is een heli met meer toeren beter bestuurbaar

• Topicstarter Topicstarter helyboy
  • Startdatum Startdatum
H

helyboy

Guest
Hallo,
mijn vader en ik hadden een vraag.
Is een heli met meer toeren beter te besturen zoja,
zouden julie dan uit kunnen leggen waarom

alvast bedankt

Een heli met meer toeren op de kop is lastiger te besturen. Hierdoor reageerd de heli veel sneller op stuurbewegingen. Door een beginner kan dit evaren worden als een zenuwachtige. Normaal gesproken hover je met een toerental van ca. 1600 toeren, en rondvliegen / 3D met ca. 1850 toeren.

Laatst draaide mijn heli op 2300 toeren 8O , ik kan je zeggen, dat was alles behalve prettig vliegen.

ermm...

hangt er vanaf hoeveel je oorspronkelijk draait natuurlijk...
1600-1800rpm werkt goed voor de meeste vliegers.

bij 1400rpm kan de heli nogal log en zwaar aanvoelen en wat minder
stabiel zijn. als je dit ervaart moet je de headspeed opkrikken.

waarom, mja, een beetje logische fysica eh :D

Nadat ik de toeren van mijn C30 had verhoogd vond ik het beter vliegen, maar vooral omdat hij dan iets sneller reageert. Nu reageert hij nog steeds niet snel genoeg vind ik.

mijn heli zakt steeds weer naar beneden hij gaat mooi omhoog en dan gaat ie ook weer naar benedenzonder dat ik het gas verander en als ik het dan een beetje harder doe gaat ie er bijna vandoor

Een heli met een constant toerental is beter bestuurbaar, als het toerental op en neer gaat krijg je een nerveus vlieggedrag zoals je omschrijft.

Mijn persoonlijke ervaringen:
Met een te laag toerental wordt hij lastig te besturen en waggelt de heli snel. Ga je te hoog dan krijg je eerder last van trillingen.
Voor hoveren is 1500-1600 mooi en 3D is 1800-1900 fijn.
Maar getallen zeggen niet zo veel.
Speel er mee totdat het goed voelt

oke bedankt voor de tips ik zal blijven proberen :wink:

Back