Is dit reclame voor de hobby??

Hallo allemaal,

Ik zat dit filmpje te kijken.

[URL="
- TRAXXAS SLASH DESTRUCTION - Redmond, WA [SKATEPARK][/URL]

Een Traxxas Slash rijdend in een skatepark temidden van een aantal kinderen. Op een gegeven moment is te zien dat de auto zelfs een kind op een wel zeer gevoelig plekje raakt. :confused: (inmiddels een beroemd fragment) Het filmpje (best oud al) is een voorbeeld van het niet moet...vind ik. Lijkt me geen reclame voor onze hobby.

Hoe gaan jullie om met het rijden/vliegen/varen temidden van mensen/dieren????

Persoonlijk denk ik dat veiligheid altijd in acht moet worden genomen. Ook als het publiek enthousiast is en de "man met de zender" misschien even "stoer" wil doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ga ik ook doen met mn 450 heli.. Zucht.. dit soort mensen hebben gewoon een aandachtsprobleem en denken zo beroemd te worden...

Ach, de skate-boards vliegen je ook om de oren als je daar gaat staan kijken, en die komen ook hard aan kan ik je vertellen uit ervaring ;)

Dit filmpje laat wel zien hoe sterk zo`n Slash is !

hallo
als ik rijd en er zijn koters in de buurt zeggen ze van rijd eens tussen mn benen door of ze rennen er achter aan,dat moet ik niet hebben,
ik rijd het liefst ergens waar geen koters zijn,
hier in de buurt wordt al door ouderen over mij gezegd van het is een klein kind wat met een speelgoedautootje speelt,
rij je met een vrachtwagen van rond de 1000 euries rond,
of een tamiya xc/cc rond de 200 euries,
ik rij het liefst op verlate bouwplaats of braak liggend terrein,
ik rijd het meest trial of crawlen zoals sommige het liever noemen,
maar zoals op t filmpie ik vind dat wel leuk om te zien,maar mij zal je dat niet zien doen met mn tamiya of trucks,
mvg markioo

Ach, zo onverantwoord is dat daar nu ook weer niet.
Je moet niet vergeten dat die kids er juist omheen staan om te kijken naar de slash. Het is niet zo dat hij ze "opzoekt" met de auto.

Hoe zwaar is dat autootje? Lijkt me dat het niet zwaarder dan een skateboard met berijder is.
Maar om het even kort te sluiten: Ja RCW, je bent een hele zorgzame en veilige man. Dat horen is ongeveer de drijfveer die ik achter je post bespeur.

Bedoeling van dit topic is idd dat we even nadenken/discusieren over zaken als veiligheid, maar ook zeker de manier waarop we onze hobby uitdragen naar omstanders. Vandaar de vraagstelling met het filmpje als voorbeeld. Noem het idd maar zorgzaam.... Naar omstanders, de hobby en je materiaal....

RC voertuigen hebben zeker op kinderen de uitwerking als die van een "magneet". Dieren hebben soms dezelfde neiging (hond achter je auto aan)

Markioo schets de gedachten m.i. goed btw.

Eerlijkheidshalve heb ik ook wel eens iemand voor z'n (10 jaar oude) voeten gereden. Moest hier ineens aan denken toen ik het geplaatste filmpje zag...Vandaar...(heb trouwens ook toen ik tiener was, wel eens bijna een eend tussen de propellor van m'n swampboat gehad, lag niet aan de eend trouwens;-))

Laatst bewerkt:
Je moet niet vergeten dat die kids er juist omheen staan om te kijken naar de slash. Het is niet zo dat hij ze "opzoekt" met de auto.

Maar ook niet uitkijkt...Toch? Dat is het isseu.

daar lijkt mij niet veel aan de hand....

deze is erger en al veel ouder:

en dit is toch wel leukere reclame:

Hallo allemaal,

Ik zat dit filmpje te kijken.

[URL="
- TRAXXAS SLASH DESTRUCTION - Redmond, WA [SKATEPARK][/URL]

Een Traxxas Slash rijdend in een skatepark temidden van een aantal kinderen. Op een gegeven moment is te zien dat de auto zelfs een kind op een wel zeer gevoelig plekje raakt. :confused:

ik zie hier eigenlijk het probleem niet??! in het filmpje zie ik ook iemand met zijn step gooien wat ik veel gevaarlijker vindt,want wat als je die tegen je hoofd aankrijgt??

ik zie hier eigenlijk het probleem niet??! in het filmpje zie ik ook iemand met zijn step gooien wat ik veel gevaarlijker vindt,want wat als je die tegen je hoofd aankrijgt??

Daar zit toch het verschil tussen kinderen die gooien met spullen (nadoen van de RC?) en het handelen van (jong) volwassenen???

Cheeta: Je eerste filmpje is ook een klassieker inmiddels. Lijkt me geen reclame voor de hobby. Het tweede filmpje dan weer wel. (fictief/mogelijkheden) Dirty Harry heeft er maar weer wat me te stellen;)

Opvallend trouwens dat de bestuurder een "achteruit" geeft en het autootje vervolgens een wheely maakt....Hahahaha

Knap van die kleine mustang dat er geen rook uit komt. Zal wel heel goed afsteld zijn. ;)

En verder vraag ik me ook af waar je je nu eigenlijk zo druk om maakt.
Zon nikko gebakje van een 13 jarige lukt het ook wel om iemand in zijn kruis te vliegen op zon skatebaan.
Op zon skatepark is zon autotje toch wel et minste waar ik me druk om zou maken.
Die koters hebben daar (zo hoort et iig) een helm op en een boel bescherming,
dus het is zoiso al veiliger dan zomaar op straat lijkt mij dan.

De drukte om het skatepark filmpje is idd een beetje overdreven .... Liever die Slash tegen me aan dan een skateboard die onder iemand vandaan schiet ;)

Die tank valt trouwens wel mee hoor ... De wedstrijdrijders 1:10 doen ook een 5~6 minuten op een tankje ....

Zij stonden daar op zo'n "heuvel" en hij stuurde naar links(of rechts(t'is maar hoe je het bekijkt.))...
En ik rij altijd in de tuin dus hooguit mijn broertje komt even kijken...

Greetzz,

Ruud

Die jongens rijden bijna constant volgas hoor (anders slurp je de 75cc ook niet zo snel weg) , en daarbij lopen de auto's ook nog een flink stukje harder als die van het filmpje ;)

Hmmm...Terug naar de vraagstelling..Het filmpje was slechts een voorbeeld en die van cheeta, wellicht een nog beter voorbeeld....Hoe gaan jullie om met zaken als omstanders, veiligheid etc..?

Hahah, precies!

Mensen, ga nu gewoon eens lekker genieten van de hobby in plaats van constant de veiligheid ervan te discussieren.
In bijna elk draadje waar een filmpje geplaatst wordt, komt de discussie hier altijd weer boven.
Met een beetje gezond verstand komen we al een aardig eind toch?

Het is mooi weer buiten, we hadden al kunnen rijden, vliegen of varen ipv hier achter de pc ons zorgen te maken of andere rijders de hobby wel in een goed licht zetten...

Laatst bewerkt:
Back