Is dit wat? (boot te koop op marktplaats)

Robert,

Dat is inderdaad de Krick U 25. Ik heb er persoonlijk geen ervaringen mee, maar hier http://www.uboat.net/special/models/reviews/krick_u25.htm staat een bouwbeschrijving. Hij is al af, dus daar heb je niet zoveel aan, maar het geeft wellicht een beeld van het model.

Als beginner-model/opknap boot zou het best wat kunnen zijn. Kijk of je een demo-vaart kunt krijgen om de waterdichtheid te beoordelen. Anders geloof ik dat Raf er meer ervaring mee heeft.

---Moeten we dan nu bij jou ook zeggen 'Welkom in ons onderwaterhoekje!'..... :lol:

hmm...

Ach... Zoals je wellicht weet heb ik amper tijd voor het bouwen en varen/vliegen. Maar ik kwam dit model tegen en het lijkt me eigenlijk wel wat..

Robert

Zeg Robert,

als je een serieuze boot wilt, er wat centen voor over hebt en 'm zelf niet wilt bouwen wil ik dat wel voor je doen (alleen materiaalkosten....) Kan ik eindelijk iets terug doen voor de Nestor van het forum... Voor zover ik gezien/gehoord/gelezen heb is de Krick nou niet bepaald het ideale...

Jos

Nou kan ik natuurlijk zeggen dat geen enkele statische duikboot / onderzeeër een 'beginnersmodel' is, maar dat doe ik niet.

Volgens mij zijn er een aantal opties:

1) De U2540 van Robbe met Lex Verkuijl's ballastsysteem (maar dan zit je wel met een boot van bijna twee meter!!!);
2) Kijk eens op http://modelluboot.de/KITS/Bausets.html en dan (denk ik persoonlijk) specifiek naar http://modelluboot.de/KITS/Klasse212_Ordner/Klasse212.html met Lex' ballastsysteem;
3) Tast wat dieper in de buidel en schaf de Lafayette van Engel aan. Die is dan wel errug kompleet....

Jos

... wat voor een ballast systeem heeft lex dan .... ??

ik heb ook zo'n 212 liggen, maar de zuigertank van mij blijkt aan de grote kant.. ik zit nu te denken met een zak&slangenpomp te gaan varen..

groeten, jeroen

Kan iemand mij uiteen zetten hoe een slangenpomp werkt lijkt mij wel wat voor een etsmachine
heb het idee geen kleppen en geen metaal vloeistof gedeelte in verband weg vreten materiaal door etsmiddel

@ Jeroen:

Neem even rechtstreeks contact op met Lex via PB of email. Het is zijn vinding en hij kan het beter vertellen dan ik..

Jos

:ontopic: maar weer...

Hoi Robert

Ik sluit mij aan bij Jos: 3) Tast wat dieper in de buidel en schaf de Lafayette van Engel aan. Die is dan wel errug kompleet....

Die Robbe boot heb ik uiteindelijk niet genomen omdat ik niet echt blij van ABS wordt(Hoogt persoonlijke mening) ,MAARRRRR ik heb de boot van Lex gezien en dat is een plaatje vaart en duikt mooi en is in verhouding niet duur te bouwen,echter je zegt zelf dat je eigenlijk niet zo veel tijd hebt om te bouwen ,nou een robbe boot doe je niet effe,Ik zelf heb nu de Lafajette van engel gekocht vorige week dinsdag binnengekregen (zondag avond 23.30 besteld) Hoezo snel? :lol: :lol: en mooi .
Maar dat wilde ik niet zeggen , :? Ik ben nu eigenlijk klaar met de romp incl toren roeren en servise luik en nu bezig met het techrek (de besturing duiktank en electronica en aandrijving.
Gaat als en speer en past ook nog allemaal . :)
Kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Foto's heb ik, maar hoe dat hier moet? :oops:

hopelijk kun je er wat mee :lol: :lol:

Vr gr

Jan Huizenga

Hoi Robert,

Mocht je het in de overwegingen mee willen nemen, een U 2540 van Robbe kost zo'n 5 à 6 maanden werk. Dan werk ik in een normaal tempo, en rekening houdend met vrouw, kinderen, werk, andere hobby's, slapen, en wat zoal nog meer tijd vreet. (niet noodzakelijkerwijs in die volgorde :wink: )

Dan het mysterie van het duiksysteem. Ik heb mijn U 2540 eerst dynamisch gebouwd, en hem toen omgebouwd naar statisch, dus met ballasttank. Hiervan komt een verslagje in de Modelbouw Actueel van November te staan. Als ik dat hierheen copiëer kost dat jou vreselijk veel serverruimte, en mij een fikse ruzie met Frans ben ik bang, dus de geïnteresseerden zullen die uitgave even af moeten wachten. Los daarvan trok de omgebouwde U 2540 veel aandacht bij een vaardag in Lelystad, en heb ik besloten om er iets mee te gaan doen. Het resultaat staat bij Tripple-S, dus kijk even rond zou ik zeggen.

Als het wat gaat worden, dan niet de U 2540, Die boot heeft een enorme lengte, verkies ik nog eerder de lafajette..

Robert

heeey jongens ik ben net de nieuwe eigenaar van een U-25 ge dennis.

dennis1234 zei:
heeey jongens ik ben net de nieuwe eigenaar van een U-25 ge dennis.

In dat geval van harte welkom 'aan de verkeerde kant van de waterspiegel' (volgens Roel van Essen).
Je weet zeker wel wat dat gaat betekenen....voorgoed verslaafd aan de modelduikboot. 21 mei 2006 al in de agenda omlijnd?

Jos

Back