is dit mijn goede eerste speedboot?

hoi,
ff voorstellen ,ik ben Arnold woon in Harlingen en ben nieuw hier.
Ik wil graag met rc (speed)boten beginnen,nu is mijn oog gevallen op de,
rc.catamaran,Sea rider brushless rtr.(dit is ongeveer ook mijn budget)
ik weet dat dit bootje al eerder ter sprake is gekomen maar ik wou er graag iets meer over te weten komen.
Op het filmpje op you tube b.v "klappert" ie over het water , hoort dat bij dit model of is daar qua afstelling iets aan te doen.
[media=youtube]QyYsNuhUeIs[/media]
Ik heb geen enkele ervaring met rc boten, hiervoor heb ik rc heli gevlogen en wil nu graag het water op.

full

albumIcon;jsessionid=19lrdk33ldsws

heeft iemand hier enige ervaring mee of iemand die mij kan zeggen
"wel of niet doen"?

hier nog ff een linkje voor de spec. en foto,s.

nitro-rc.nl

alvast bedankt voor jullie reacties

groetjes Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Arnold,

het is altijd moeilijk om iets over dit soort bootje te zeggen. Ze voldoen prima voor de fun, maar het blijkt ook vaak dat men er direct van alles aan wil veranderen om ze te verbeteren.

Ik weet niet hoever jou budget iets opgerekt kan worden, maar anders heb ik misschien een andere boot voor jou: Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!
Het betreft een kit van een MaxCat V2-S die in een ver stadium van de bouw zit. De romp moet aan de buitenkant nog in de glasvezel en epoxy gezet worden en afgewerkt. Voor de rest moeten de bevestigingen in de romp nog gemaakt worden. Deze cat is 700mm lang en zal goed varen met genoeg afstelmogelijkheden. Snelheid met de bijgeleverde motor zal ongeveer tussen de 75 en 85 km/h liggen.
Alles wat je op de foto's ziet zit er bij en er word 200 euro voor gevraagd. Het enige wat je dan nog moet kopen is een 4s of 5s lipo (afhankelijk van wat voor snelheden je wil), een zender en een lader. De lader en lipo's zijn tegenwoordig voor niet al teveel geld uit Hong Kong te halen. Zender zijn er met de komst van 2,4Ghz systemen ook volop te krijgen voor weinig.

Mocht het afbouwen je niks lijken, dan is er ook wel iets te regelen dat ik hem voor je afbouw ;)

Groeten Jurriaan

p.s. De cat is niet van mijzelf, maar van een van de friese vaargroep die er geen tijd meer voor heeft

ik denk dat je het wel kunt bijstellen door je trim anders te zetten of met
je accu's te schuiven zodat je gewicht goed zit.

maar ik zou toch nog even doorsparen en iets groter model kopen
want het is vaak zo groot maakt mooi.

mvg,

virgil

hoi,
allereerst hartelijk dank voor jullie reacties:thumbsup:

mijn budget kan ik verder niets mee.......................

ik heb toch besloten om deze boot te kopen,heb heel veel gegoogeld en lijkt me toch mooi om mee te beginnen.(hopelijk heb ik het goed gedaan)

als ik hem binnen heb zal ik een nieuw lijntje aanmaken met foto's en filmpjes over mijn ervaringen als newbee.

greetzz arnold

Hallo Arnold,

Mijn grootste bezwaar tegen RTR, is dat de meeste boten verre van dat zijn, als ze uit de doos komen.
De boel is in elkaar gezet; vaarklaar maken moet je zelf doen.
Bij de meeste Chinese boten betekent dat:

Alles eruit.
Houtwerk in de vernis of epoxy zetten.
Lekkages opsporen en dichten,
Alles weer inbouwen en afstellen.
Alle boutverbindingen met Loctite zekeren.
Schroef as vetten.
Accu's laden en proefvaren.

Ik heb diverse van dit soort bootjes bij de eerste vaart zien stilvallen en soms zelf zinken, omdat de eigenaar het RTR letterlijk had genomen...

Mocht je hulp nodig hebben bij het vaarklaar maken, vraag dan om hulp, zo ver woon ik niet uit de buurt...

Groeten, Jan.

