is dit mogelijk: piccolo brushless conversion

• Topicstarter Topicstarter Wobben
  • Startdatum Startdatum
W

Wobben

Guest
Hoi,

mijn piccoboard is deels defect want de motorregeling is doorgebrand, kan ik deze ombouwen naar brushless zonder dit te repareren? (want de tail doet het nog wel via het piccoboard)

Dus wat ik in gedachten had:

(-> betekend "gaat naar".)

- Gasstick -> Ontvanger -> Brushless regelaar -> Brushless hoofdmotor.
- Heck -> Ontvanger -> Piccoboard mixer - Heckmotor
- Nick & Roll - > Ontvanger -> 2 Servo's

Op deze manier wil het motor-FET omzeilen, en mij dus een nieuw piccoboard of reparatie ervan besparen (brushless motor+regelaar heb ik al).

jep, vaak kan je van het piccoboard het gas signaal aftakken en deze naar je brushless regelaar sturen. Zo hou je alle mix en gyro functies van het picoboard en ook je staart aansturing.

Waar dat signaal zit is altijd lastig. Voor de echte ikarus piccoboards zijn genoeg site's, anders wordt het zoeken. Mensen met een scoop zijn ook altijd handig ;)

als je het op de site : http://www.pgoelz.com/ niet kan vinden kan je hem ook ff een mailtje sturen. Hij heeft mij geholpen toen ik een losse gyro erop wilde zetten. Reageert snel en goed! Ik heb hem nu ook brushless :D, Picoboard gebruik ik dus alleen nog maar voor de mixer en de staartmotorregelaar :D

Kan ik ook het hele piccoboard dumpen en een goedkope ESC kopen voor de tail, met een microGyro tussen deze ESC en het staartrotor?

Werkt vlekkeloos, draai een van de Pic's zo. Je moet het gaskanaal wel in het piccoboard blijven steken anders initialiseerd hij niet en werkt het piccoboard niet... Dus massa en signaal van gas naar regelaar.

Groetjes,

Ton.

De motor FET ontbreekt; deze is weg gesmolten, en de aansluitpinnetjes zijn ook weg (de rest van het piccoboard is nog wel heel.

Zal een brushless regelaar aansluiten dan ook nog werken?

Als hij nog initialiseerd (Rode LED gaat aan) dan werkt het, je gebruikt dan alleen de mixer en de gyro van het board.

Back