Is een lichtere Eagle beter of slechter?? 372 gram ipv 425..

Discussie in 'Ornithopters' gestart door Tadango, 21 jan 2005.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Voor vliegtuigen is lichter meestal beter :) Nu heb ik vandaag de eagle binnen (overgekocht ;)) En even gesloopt (zat niet recht inelkaar) en ook meteen weer inelkaar gezet. Ik kom vliegklaar (ex rompje) op 372 gram. Da's ruim 50 gram lichter. Dit is met 3s1p Polyquest 880 12C cellen ;) Die leveren aardig wat flap kracht :) Uitslag heb ik maximaal gezet, beter rustig sturen dan een oncontroleerbare vogel.

    Maar is dit lichtere gewicht nadelig? Is mijn eerste ornith ;) Ik denk dat hij wel beter zal vliegen zo maar wou het toch even weten. Zwaartepunt kwam niet heel erg nauwkeurig las ik al maar iets naar achteren is dat heel erg of valt het wel mee? Accu is wat licht :(
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Kijk uit met het laten flappen terwijl je hem vasthoud. Hij kan zichzelf dan uit elkaar rammelen.

    Het gewicht is niet zo van belang. idd beter lichter dan zwaar. Wel is het zwaartepunt heel erg van belang, als dit niet goed zit dan vliegt de vogel niet. Als noodoplossing kun je iets van gewicht aan de bek vastmaken. Beter voor te zwaar dan achter.
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    photo's?

    Zie ook rc groups, ornithopters, gebruiker chronister.
    Die heeft een verbetering gepost van de kinkade wing mbv 1 schuin koolstof stokje aan de tip.
    (of theo, was dit van een duitser?)

    Ook zou de eagle wing een slechte copie zijn van de kinkade wing, 1 kant op zou de achterkant kunnen scharnieren ofjuist niet door blokkering, dit was een slecht overgenomen.

    Is behandeld geweest op rcgroups of op eea duits forum, en was makkelijk zelf te weer terug te veranderen.


    achterover 'high alpha' blijven fladeren met veel instelhoek staart is moeilijker dan vlot doorvliegen met veel minder hoek. dus zwp liever iets voorlijk.

    Staart richtignsturing is ook verkeerd overgenomen van kinkades PH.
    De servo zit 45 a 90 graden anders dan bij de PH. Hierdoor wordt de staart om een top as heen en weer gezwiept wat erg weinig doet voor richtignssturing. Bij de ph wordt staat bij heen en weer zwiepen ook gekanteld als 1 deel v staart, en wordt zo een hoogteroer/richtigningsroer.


    discussie/ vragen? Graag, komt dit subforum ook weer eens op gang.
    Vanavond toch maar weer eens met mijn meganiek bezig, t begint weer te kriebelen.
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Bedankt! Maar ik begrijp dat hij standaard niet erg goed zal vliegen. Ik ga iets lood in de neus plakken zodat het zwaartepunt op zijn voorst aangegeven punt komt. Ik pas wel op met in de hand klapperen. Ik heb hier en daar al wat verstevigd met epoxy, het frame is erg simpel en licht :(

    Staart vond ik ook al gek, alleen naar echts en links kan toch niet veel doen?als dat iets kan draaien lijkt me ook beter. Toch ben ik benieuwd wat hij standaard doet. Moet alleen even wachten op windkracht 2 of minder, met deze flinke 3 waait hij weg denk ik. Kan hem ook indoor gaan testen maar dat lijkt me voor een eerste vlucht niet zo'n goed idee ;)
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    [​IMG]

    Naja, hier zit de staart echt 90 graden tov de servo. Dit ga ik ook meteen maar veranderen :) Is niet veel werk en lijkt mij ook 100x beter te sturen.

    Waarom hebben ze dit in vredesnaam zo gekopieerd??? Rechten????
     
  6. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Zorg er wel voor dat de hoek van de staart rond de 21 graden blijft.

    Dit heeft niets met de rechten te maken, dit is gewoon slecht gekopieerd. Zoek effe naar goede foto's van mijn flappy dan zie je hoe de servo wel moet zitten.
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    :?: En waarom ze tig cm multiplex voor het frame hebben gebruikt.. :?:

    De eagle is tot nu wel de enige modelbouw vogel met een natuurgetrouwer uiterlijk door de bodyshells.
     
  8. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die boddyshells graag volgieten met gips en opsturen naar mij. dan kan ik ze als mallen gebruiken om die shells zelf te maken.
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Romp is nog niets aan gebeurd dus dat kan theo ;)
     

Deel Deze Pagina