Is dit wat? (boot te koop op marktplaats)

Robert,

Dat is inderdaad de Krick U 25. Ik heb er persoonlijk geen ervaringen mee, maar hier http://www.uboat.net/special/models/reviews/krick_u25.htm staat een bouwbeschrijving. Hij is al af, dus daar heb je niet zoveel aan, maar het geeft wellicht een beeld van het model.

Als beginner-model/opknap boot zou het best wat kunnen zijn. Kijk of je een demo-vaart kunt krijgen om de waterdichtheid te beoordelen. Anders geloof ik dat Raf er meer ervaring mee heeft.

---Moeten we dan nu bij jou ook zeggen 'Welkom in ons onderwaterhoekje!'..... :lol:

hmm...

Ach... Zoals je wellicht weet heb ik amper tijd voor het bouwen en varen/vliegen. Maar ik kwam dit model tegen en het lijkt me eigenlijk wel wat..

Robert

Zeg Robert,

als je een serieuze boot wilt, er wat centen voor over hebt en 'm zelf niet wilt bouwen wil ik dat wel voor je doen (alleen materiaalkosten....) Kan ik eindelijk iets terug doen voor de Nestor van het forum... Voor zover ik gezien/gehoord/gelezen heb is de Krick nou niet bepaald het ideale...

Jos

Nou kan ik natuurlijk zeggen dat geen enkele statische duikboot / onderzeeër een 'beginnersmodel' is, maar dat doe ik niet.

Volgens mij zijn er een aantal opties:

1) De U2540 van Robbe met Lex Verkuijl's ballastsysteem (maar dan zit je wel met een boot van bijna twee meter!!!);
2) Kijk eens op http://modelluboot.de/KITS/Bausets.html en dan (denk ik persoonlijk) specifiek naar http://modelluboot.de/KITS/Klasse212_Ordner/Klasse212.html met Lex' ballastsysteem;
3) Tast wat dieper in de buidel en schaf de Lafayette van Engel aan. Die is dan wel errug kompleet....

Jos

... wat voor een ballast systeem heeft lex dan .... ??

ik heb ook zo'n 212 liggen, maar de zuigertank van mij blijkt aan de grote kant.. ik zit nu te denken met een zak&slangenpomp te gaan varen..

groeten, jeroen

Kan iemand mij uiteen zetten hoe een slangenpomp werkt lijkt mij wel wat voor een etsmachine