Mocht je zin/tijd hebben zondag: Van +-11 tot 14.30 word er gevaren op recreatieplas 'De Potten' bij Sneek (naast het Snekermeer) In de Friese vaargroep zijn alle boten wel vertegenwoordigt, misschien wel leuk om te zien!

@ jan, zondag tijd? Dan ben ik niet de enige elektro vaarder en ben wel benieuwd hoe jou boten nu met BL varen :D

@ jan, zondag tijd? Dan ben ik niet de enige elektro vaarder en ben wel benieuwd hoe jou boten nu met BL varen :D

Tijd misschien wel, maar om deze tijd van het jaar heb ik ontzettend last van m'n pollenallergie en als ik dan lang buiten ben, smoor ik er op het eind van de dag bijna in....

Ik vind de Potten voor mijn relatief kleine boten al gauw onbevaarbaar, zodra er een beetje wind staat is de plas domweg te groot en te knobbelig.
De set-up van onze Mono II boten is nog niet goed; op een driehoek van 30 x 30 x 30 m zijn de rechte stukken domweg te kort om bij volgas de topsnelheid te bereiken, dus dan zijn ze nog wel vaarbaar.
Als er voldoende lengte water beschikbaar is gaat het gewoon te hard en worden ze onbestuurbaar/ zijn de rompen gewoon te klein voor het vermogen.

Groeten, Jan.

rtr

@pompebled,

hoi, bedankt voor je reactie, kom ik er niet uit zal ik zeker van je aanbod
gebruik maken .

@jurriaan
wat zondag(vandaag) betreft ik zou echt graag komen lijkt me leuk,
maar ik heb het huis vandaag vol visite .........:onweer:
wel bedankt voor de uitnodiging

ik laat deze week wel weer ff wat van me horen als het bootje binnen is.

greetzz arnold

Laatst bewerkt:
bootje nog steeds niet binnen:onweer::evil::evil:

Waar heb je 'm besteld?
In Almere of HongKong?
Webshops zonder huisadres of telefoonnummer, waar het taalgebruik al dubieus is, hebben niet direkt mijn vertrouwen...

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
Waar heb je 'm besteld?
In Almere of HongKong?
Webshops zonder huisadres of telefoonnummer, waar het taalgebruik al dubieus is, hebben niet direkt mijn vertrouwen...

Groeten, Jan.

hoi,

Ik heb hem in Almere besteld.......
mrr ik heb een adres en een telefoonnummer dus ik wacht nog ff af tot woensdag,
als ie er dan nog niet is moeten we maar even andere maatregelen treffen.
Ik blijf nog steeds positief en ga ervan uit dat alles goed komt...............:rolleyes:
Alleen jammer met dat mooie weer dat ie er nog niet is.

gr . arnold

Laatst bewerkt:
.

hoi,

Bootje vandaag binnengekregen en het ging echt perfect.....
totdat ie plots volgas linksom ging en omsloeg.

Ik snel het water in(zo'n 2 meter van de kant)en de lipo losgekoppeld.
(nadat ik uiteraard eerst het aanwezige water uit de boot heb laten lopen)
Ik heb door m'n enthousiasme een draad van de regelaar naar de ontvanger,
over de aandrijfas bij de motor laten liggen:hammer:

Nu na een paar uur drogen en fohnen en nadat ik het draadje weer heb gemaakt werk er nog niets.
Alleen dan als ik ff de lipo aansluit een kleine uitslag van de servo....
verder geen" piepje"niets.
heb ik nu gelijk de eerste dag de hele boel al naar de bl....m geholpen??
full

kweet het niet meer.

gr Arnold

Laatst bewerkt door een moderator:
Het klinkt niet gezond, maar geef elektronica altijd de kans om te drogen! Te snel aansluiten kan tot grotere schade leiden. De kans dat het het over een paar dagen weer normaal doet is aanwezig. Zo niet, dan vrees ik het ergste..

Het klinkt niet gezond, maar geef elektronica altijd de kans om te drogen! Te snel aansluiten kan tot grotere schade leiden. De kans dat het het over een paar dagen weer normaal doet is aanwezig. Zo niet, dan vrees ik het ergste..

morgen ga ik eerst ff bij Jan langs...............
ik hoop dat het meevalt :(

Back