Is een Robbe Eolo R22 op lipo mogelijk ? ? ?

Hallo helicopter piloten,

Momenteel ben ik aan het leren om met een Robbe Spirit Fun en een Copter X V2 te vliegen, maar heb nog een wens.

Jaren geleden heb ik namelijk een Robbe Eolo R22 helemaal nieuw gekocht en opgebouwd maar verder dan hooveren ben ik toen niet gekomen.

Nu dus jaren later wil dat ding een beetje slecht van de grond af komen ten opzichte van die andere 2 heli's.

Nu dus de vraag : Kan ik in mijn Eolo een andere motor en regelaar plaatsen zodat ik hem met een lipo-accu kan gaan vliegen net als bij mijn andere heli's.

Op het moment heeft die Eolo namelijk een gewone 500/600 motor met een Robbe helicontrol 825 en een 8 celleb-accu van 2400 mAh, niet echt denderend dus.

Ik zou graag van jullie optie's horen die jullie hebben geprobeerd en die goed voldoen voor mijn Eolo, want qua gewicht (1410 gram met accu) is hij best zwaar.

Mijn Copter weegt namelijk maar 897 gram en die Spirit maar 620 gram met accu.

Alvast bedankt voor een serieuze reactie en groetjes Marcel.

Als regelaar had ik een 45A regelaar. Elke regelaar met softstart voldoet wel. Ik zie de Twist 3700 niet meer op de website van Kontronik staan, dus daar zou wat anders voor verzonnen moeten worden. De twist heeft een KV van 3700, dus een motor zou ongeveer dat KV moeten hebben.

Ik vermoed dat een Trex 500 motor en regelaar op 6s het ook doet, dat is een stuk efficienter. Waarschijnlijk vlieg je dan net wat langer dan op 3s.

Als regelaar had ik een 45A regelaar. Elke regelaar met softstart voldoet wel. Ik zie de Twist 3700 niet meer op de website van Kontronik staan, dus daar zou wat anders voor verzonnen moeten worden. De twist heeft een KV van 3700, dus een motor zou ongeveer dat KV moeten hebben.

Ik vermoed dat een Trex 500 motor en regelaar op 6s het ook doet, dat is een stuk efficienter. Waarschijnlijk vlieg je dan net wat langer dan op 3s.

Hallo Laurens,

Ik had nadat ik je geantwoordt had even op google gekeken en die motor was nog wel te vinden in Amerika, maar ik vond hem aardig prijzig (160 dollar).

Inderdaad is een Trex motor ook een optie, maar ik weet nog niet wat die kosten moet.

En een 6s lipo is ook tegenwoordig nog niet helemaal betaalbaar, vandaar dat ik hem wil vliegen op 3s, daar heb ik er namelijk al 2 van liggen.

Maar nu ik een beetje weet waar ik naar moet zoeken ga ik gewoon op internet even neuzen tot ik een betaalbare oplossing vind.

Mocht jij of iemand anders nog een leuk idee hebben hoor ik dat natuurlijk graag.

Alvast bedankt voor je moeite en groetjes van deze kant.

Goede motor en regelaar gevonden

Hallo modelbouwers,

Ik heb eindelijk een goede motor en regelaar gevonden en mijn Eolo R22 omgebouwd.

Het is een setje van Hacker, wel tweede hands maar helemaal als nieuw en tiptop in orde en naar mijn idee voor een nette prijs.

Vandaag heb ik er voor het eerst mee gevlogen en mijn oude beestje vliegt weer als de beste.

Bij deze ook dank aan de verkoper van deze spullen, ik ben er zeer blij mee.

Allemaal bedankt voor jullie adviezen en reactie's, groetjes Marcel.

Back