Is dit wat ?

ok nico het is je vergeven :D :D!! haha

ik heb hem dus gehaald.. en een aantal dingen bekeken..

hij heeft MEGA veel compressie.. best een apart systeempje voor de brandstof (3 reservoirs ofzo)

waterkoeling via het roer.. (ik heb er geen verstand van hoor.. dus zeg gewoon wat ik gezien heb)

en er zit geen uitknop op als op de g2d's

paar dingetjes.. weet niet of het erg is..

zit op sommige plekjes een barstje en een scheurtje.. (2/3 plekjes)

word epoxy hars+matje? en wat voor verf kan ik het best gaan gebruiken en hoe pak ik zo een (make over) aan

ik wil graag uiteindelijk de oranje felle kleur van de A1 wagen van Nederland...

ik vind het tof dat jullie me zo geholpen hebben, dankzij jullie heb ik voor 400 euro een goede boot.. (wel wat werk, maar dat is leuk..)

het blokje ziet er goed en verzorgd uit.. wel toen ik de bougie eruit draaide zag ik een beetje bruinige zuiger.. maar ik weet niet of dat erg is? en dat brand misschien wel weer schoon , want hij heeft even stil gestaan (7 maanden ofzo)

greetz

Ralph

De verf is van DD Lak van De IJssel (via polyservice), twee komponenten en beresterk. De romp is een oude Aermarine Jesse James. De gelcoat scheurtjes kun je repareren, maar als je dat nog niet eerder heb gedaan, niet eenvoudig en geen garantie dat ze niet terugkomen.
Als de motor 7 maanden stil heeft gestaan, zou ik de cilinder er even afhalen en de boel inspecteren voordat je hem start. Kontroleer dan meteen de lagers op roestvorming.

ok,

dus niet beginnen met epoxy hars en matjes? want dat heb ik wel vaker gedaan (heb surfboards gerepareerd)

krijg ik geen problemen met afstellen als ik heel het zooitje uit elkaar haal?

en is het misschien goed dat ik wat castrol tts in de cilinder spuit? als een soort beschermlaagje? of heb ik dan kans dat hij strax niet meer start..

ik wilde het hele boeltje dus licht op gaan schuren en vetvrij maken.. alles laten zitten maar goed afplakken en dan spuiten in die speciale A1 oranje kleur.. hoe kom ik trouwens aan die tint oranje?

thnx voor alle hulp nogmaals!

Als je al eerder met hars/mat hebt gewerkt, dan kun je het proberen natuurlijk.

Heb je de motor horen lopen? Wat voegt het volgens jou toe, om olie in de cilinder te laten lopen?
Volstrekt zinloos als je niet van te voren kijkt hoe het er van binnen uitziet. Als de motor met water (na een flip)
zo is weggezet dan helpt olie nu helemaal niet. Dit is geen methanol motor die door toevoeging van nitro, water aantrekt en
zo de lagers laat roesten.

nee niet horen lopen..

de boot zag er niet afgestoft uit, niet bepaald :S

en het blokje zag er heel goed uit.. en had de compressie bekeken...

best veel werk om zo een blokje uit elkaar te halen denk ik..

ben zo bang dat ik een setup verander heb dus 0,0 ervaring in boten.. wat ik als eerste dacht.. moet er geen luchtfiltertje op? en zo ja welke?

Nee, luchtfilter is niet nodig in een boot, omdat er moeilijk stof in de romp komt tijdens het varen he...

Hoe sloop ik 'n Zenoah :?:
Handleiding met foto's >HIER<.
Marc en ik wonen voor jou op zo'n 60Km van Roosendaal .. en willen altijd wel iemand bij de eerste keer helpen.

dat zou ik helemaal geweldig vinden!

ik ga hem eerst helemaal (body) repareren, spuiten en tip top in orde maken..

als ik daarmee klaar ben maken we een keer een afspraakje om het motorische deel te volbrengen!!

echt heel erg bedankt voor alle hulp!!

Tegen die tijd stuur je maar even een pmmejte.
Of je komt even langs op de modelbouwbeurs in Goes op 24-25 februari, daar staan we ook met een standje, kunnen we de hele dag over bootjes/motoren beppen.... Er is ook een redelijk fanatieke groep met vaarders in Roosendaal te vinden. Zie hiervoor www.xtremercboats.com
Succes met opknappen.
Marc

ja kijk , je hoort tegenwoordig alleen maar dingen over wat mensen elkaar aandoen en dat "de mens" uit elkaar groeit..

en dan zie je op zulke fora dat het toch een kleine wereld is waarin mensen met dezelfde interesse's elkaar willen helpen!

helemaal top!!

vraagje :D :

ik wil de boot dus helemaal gaan opknappen he.. is het dan slim om het complete blokje eruit te halen?

en hoe begin ik hieraan? bij een Fg is het gewoon de koppeling eraf schuiven maar de schroef zit rechtstreeks op de as...

Zet even een paar fotootjes online. De advertentie is verwijderd, dus daar kan ik niet meer kijken hoe eea vast zit. Ik ken deze boot, is van een vaar-maatje uit de club geweest.

wel een beste boot toch?

met wat revisie weer een snel topbootje toch?

en zat te denken aan om de boot misschien grotendeels carbonlook te maken.. hoe ??

ik weet dat er van die folie's zijn.. maar heeft iemand misschien tips of ervaring ermee?

Back