor met een vat van 25 liter en een cappaciteit van 30 l/min
verfspuit%20groot.jpg

verfspuit%20klein.jpg

Met 30 ltr/min kun je net een airbrush bijhouden.
De ketel is ook te klein om gepulseerd, in stukken, te kunnen spuiten.
Vanuit gaande dat je vooral grotere zwevers met een egale kleur wilt spuiten, vanwege je avatar.
Ben je het beste af met een kleine bekerspuit, nozzle ergens in de range 0.5 t/m 1 mm
Deze hebben minimaal zo'n 100 ltr/min nodig. Voor koopjes kun de krantjes van Gamma/Karwei/Praxis in de gaten houden, daar staan wel eens compressors in de aanbieding. Ik verwacht dat een olie-gevulde compressor ietwat stiller z'n werk doet dan m'n olie-vrije.

Rick

nou ik heb de bovenste spuit besteld bij conrad
in tussentijd dat de bestelling onder weg was ff een compressor gemaakt
ik heb 2 koelkast compressors op een voet plaat gemonteerd en dit geheel op een 25 ltr expantie vat gelast,
een reduceer en 2druk meters er op
en als laatste een prestostaat die bij 10 bar het zaakje uit schakeld
gisteren de boel ff uitgetest en het werkt in een woord geweldig. :lol:
ik zal er wel ff een fototje van posten deze week
ik moet alleen nog ff een metertje perslucht slang halen want ik heb het nu deels gemaakt van 10 mm koper leiding maar daat staat niet zo strak (het oog wil ook wat he? 8O

Is inderdaad een goedkope en effectieve oplossing als hij genoeg lucht per minuut levert !??.

Vergeet niet een olie/vocht afscheider te plaatsen want die compressoren van een koelkast draaien volgens mij in olie en die komt ongetwijfeld in je lucht en wil je echt niet in je lak hebben !!

Groeten,
Ruben

Back